Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
KTT 201 Güz 3 1 4 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Kürşat İNAN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrenci; bilgisayarda tasarım programını tanıyacak, program komutlarını kullanarak çizgiler çizebilecek, yüzey ve katı nesneler oluşturarak bunlar üzerinde gerekli düzenleme, değiştirme, ölçülendirme yapabilecektir.
İçeriği Programı çizime hazırlayabilecektir.Çizgiler üzerinde değiştirme ve düzenleme komutlarını kullanabilecektir. Yüzeyler üzerinde değiştirme ve düzenleme komutlarını kullanabilecektir. Katı cisimler üzerinde değiştirme ve düzenleme komutlarını kullanabilecektir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Programı çizime hazırlayabilecektir.
2 Çizgiler üzerinde değiştirme ve düzenleme komutlarını kullanabilecektir.
3 Yüzeyler üzerinde değiştirme ve düzenleme komutlarını kullanabilecektir.
4 Katı cisimler üzerinde değiştirme ve düzenleme komutlarını kullanabilecektir.
5 Bilgisayarda Broş Tasarımı yapabilecektir.
6 Bilgisayarda temalı özgün takı tasarımı yapabilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kullanılacak programı bilgisayarlara yükleme. Anlatım, tartışma, uygulama
2 Çizgiler üzerinde değiştirme ve düzenleme komutlarını kullanma. Anlatım, tartışma, uygulama
3 Yüzeyler üzerinde değiştirme ve düzenleme komutlarını kullanma. Anlatım, tartışma, uygulama
4 Yüzeyler üzerinde değiştirme ve düzenleme komutlarını kullanma. Anlatım, tartışma, uygulama
5 Katı cisimler üzerinde değiştirme ve düzenleme komutlarını kullanma, nesneler üzerinde ölçülendirme yapmak. Anlatım, tartışma, uygulama
6 Katı cisimler üzerinde değiştirme ve düzenleme komutlarını kullanma, nesneler üzerinde ölçülendirme yapmak. Anlatım, tartışma, uygulama
7 Nesneler üzerinde ölçülendirme yapmak. Anlatım, tartışma, uygulama
8 Ara Sınav
9 Temel çizim yapma, Tasarlanan takı modelinin temel çizimini yapma. Anlatım, tartışma, uygulama
10 Çizgiyi katıya dönüştürme, özgün takı tasarlama yöntemi. Anlatım, tartışma, uygulama
11 Takı çizgilerini katıya dönüştürme, çizimi analiz etme. Anlatım, tartışma, uygulama
12 Tasarlanan takı modelinin temel çizimini yapma, Takı çizgilerini katıya dönüştürme. Anlatım, tartışma, uygulama
13 Broş modelinin temel çizimini yapma, çizgiyi katıya dönüştürme. Anlatım, tartışma, uygulama
14 Broş modeli tasarlama. Anlatım, tartışma, uygulama
15 Broş modeli tasarlama. Anlatım, tartışma, uygulama
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Desing Jewerly with RhinoGold/ELIANIA ROSETTI

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Programı çizime hazırlayabilecektir. 1͵2͵3 1
2 Çizgiler üzerinde değiştirme ve düzenleme komutlarını kullanabilecektir. 1͵2͵3 1
3 Yüzeyler üzerinde değiştirme ve düzenleme komutlarını kullanabilecektir. 1͵2͵3 1
4 Katı cisimler üzerinde değiştirme ve düzenleme komutlarını kullanabilecektir. 1͵2͵3 2
5 Bilgisayarda Broş Tasarımı yapabilecektir. 1͵2͵3 2
6 Bilgisayarda temalı özgün takı tasarımı yapabilecektir. 1͵2͵3 2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 4 4
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 5 5
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 5 5
15 Son Sınav 1 1 1
100