Ders Bilgileri
SINIF YÖNETİMİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
MBD008 | Güz | 2 | 0 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Yusuf İNANDI |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Kendi sınıf yönetimi anlayışını oluşturma, uygun öğrenme ortamlarını hazırlamayı bilme, istenmeyen davranışlarla başa geçme stratejileri oluşturma, öğretmenlik mesleğine ilişkin olumlu tutum geliştirme. |
İçeriği | Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıf yönetimini alanı, boyutları, modelleri, sınıf yönetimini etkileyen faktörler, sınıfta uygun fiziksel, psikolojik ve sosyal ortamın hazırlanması, istenmeyen davranışlarla başa çıkma. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Sınıf yönetimi alanını, boyutlarını ve modellerini açıklar. |
2 | Sınıfın fiziki ve davranış düzenini oluşturmayı ve sürdürmeyi tanımlar. |
3 | Uygun sınıf içi iletişim ve etkileşim düzeni oluşturmayı ve sürdürebilir. |
4 | Öğretim etkinliklerini uygun biçimde planlamayı ve uygulayabilir. |
5 | Olumlu davranışların devamlılığının sağlanması için uygun koşulları oluşturur. |
6 | İstenmeyen davranışların çıkış nedenlerini analiz edebilir. |
7 | İstenmeyen davranışları belirleyebilir ve değiştirebilir. |
8 | Öğretmenlik mesleğine karşı olumlu tutum geliştirir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar | Anlatım, tartışma |
2 | Sınıf yönetiminin alanı ve boyutları | Anlatım, tartışma |
3 | Sınıf yönetimi modelleri | Anlatım, tartışma |
4 | Sınıf yönetimini yakın ve uzak çevresi | Anlatım, tartışma |
5 | Sınıfın fiziksel ortamının düzenlenmesi | Anlatım, tartışma |
6 | Öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması | Anlatım, tartışma |
7 | Sınıf kuralları ve işlemleri | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrencilerin derse hazırlanması ve güdülenmesi | Anlatım, tartışma |
10 | Sınıf iletişimi | Anlatım, tartışma |
11 | Zaman yönetimi | Anlatım, tartışma |
12 | Farklı özelliklerdeki sınıfların yönetilmesi | Anlatım, örnek olay incelemesi |
13 | Olumlu sınıf iklimini oluşturulması | Anlatım, örnek olay incelemesi |
14 | İstenmeyen davranışların önlenmesi | Anlatım, örnek olay incelemesi |
15 | İstenmeyen davranışların değiştirilmesi | Anlatım, örnek olay incelemesi |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Başar, H. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı. | ||
2 | Karip, E. (Ed.). (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem. | ||
3 | Burden, P.R. (2003). Classroom management: Creating a successfull learning community. (2nd Ed.). NY: John Wiley & Sons, Inc. | ||
4 | Jones, F.V. and Jones, L.S. (2006) Comprehensive classroom management. Boston: Allyn & Bacon. | ||
5 | Küçükahmet, L. (2001). Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel. | ||
6 | Levin, J. and Nolan, J.F. (2000). Principles of classroom Management. Boston: Allyn and Bacon. | ||
7 | Weinstein, C.S. and Mignano, A.J. (1993). Elementary classroom management, McGraw-Hill, Inc. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Sınıf yönetimi alanını, boyutlarını ve modellerini açıklar. | 4͵5 | 1͵2 |
2 | Sınıfın fiziki ve davranış düzenini oluşturmayı ve sürdürmeyi tanımlar. | 4 | 1͵2 |
3 | Uygun sınıf içi iletişim ve etkileşim düzeni oluşturmayı ve sürdürebilir. | 4 | 1͵2 |
4 | Öğretim etkinliklerini uygun biçimde planlamayı ve uygulayabilir. | 2͵4͵6͵9 | 1͵2 |
5 | Olumlu davranışların devamlılığının sağlanması için uygun koşulları oluşturur. | 3͵4 | 1͵2 |
6 | İstenmeyen davranışların çıkış nedenlerini analiz edebilir. | 3͵4͵7 | 1͵2 |
7 | İstenmeyen davranışları belirleyebilir ve değiştirebilir. | 3͵4͵7 | 1͵2 |
8 | Öğretmenlik mesleğine karşı olumlu tutum geliştirir. | 4 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 8 | 2 | 16 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |