Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

SINIF YÖNETİMİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
MBD008 Güz 2 0 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. Yusuf İNANDI
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Kendi sınıf yönetimi anlayışını oluşturma, uygun öğrenme ortamlarını hazırlamayı bilme, istenmeyen davranışlarla başa geçme stratejileri oluşturma, öğretmenlik mesleğine ilişkin olumlu tutum geliştirme.
İçeriği Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıf yönetimini alanı, boyutları, modelleri, sınıf yönetimini etkileyen faktörler, sınıfta uygun fiziksel, psikolojik ve sosyal ortamın hazırlanması, istenmeyen davranışlarla başa çıkma.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Sınıf yönetimi alanını, boyutlarını ve modellerini açıklar.
2 Sınıfın fiziki ve davranış düzenini oluşturmayı ve sürdürmeyi tanımlar.
3 Uygun sınıf içi iletişim ve etkileşim düzeni oluşturmayı ve sürdürebilir.
4 Öğretim etkinliklerini uygun biçimde planlamayı ve uygulayabilir.
5 Olumlu davranışların devamlılığının sağlanması için uygun koşulları oluşturur.
6 İstenmeyen davranışların çıkış nedenlerini analiz edebilir.
7 İstenmeyen davranışları belirleyebilir ve değiştirebilir.
8 Öğretmenlik mesleğine karşı olumlu tutum geliştirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar Anlatım, tartışma
2 Sınıf yönetiminin alanı ve boyutları Anlatım, tartışma
3 Sınıf yönetimi modelleri Anlatım, tartışma
4 Sınıf yönetimini yakın ve uzak çevresi Anlatım, tartışma
5 Sınıfın fiziksel ortamının düzenlenmesi Anlatım, tartışma
6 Öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması Anlatım, tartışma
7 Sınıf kuralları ve işlemleri Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Öğrencilerin derse hazırlanması ve güdülenmesi Anlatım, tartışma
10 Sınıf iletişimi Anlatım, tartışma
11 Zaman yönetimi Anlatım, tartışma
12 Farklı özelliklerdeki sınıfların yönetilmesi Anlatım, örnek olay incelemesi
13 Olumlu sınıf iklimini oluşturulması Anlatım, örnek olay incelemesi
14 İstenmeyen davranışların önlenmesi Anlatım, örnek olay incelemesi
15 İstenmeyen davranışların değiştirilmesi Anlatım, örnek olay incelemesi
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Başar, H. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı.
2 Karip, E. (Ed.). (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem.
3 Burden, P.R. (2003). Classroom management: Creating a successfull learning community. (2nd Ed.). NY: John Wiley & Sons, Inc.
4 Jones, F.V. and Jones, L.S. (2006) Comprehensive classroom management. Boston: Allyn & Bacon.
5 Küçükahmet, L. (2001). Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel.
6 Levin, J. and Nolan, J.F. (2000). Principles of classroom Management. Boston: Allyn and Bacon.
7 Weinstein, C.S. and Mignano, A.J. (1993). Elementary classroom management, McGraw-Hill, Inc.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Sınıf yönetimi alanını, boyutlarını ve modellerini açıklar. 4͵5 1͵2
2 Sınıfın fiziki ve davranış düzenini oluşturmayı ve sürdürmeyi tanımlar. 4 1͵2
3 Uygun sınıf içi iletişim ve etkileşim düzeni oluşturmayı ve sürdürebilir. 4 1͵2
4 Öğretim etkinliklerini uygun biçimde planlamayı ve uygulayabilir. 2͵4͵6͵9 1͵2
5 Olumlu davranışların devamlılığının sağlanması için uygun koşulları oluşturur. 3͵4 1͵2
6 İstenmeyen davranışların çıkış nedenlerini analiz edebilir. 3͵4͵7 1͵2
7 İstenmeyen davranışları belirleyebilir ve değiştirebilir. 3͵4͵7 1͵2
8 Öğretmenlik mesleğine karşı olumlu tutum geliştirir. 4 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 8 2 16
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 0 0
15 Son Sınav 1 1 1
75