Ders Bilgileri
TÜRK EĞİTİM TARİHİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
MBD006 | Güz | 2 | 0 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. Hakan AKDAĞ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarına Türk eğitim tarihi, Türk eğitim devrimi, Türk eğitim sisteminin genel unsurları ve Türkiye'de öğretmen yetiştirmenin geçmişten günümüze geçirdiği evreler hakkında teorik bilgileri değerlendireceklerdir. |
İçeriği | Türk eğitim tarihinin eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme.Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
2 | Türk eğitim sistemindeki reform ve devrimlerin nedenlerini ve sonuçlarını değerlendirebilecekler. |
3 | Türkiyede öğretmen yetiştirme konularında yapılan düzenlemeler hakkında analizler yapabilecekler. |
4 | Eğitim alanındaki gelişmeleri analiz edebilir. |
5 | Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları ile ilgili görüş belirtebilmelidir. |
6 | Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme konusunda görüş bildirebilmelidir. |
7 | Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeleri fark edebilmelidir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | İslamiyet öncesi Türk ğitim tarihi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
2 | Türklerin İslamiyet'i kabul ettikleri ilk dönemde eğitim tarihi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
3 | Selçuklular ve Anadolu Beylikleri'nde eğitim | Anlatım, soru cevap, tartışma |
4 | Osmanlılar da kuruluştan ilk yenileşme hareketlerine kadar eğitim (1299-1776) | Anlatım, soru cevap, tartışma |
5 | Eğitimde ilk yenileşme hareketleri dönemi (1776-1839) | Anlatım, soru cevap, tartışma |
6 | Tanzimat dönemi eğitim tarihi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
7 | I.Meşrutiyet ve II. Abdülhamit dönemi'nde eğitim | Anlatım, soru cevap, tartışma |
8 | Ara sınav | |
9 | I.Meşrutiyet Dönemi'nde eğitim | Anlatım, soru cevap, tartışma |
10 | II.Meşrutiyet Dönemi'nde eğitim | Anlatım, soru cevap, tartışma |
11 | Milli Mücadele Dönemi'nde eğitim | Anlatım, soru cevap, tartışma |
12 | Cumhuriyet Dönemi'nde eğitim | Anlatım, soru cevap, tartışma |
13 | Cumhuriyet Dönemi'nde eğitim | Anlatım, soru cevap, tartışma |
14 | Cumhuriyet Dönemi'nde eğitim | Anlatım, soru cevap, tartışma |
15 | Cumhuriyet Dönemi'nde eğitim | Anlatım, soru cevap, tartışma |
16 | Son Sınav | soru cevap |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | AKYÜZ, Y. (2008).Türk eğitim tarihi. Ankara: Pegem A Yayıncılık. | ||
2 | YÜCEL, H. A. (1938). Türkiye'de ortaöğretim. İstanbul | ||
3 | Nafi A. Kansu. 1930-1932: Türkiye maarif tarihi. Ankara. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
2 | Türk eğitim sistemindeki reform ve devrimlerin nedenlerini ve sonuçlarını değerlendirebilecekler. | 4 | 1͵2 |
3 | Türkiyede öğretmen yetiştirme konularında yapılan düzenlemeler hakkında analizler yapabilecekler. | 5 | 1͵2 |
4 | Eğitim alanındaki gelişmeleri analiz edebilir. | 5 | 1͵2 |
5 | Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları ile ilgili görüş belirtebilmelidir. | 5 | 1͵2 |
6 | Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme konusunda görüş bildirebilmelidir. | 5 | 1͵2 |
7 | Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeleri fark edebilmelidir. | 5 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 5 | 5 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 1 | 5 | 5 |
5 | Atölye | 0 | 2 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 1 | 1 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
75 |