Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

PERSPEKTİF
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
MOD 217 Güz 2 1 3 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Ögr. Gör. M. Turhan Alyakut
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Çeşitli mobilyaları veya mekanları üç boyutlu olarak tasarlama, merkezi perspektif çizebilme yeteneği kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçeriği Perspektifin tanımı önemi ve çeşitleri, resim düzlemi, durak noktası, esas ışın ve bakış noktası, göz yüksekliği Konunun yerleştirilmesi. Işınlar metodu ile perspektif çizimi. Noktanın, doğrunun, düzlemin, Prizmanın merkezi perspektiflerinin çizilmesi. Çeşitli mobilyaların merkezi perspektiflerinin çizilmesi.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Perspektifin tanımını, önemini ve çeşitlerini açıklar
2 Işınlar metodu ile perspektif çizebilmeyi açıklar
3 Distans metodu ile perspektif çizebilmeyi açıklar
4 Tek ve grup mobilyaların merkezi perspektiflerini çizebilmeyi açıklar
5 Hacimlerin merkezi perspektiflerini çizebilmeyi açıklar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Perspektifi oluşturan öğeler(yer düzlemi, resim düzlemi, yer doğrusu, durak noktası, göz noktası, göz yüksekliği, esas ışın, ufuk doğrusu, esas ışın) Yüz Yüze-Uygulama
2 Noktanın.doğrunun ve düzlemin merkezi perspektifinin çizimi . Yüz Yüze-Uygulama
3 Prizmaların merkezi perspektifi Yüz Yüze-Uygulama
4 Ayak-kayıt birleştirmelerin merkezi perspektifi Yüz Yüze-Uygulama
5 Duvar dolabı ve orta masanın merkezi perspektifinin çizilmesi Yüz Yüze-Uygulama
6 Grup mobilyaların merkezi perspektifinin çizilmesi(distans metodu) Yüz Yüze-Uygulama
7 Hacimlerin merkezi perspektiflerinin çizilmesi mobilyalı oda (Çam metodu) Yüz Yüze-Uygulama
8 Ara Sınav
9 Doğruların, yüzeylerin,prizmaların köşe perspektiflerinin çizilmesi Yüz Yüze-Uygulama
10 Kitaplığın köşe perspektifinin çizilmesi Yüz Yüze-Uygulama
11 Masanın ve sehpanın köşe perspektifinin çizilmesi Yüz Yüze-Uygulama
12 Grup mobilyalarının ışınlar metodu ile köşe perspektifinin çizilmesi Yüz Yüze-Uygulama
13 Distans metodu ile Yüzeylerin ve prizmaların köşe perspektiflerinin çizilmesi Yüz Yüze-Uygulama
14 Distans metodu ile mobilyaların köşe perspektifi çizilmesi Yüz Yüze-Uygulama
15 Distans metodu ile mobilyaların köşe perspektifi çizilmesi Yüz Yüze-Uygulama
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Ağaçişleri Teknik Resmi Ders kitabı, Perspektif Işık Z.1995

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Perspektifin tanımını, önemini ve çeşitlerini açıklar 1͵2͵5͵6͵7͵8͵9͵11͵12 1͵2
2 Işınlar metodu ile perspektif çizebilmeyi açıklar 1͵2͵5͵6͵7͵8͵9͵11͵12 1͵2
3 Distans metodu ile perspektif çizebilmeyi açıklar 1͵2͵5͵6͵7͵8͵9͵11͵12 1͵2
4 Tek ve grup mobilyaların merkezi perspektiflerini çizebilmeyi açıklar 1͵2͵5͵6͵7͵8͵9͵11͵12 1͵2
5 Hacimlerin merkezi perspektiflerini çizebilmeyi açıklar 1͵2͵5͵6͵7͵8͵9͵11͵12 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 14 14
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 14 14
15 Son Sınav 1 1 1
100