Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
MBD009 Güz 2 0 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğret. Üyesi Nilgün DAĞ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders, öğrencilerin kişisel ve meslek yaşamlarında ahlâkî ve etik bilince ulaşmalarını ve etik ikilemlerle başa çıkabilme konularında gerekli duyarlılığı kazanmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
İçeriği Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler; etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlâkı/etiği; sosyal, kültürel, ahlâkî ve etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim, öğretim ve öğrenme sürecinde etik ilkeler; eğitim paydaşları (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) arasındaki ilişkilerde etik ilkeler; eğitim ve okul yöneticileri ile veliler ve öğrencilerin ahlâkî ve etik sorumlukları; iş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar; okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm önerileri.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1
2
3
4

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse Giriş Haftalık ders içerikleri, kaynakların tanıtımı, derslerin işlenişi ve akademik takvim hakkında bilgilendirme. Teorik
2 Temel Kavramlar Anlatım, Tartışma
3 Ahlâk, Etik, Eğitim Anlatım, Tartışma
4 Ahlâk ve Etik ile ilgili Teoriler Anlatım, Tartışma
5 İş Ahlâkı ve Meslek Etiği Anlatım, Tartışma
6 Sosyal Açıdan Öğretmenlik Mesleği Anlatım, Tartışma
7 Kültürel Açıdan Öğretmenlik Mesleği Anlatım, Tartışma
8 Ahlâkî ve Etik Yönleriyle Öğretmenlik Mesleği Anlatım, Tartışma
9 ARA SINAV Sınav
10 Dünyada ve Türkiye’de Öğretmenlik Mesleğinin Etik İlkeleri Anlatım, Tartışma
11 Eğitim, Öğretim ve Öğrenme Sürecinde Etik İlkeler Anlatım, Tartışma
12 Okul Yöneticileri ile Veliler ve Öğrencilerin Ahlâkî ve Etik Sorumlukları Anlatım, Tartışma
13 Eğitim Paydaşları Arasındaki İlişkilerde Ahlâk ve Etik Anlatım, Tartışma
14 Okulda ve Eğitimde Etik Dışı Davranışlar, Etik İkilemler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri Anlatım, Tartışma
15 Dönemin Geniş Özeti ve Değerlendirilmesi Anlatım, Tartışma
16 Son Sınav Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Gündüz, M. (2005). Meslek ve ahlâk: Öğretmenlik mesleğinin ahlâkı olabilir mi?.
2 Eurasian Journal of Educational Research, 21, pp. 138-145.
3 Haynes, F. (2002). Etiğe giriş (Çev.: S. Kunt-Akbaş). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
4 Haynes, F. (2000). Eğitimde etik (Çev.: S. K. Akbaş). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
5 Oral, B., Çoban, A. ve Bars, M. (Edt.) (2019). Eğitimde ahlâk ve etik. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
6 Peiper, A. (1999). Etiğe giriş (Çev.: V. Atayman ve G. Sezer). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1
2
3
4

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 7 7
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
15 Son Sınav 1 1 1
75