Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

TEKNE / YAT TASARIMI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
MOD 226 Bahar 1 1 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. M. Turhan ALYAKUT
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencilerin, stabil olmayan bir çevredeki mekan tasarımında gerekli olan ergonomi, malzeme, detay ve önlemleri gözönünde bulundurarak yüzer bir objenin iç mekanını tasarlayabilecek düzeyde yüksek yaratıcılık seviyesine ulaşabilmelerini sağlamak.
İçeriği Tasarım ve ergonomi, yat türleri, stabil olmayan mekanlarda alınması gerekli önlemler, mekanı verimli kullanma, çeşitli teorik uygulamalar.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Öğrencilerin yat tasarımı yapabilecek düzeye gelebilmeleri için gerekli bilgi ve alışkanlıkları kazanması
2 Öğrencilerin almış oldukları teorik bilgilerin ışığında özgün tasarımlar üretebilmeleri
3 Üstün yaratıcılık birikimi gerektiren yat tasarımında karşısına çıacabilecek olumsuzluklar karşısında, çözümleme,analiz,alternatif üretebilme gibi alışkanlıkların edinilmesi
4 Başarılı ve doğru bir ürün ortaya çıkarabilmek için gerekli araştırma, benzer tasarımları ve diğer türev örneklerini karşılaştırabilme, sentezleyebilme özelliklerinin kazanılması.
5 Sahip oldunan bilgi ve birikimlere yenilerini ekleyebilmek, gerekli ön araştırmaları derleyip birleştirerek tasarım sentezi oluşturarak, uygulamayı ilerletebilmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
16 Son Sınav
1 Tasarım kavramına genel bakış Yüz yüze
2 Ergonomi, ürün-insan ilişkisi konularının öneklerle anlatılması, Yüz yüze
3 Ergonomi, ürün-insan ilişkisi konularının öneklerle anlatılması, Yüz yüze
4 Yat türlerinin anlatılması aralarındaki tasarım farklarının ve bu farkların nedenlerinin açıklanması Yüz yüze
5 Yat türlerinin anlatılması aralarındaki tasarım farklarının ve bu farkların nedenlerinin açıklanması Yüz yüze
6 Stabil olmayan bir çevredeki mekanda alınması gereken önlemler ve izlenecek tasarım yöntemlerinin anlatılması Yüz yüze
7 Stabil olmayan bir çevredeki mekanda alınması gereken önlemler ve izlenecek tasarım yöntemlerinin anlatılması Yüz yüze
8 Ara Sınav
9 Mekanların verimli kullanılması için gerekli detayların anlatılması Yüz yüze
10 Mekanların verimli kullanılması için gerekli detayların anlatılması Yüz yüze
11 Tasarımlarda uygulanabilecek malzemelerin örneklerle anlatması Yüz yüze
12 Verilen teorik bilgiler eşliğinde proje uygulamaları Yüz yüze
13 Verilen teorik bilgiler eşliğinde proje uygulamaları Yüz yüze
14 Verilen teorik bilgiler eşliğinde proje uygulamaları Yüz yüze
15 Verilen teorik bilgiler eşliğinde proje uygulamaları Yüz yüze

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Ahşap Omurga, Megep, M.E.B. Ankara 2008
2 Ergonomi, Erkan N. (1997) MPM Yayını Ankara Yayın No:373

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Öğrencilerin yat tasarımı yapabilecek düzeye gelebilmeleri için gerekli bilgi ve alışkanlıkları kazanması 1͵2͵3͵5͵6͵7͵8͵10͵11͵12͵13͵14 1͵2
2 Öğrencilerin almış oldukları teorik bilgilerin ışığında özgün tasarımlar üretebilmeleri 1͵2͵3͵5͵6͵7͵8͵10͵11͵12͵13 1͵2
3 Üstün yaratıcılık birikimi gerektiren yat tasarımında karşısına çıacabilecek olumsuzluklar karşısında, çözümleme,analiz,alternatif üretebilme gibi alışkanlıkların edinilmesi 1͵2͵3͵5͵6͵7͵8͵10͵11͵12͵13͵14 1͵2
4 Başarılı ve doğru bir ürün ortaya çıkarabilmek için gerekli araştırma, benzer tasarımları ve diğer türev örneklerini karşılaştırabilme, sentezleyebilme özelliklerinin kazanılması. 1͵2͵3͵5͵6͵7͵8͵10͵11͵12͵13 1͵2
5 Sahip oldunan bilgi ve birikimlere yenilerini ekleyebilmek, gerekli ön araştırmaları derleyip birleştirerek tasarım sentezi oluşturarak, uygulamayı ilerletebilmek 1͵2͵3͵5͵6͵7͵8͵10͵11͵12͵13͵14 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 2 4 8
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 6 6
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 3 3
15 Son Sınav 1 1 1
75