Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

MEKAN DONATI I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
MOD 108 Bahar 3 1 4 5
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd.Doç. Dr. Cevdet SAÇLI
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Kapı, pencere, panjur, merdiven ve ara bölme gibi mekan donatı elemanlarının mekana uygun olarak yapılması amaçlanır.
İçeriği Kapı Kasaları, Kapı Çeşitleri, Kapı Montajı, Pencere Kasaları, Pencere Çeşitleri, Pencere Montajı Panjur Kasası, Panjurlar, Panjurlar, Panjur Montajı, Basamak ve Rıht, Küpeşte ve korkuluk, Merdiven Montajı, Ara Bölme, Bölme montajı Yapmak

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Kapı yapmak
2 Pencere yapmak
3 Panjur yapmak
4 Merdiven yapmak
5 Bölme Panelleri yapmak
6 Küpeşte ve korkuluk yapmak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kapı Kasaları Yüz Yüze,Uygulama
2 Kapı Çeşitleri Yüz Yüze,Uygulama
3 Kapı Montajı Yüz Yüze,Uygulama
4 Pencere Kasaları Yüz Yüze,Uygulama
5 Pencere Çeşitleri Yüz Yüze,Uygulama
6 Pencere Montajı Yüz Yüze,Uygulama
7 Panjur Kasası Yüz Yüze,Uygulama
8 Ara Sınav
9 Panjur Yüz Yüze,Uygulama
10 Panjur Montajı Yüz Yüze,Uygulama
11 Basamak ve Rıht Yüz Yüze,Uygulama
12 Küpeşte ve Korkuluk Yüz Yüze,Uygulama
13 Merdiven Montajı Yüz Yüze,Uygulama
14 Ara Bölme Yüz Yüze,Uygulama
15 Ara Bölme Yüz Yüze,Uygulama
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Milli Eğitim Bakanlığı(2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara; Neufert, E. (2012), Neufert Yapı Tasarımı. Milli Eğitim Bakanlığı(2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara; Neufert, E. (2012), Neufert Yapı Tasarımı.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Kapı yapmak 1͵2͵5͵6͵8͵9͵12͵13 1
2 Pencere yapmak 1͵2͵5͵6͵8͵9͵12͵13 1
3 Panjur yapmak 1͵2͵5͵6͵8͵9͵12͵13 1͵2
4 Merdiven yapmak 1͵2͵5͵6͵8͵9͵12͵13 1͵2
5 Bölme Panelleri yapmak 1͵2͵5͵6͵8͵9͵12͵13 1͵2
6 Küpeşte ve korkuluk yapmak 1͵2͵5͵6͵8͵9͵12͵13 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 10 10
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 14 14
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 15 15
15 Son Sınav 1 1 1
125