Ders Bilgileri
MESLEKİ UYGULAMA II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
MOD 230 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | T. BÜLENT GEYGEL |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Staj programının amacı devamlı olarak bir işe başlamadan önce öğrencilere özel bir kariyer alanında ilgilerini test etme olanağı sunmak, öğrencilerin edinilen teorik bilgileri uygulamaya aktarma becerisi ile kariyerleri alanında yetenek ve teknikler geliştirmelerini sağlamak, öğrencilerin akademik ortamdan çalışma ortamına uyum sağlamasına katkı yapmak ve öğrencilerin sorumluluk anlayışlarını artırmaktır. |
İçeriği | Staj, eğitim program esnasında edinilen teorik bilgilerin uygulama aşamasına geçirilmesi alanında öğrenciye olanaklar sunar. Bu nedenle işe ilgili her türlü faaliyeti kapsar. Öğrenciler bu staj kapsamında çalışma alanlarının kapsayan her hangi bir iş alanında 20 gün fiili olarak çalışmak durumundadır. Yapılan iş detaylı bir şekilde günlük olarak kaydedilir ve raporlanır. Bu staj raporu çalışma ortamındaki ilgili kişi tarafından onaylanır ve onaylanan rapor değerlendirilmek ve notlandırılmak üzere bölümdeki ilgili akademik personele teslim edilir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İlgilenilen çalışma alanı ile ilgili olarak yasal, mesleki ve etik çerçeve hakkında sağlam bir temel edindiğini ortaya koyabilir. |
2 | Problem çözme kabiliyeti geliştirebilir ve bu kaabiliyetini mesleği ile ilgili değişik alanlarda kullanabilir. |
3 | Mesleği ile ilgili alanlarda organizasyonel yetenekleri kullanarak işle ilgili ve kişiler arası problemleri çözebilir. |
4 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | uygulama |
2 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. (devam) | uygulama |
3 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. (devam) | uygulama |
4 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. (devam) | uygulama |
5 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. (devam) | uygulama |
6 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. (devam) | uygulama |
7 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. (devam) | uygulama |
8 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. (devam) | uygulama |
9 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. (devam) | uygulama |
10 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. (devam) | uygulama |
11 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. (devam) | uygulama |
12 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. (devam) | uygulama |
13 | Raporu sonuçlandırma ve bölümdeki ilgili akademik personele teslim etme. | |
14 | Raporu sonuçlandırma ve bölümdeki ilgili akademik personele teslim etme. | |
15 | ||
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Çalışılan kurum ve da işletmenin mesleki dökümanları |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İlgilenilen çalışma alanı ile ilgili olarak yasal, mesleki ve etik çerçeve hakkında sağlam bir temel edindiğini ortaya koyabilir. | 10͵11͵13 | 1 |
2 | Problem çözme kabiliyeti geliştirebilir ve bu kaabiliyetini mesleği ile ilgili değişik alanlarda kullanabilir. | 10͵11͵13 | 1 |
3 | Mesleği ile ilgili alanlarda organizasyonel yetenekleri kullanarak işle ilgili ve kişiler arası problemleri çözebilir. | 10͵11͵13 | 2 |
4 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. | 10͵11͵13 | 2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 11 | 11 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |