Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

TEMEL SANAT EĞİTİMİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
KTT 103 Güz 3 1 4 5
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Gülnur ÖNDER
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders ile öğrenciye; yaratıcı güçlerini geliştirme ve temel çizimler yapma yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.
İçeriği Öğrenciye, dersin sonunda; 1- Nokta-Çizgi modülü ile,nokta çizgi ile yüzey düzenlemek 2- Açık-koyu, Işık-gölge modülü ile, objeleri açık-koyu,ışık-gölge ile çalışmak 3- Tasarı İlkeleri (Form Çağrışımları ve Kompozisyon) modülü ile, iki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak, 4- Renk modülü ile, renk uygulaması yapmak, 5- Doku modülü ile, doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak 6- Strüktür modülü ile, özgün strüktür uygulamaları yapmak, 7- Perspektif modülü ile, perspektif ilkelerine uygun çizim yapmak yeterlikleri kazandırılacaktır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Nokta-Çizgi modülü ile,nokta çizgi ile yüzey düzenlemek
2 Açık-koyu, Işık-gölge modülü ile, objeleri açık-koyu,ışık-gölge ile çalışmak
3 Tasarı İlkeleri (Form Çağrışımları ve Kompozisyon) modülü ile, iki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak,
4 Renk modülü ile, renk uygulaması yapmak
5 Doku modülü ile, doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak
6 Strüktür modülü ile, özgün strüktür uygulamaları yapmak,
7 Perspektif modülü ile, perspektif ilkelerine uygun çizim yapmak yeterlikleri kazandırılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Nokta-çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma
2 Nokta-çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma
3 Objelerin Açık-Koyu Ve Işık-Gölgesini Yapmak Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma
4 Objelerin Açık-Koyu Ve Işık-Gölgesini Yapmak Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma
5 İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma
6 İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma
7 Renk uygulaması yapmak Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma
8 Ara sınav
9 Renk uygulaması yapmak Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma
10 Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma
11 Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma
12 Özgün strüktür uygulamaları yapmak Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma
13 Özgün strüktür uygulamaları yapmak Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma
14 Perspektif çizmek Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma
15 Perspektif çizmek Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 TEMEL SANAT EĞİTİMİ,NEVİDE GÖKAYDIN

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.2 1 1. Ara Sınav
2 0.4 5 Son Sınav
3 0.4 11 1. Laboratuar

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Nokta-Çizgi modülü ile,nokta çizgi ile yüzey düzenlemek 1͵3 1͵2
2 Açık-koyu, Işık-gölge modülü ile, objeleri açık-koyu,ışık-gölge ile çalışmak 1͵3 1͵2
3 Tasarı İlkeleri (Form Çağrışımları ve Kompozisyon) modülü ile, iki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak, 1͵3 1͵2
4 Renk modülü ile, renk uygulaması yapmak 1͵3 1͵2
5 Doku modülü ile, doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak 1͵3 1͵2͵3
6 Strüktür modülü ile, özgün strüktür uygulamaları yapmak, 1͵3 1͵2
7 Perspektif modülü ile, perspektif ilkelerine uygun çizim yapmak yeterlikleri kazandırılacaktır. 1͵3 1͵2͵3

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 5 5
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 6 6
15 Son Sınav 1 1 1
125