Ders Bilgileri
TEMEL SANAT EĞİTİMİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
KTT 103 | Güz | 3 | 1 | 4 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Gülnur ÖNDER |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders ile öğrenciye; yaratıcı güçlerini geliştirme ve temel çizimler yapma yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır. |
İçeriği | Öğrenciye, dersin sonunda; 1- Nokta-Çizgi modülü ile,nokta çizgi ile yüzey düzenlemek 2- Açık-koyu, Işık-gölge modülü ile, objeleri açık-koyu,ışık-gölge ile çalışmak 3- Tasarı İlkeleri (Form Çağrışımları ve Kompozisyon) modülü ile, iki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak, 4- Renk modülü ile, renk uygulaması yapmak, 5- Doku modülü ile, doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak 6- Strüktür modülü ile, özgün strüktür uygulamaları yapmak, 7- Perspektif modülü ile, perspektif ilkelerine uygun çizim yapmak yeterlikleri kazandırılacaktır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Nokta-Çizgi modülü ile,nokta çizgi ile yüzey düzenlemek |
2 | Açık-koyu, Işık-gölge modülü ile, objeleri açık-koyu,ışık-gölge ile çalışmak |
3 | Tasarı İlkeleri (Form Çağrışımları ve Kompozisyon) modülü ile, iki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak, |
4 | Renk modülü ile, renk uygulaması yapmak |
5 | Doku modülü ile, doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak |
6 | Strüktür modülü ile, özgün strüktür uygulamaları yapmak, |
7 | Perspektif modülü ile, perspektif ilkelerine uygun çizim yapmak yeterlikleri kazandırılacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Nokta-çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar | Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma |
2 | Nokta-çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar | Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma |
3 | Objelerin Açık-Koyu Ve Işık-Gölgesini Yapmak | Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma |
4 | Objelerin Açık-Koyu Ve Işık-Gölgesini Yapmak | Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma |
5 | İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak | Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma |
6 | İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak | Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma |
7 | Renk uygulaması yapmak | Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma |
8 | Ara sınav | |
9 | Renk uygulaması yapmak | Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma |
10 | Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak | Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma |
11 | Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak | Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma |
12 | Özgün strüktür uygulamaları yapmak | Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma |
13 | Özgün strüktür uygulamaları yapmak | Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma |
14 | Perspektif çizmek | Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma |
15 | Perspektif çizmek | Anlatım,tartışma,uygulamalı çalışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | TEMEL SANAT EĞİTİMİ,NEVİDE GÖKAYDIN |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.2 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.4 | 5 | Son Sınav |
3 | 0.4 | 11 | 1. Laboratuar |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Nokta-Çizgi modülü ile,nokta çizgi ile yüzey düzenlemek | 1͵3 | 1͵2 |
2 | Açık-koyu, Işık-gölge modülü ile, objeleri açık-koyu,ışık-gölge ile çalışmak | 1͵3 | 1͵2 |
3 | Tasarı İlkeleri (Form Çağrışımları ve Kompozisyon) modülü ile, iki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak, | 1͵3 | 1͵2 |
4 | Renk modülü ile, renk uygulaması yapmak | 1͵3 | 1͵2 |
5 | Doku modülü ile, doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak | 1͵3 | 1͵2͵3 |
6 | Strüktür modülü ile, özgün strüktür uygulamaları yapmak, | 1͵3 | 1͵2 |
7 | Perspektif modülü ile, perspektif ilkelerine uygun çizim yapmak yeterlikleri kazandırılacaktır. | 1͵3 | 1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
125 |