Ders Bilgileri
TEKNE / YAT TASARIMI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
MOD 226 | Bahar | 1 | 1 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. M. Turhan ALYAKUT |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilerin, stabil olmayan bir çevredeki mekan tasarımında gerekli olan ergonomi, malzeme, detay ve önlemleri gözönünde bulundurarak yüzer bir objenin iç mekanını tasarlayabilecek düzeyde yüksek yaratıcılık seviyesine ulaşabilmelerini sağlamak. |
İçeriği | Tasarım ve ergonomi, yat türleri, stabil olmayan mekanlarda alınması gerekli önlemler, mekanı verimli kullanma, çeşitli teorik uygulamalar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Öğrencilerin yat tasarımı yapabilecek düzeye gelebilmeleri için gerekli bilgi ve alışkanlıkları kazanması |
2 | Öğrencilerin almış oldukları teorik bilgilerin ışığında özgün tasarımlar üretebilmeleri |
3 | Üstün yaratıcılık birikimi gerektiren yat tasarımında karşısına çıacabilecek olumsuzluklar karşısında, çözümleme,analiz,alternatif üretebilme gibi alışkanlıkların edinilmesi |
4 | Başarılı ve doğru bir ürün ortaya çıkarabilmek için gerekli araştırma, benzer tasarımları ve diğer türev örneklerini karşılaştırabilme, sentezleyebilme özelliklerinin kazanılması. |
5 | Sahip oldunan bilgi ve birikimlere yenilerini ekleyebilmek, gerekli ön araştırmaları derleyip birleştirerek tasarım sentezi oluşturarak, uygulamayı ilerletebilmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
16 | Son Sınav | |
1 | Tasarım kavramına genel bakış | Yüz yüze |
2 | Ergonomi, ürün-insan ilişkisi konularının öneklerle anlatılması, | Yüz yüze |
3 | Ergonomi, ürün-insan ilişkisi konularının öneklerle anlatılması, | Yüz yüze |
4 | Yat türlerinin anlatılması aralarındaki tasarım farklarının ve bu farkların nedenlerinin açıklanması | Yüz yüze |
5 | Yat türlerinin anlatılması aralarındaki tasarım farklarının ve bu farkların nedenlerinin açıklanması | Yüz yüze |
6 | Stabil olmayan bir çevredeki mekanda alınması gereken önlemler ve izlenecek tasarım yöntemlerinin anlatılması | Yüz yüze |
7 | Stabil olmayan bir çevredeki mekanda alınması gereken önlemler ve izlenecek tasarım yöntemlerinin anlatılması | Yüz yüze |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mekanların verimli kullanılması için gerekli detayların anlatılması | Yüz yüze |
10 | Mekanların verimli kullanılması için gerekli detayların anlatılması | Yüz yüze |
11 | Tasarımlarda uygulanabilecek malzemelerin örneklerle anlatması | Yüz yüze |
12 | Verilen teorik bilgiler eşliğinde proje uygulamaları | Yüz yüze |
13 | Verilen teorik bilgiler eşliğinde proje uygulamaları | Yüz yüze |
14 | Verilen teorik bilgiler eşliğinde proje uygulamaları | Yüz yüze |
15 | Verilen teorik bilgiler eşliğinde proje uygulamaları | Yüz yüze |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Ahşap Omurga, | Megep, M.E.B. Ankara 2008 | |
2 | Ergonomi, Erkan N. (1997) | MPM Yayını Ankara | Yayın No:373 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerin yat tasarımı yapabilecek düzeye gelebilmeleri için gerekli bilgi ve alışkanlıkları kazanması | 1͵2͵3͵5͵6͵7͵8͵10͵11͵12͵13͵14 | 1͵2 |
2 | Öğrencilerin almış oldukları teorik bilgilerin ışığında özgün tasarımlar üretebilmeleri | 1͵2͵3͵5͵6͵7͵8͵10͵11͵12͵13 | 1͵2 |
3 | Üstün yaratıcılık birikimi gerektiren yat tasarımında karşısına çıacabilecek olumsuzluklar karşısında, çözümleme,analiz,alternatif üretebilme gibi alışkanlıkların edinilmesi | 1͵2͵3͵5͵6͵7͵8͵10͵11͵12͵13͵14 | 1͵2 |
4 | Başarılı ve doğru bir ürün ortaya çıkarabilmek için gerekli araştırma, benzer tasarımları ve diğer türev örneklerini karşılaştırabilme, sentezleyebilme özelliklerinin kazanılması. | 1͵2͵3͵5͵6͵7͵8͵10͵11͵12͵13 | 1͵2 |
5 | Sahip oldunan bilgi ve birikimlere yenilerini ekleyebilmek, gerekli ön araştırmaları derleyip birleştirerek tasarım sentezi oluşturarak, uygulamayı ilerletebilmek | 1͵2͵3͵5͵6͵7͵8͵10͵11͵12͵13͵14 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 2 | 4 | 8 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |