Ders Bilgileri
MÜCEVHER TAŞI İŞLEMECİLİĞİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
KTT 104 | Bahar | 3 | 1 | 4 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör.Gülnur Önder Balam |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Mücevher taşlarının işlenip kuyumculukta kullanılabilecek hale getirilmesinde kullanılan yöntemlerin ve cihazların tanıtımını yapmak, ışığın kırılma ve yansımasında kesim açılarının önemi vurgulamak ve kabaşon süstaşı kesimi uygulaması yapmak amaçlanmıştır. |
İçeriği | Süs taşlarının optik özellikleri: Işığın kırılması, toplam yansıma, çift kırılma, taş içinde ışığın aldığı yol, taş kesiminde açılar ve oranlar, renk. Süs taşlarının kesime hazırlanması: kesime uygun ham taş seçimi, taş kesim tarzları, kaboşon taş işleme yöntemi ve uygulanması. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Süstaşlarını tanıma ve niteliklerine göre sınıflandırabilme. |
2 | Taş işleme düzeneklerini tanıma ve kullanabilme. |
3 | Aşındırıcı ve parlatıcıları tanıma ve kullanabilme. |
4 | Süstaşlarını biçimlendirebilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Mücevher taşı mineralojisi | Anlatım |
2 | Mücevher taşı mineralojisi | Anlatım |
3 | Mücevher taşının kırınım ve dilinim yönlerini belirlemek, Kırınım ve dilinim yönlerine göre Mücevher taşıı parçalara ayırmak | Anlatım, uygulama |
4 | Kesilecek modele göre, istenilen boyutta Mücevher taşıı kesmek | Anlatım, uygulama |
5 | Kesilmiş Mücevher taşının taban kısmını düzleştirmek, Mücevher taşının istenilen taban ölçülerine göre kontur çizgilerini çizmek | Anlatım, uygulama |
6 | Mücevher taşının taban kısmını kontur çizgilerine göre yontmak | Anlatım, uygulama |
7 | Ara Sınav | |
8 | Mücevher taşını belirlenen yüksekliğe göre yontmak | Anlatım, uygulama |
9 | Kesilecek taşın formunu belirlemek | Anlatım, uygulama |
10 | Belirlenen forma göre Mücevher taşını işlemek | Anlatım, uygulama |
11 | Modele ve Mücevher taşının büyüklüğüne göre zımpara boyutunu belirlemek | Anlatım, uygulama |
12 | Mücevher taşının zımparasını yapmak | Anlatım, uygulama |
13 | Zımparası yapılan Mücevher taşının cilasını yapmak | Anlatım, uygulama |
14 | İşlemleri biten Mücevher taşının temizliği | Anlatım, uygulama |
15 | Final sınavına çalışma tatili | Anlatım, uygulama |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Dovning, P. B. 1984. Opal cutting made easy. San Francisco. | ||
2 | Sinkankas, J. 1962. Gem cutting a lapidary’s manual, NewYork. | ||
3 | Perry, N., Perry, R., 1980. Practical gemcutting, London. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 4 | Son Uygulama |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Süstaşlarını tanıma ve niteliklerine göre sınıflandırabilme. | 4 | 1͵2 |
2 | Taş işleme düzeneklerini tanıma ve kullanabilme. | 4 | 1͵2 |
3 | Aşındırıcı ve parlatıcıları tanıma ve kullanabilme. | 4 | 1͵2 |
4 | Süstaşlarını biçimlendirebilme. | 4 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 14 | 1 | 14 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |