Ders Bilgileri
PAZARLAMA TEKNİĞİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
MOD 228 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. M. Turhan Alyakut |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencinin, işletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz ederek, pazarlama anlayışı belirleyebilmesini, faaliyet gösterdiği sektör ve hedef pazarına göre pazarlama çevresini analiz edebilmesini, işletmenin kontrol edemeyeceği değişkenleri belirleyebilmesini, pazar bölümlerini değerlendirebilmesine, uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlayabilmesini, ürünün farklılaştırılmasına ve konumlandırılmasına, katkıda bulunabilmesini, ürün yaşam dönemlerini saptayarak satış artırıcı tedbirler alabilmesini, pazar yapısı, rekabet durumu ve işletme amaçlarına göre, fiyatın belirlenmesine ve yönetimine yardımcı olabilmesini, hedef pazara göre tutundurma karmasının oluşmasına yardımcı olabilmesini, pazarlama kanallarını belirleyebilmesini, kanal tasarımının yapılmasını ve en uygun kanal sisteminin seçimine katkı sağlayabilmesini amaçlamaktadır. |
İçeriği | İşletmenin pazarlama anlayışının gelişimi, pazarlama çevresi analizi pazarı bölümleyerek hedef pazarın seçimi, ürün kararları, fiyatlama stratejileri, pazarlama kanalları |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İşletmenin pazarlama anlayışının gelişimine katkıda bulunmak |
2 | Pazarlama çevresini analiz etmek |
3 | Pazarı bölümleyerek hedef pazarın seçimine katkıda bulunmak |
4 | Ürün kararlarına yardımcı olacak fikirler oluşturmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | İşletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz etmek İşletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışını belirlemek Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek | Yüz yüze |
2 | Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek Kontrol edilebilen değişkenleri belirlemek | Yüz yüze |
3 | Kontrol edilebilen değişkenleri belirlemek Pazar bölümlerini değerlendirmek | Yüz yüze |
4 | Pazar bölümlerini değerlendirmek Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak | Yüz yüze |
5 | Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak | Yüz yüze |
6 | Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak | Yüz yüze |
7 | Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alma | Yüz yüze |
8 | Ara sınav | |
9 | Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alma Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak | Yüz yüze |
10 | Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak Fiyatın uyarlanmasını sağlamak | Yüz yüze |
11 | Fiyatın uyarlanmasını sağlamak Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak | Yüz yüze |
12 | Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak | Yüz yüze |
13 | Pazarlama kanallarını belirlemek | Yüz yüze |
14 | Pazarlama kanallarının tasarımının yapılmasına katkı sağlamak | Yüz yüze |
15 | Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlama | Yüz yüze |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Pazarlama İlkeleri | Yükselen C. Ankara 2008 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İşletmenin pazarlama anlayışının gelişimine katkıda bulunmak | 5͵6͵10͵11͵13͵14 | 1͵2 |
2 | Pazarlama çevresini analiz etmek | 5͵6͵10͵11͵13͵14 | 1͵2 |
3 | Pazarı bölümleyerek hedef pazarın seçimine katkıda bulunmak | 5͵6͵10͵11͵13͵14 | 1͵2 |
4 | Ürün kararlarına yardımcı olacak fikirler oluşturmak | 5͵6͵10͵11͵13͵14 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 1 | 1 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 11 | 11 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |