Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

EĞİTİM SOSYOLOJİSİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
MBD003 Güz 2 0 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Doç.Dr.Mehmet GÜNGÖR
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Sosyolojinin genel amaç ve felsefesini kazandırmak, sosyolojideki temel kavram ve ilkeleri öğrenciye kazandırmak, sosyoloji ve eğitim arasındaki karşılıklı ilişki ve bağlantıyı göstermek.
İçeriği Sosyolojinin tanımı, sosyolojinin alt dalları, eğitim sosyolojisinin tanımı, kapsamı ve gelişimi, toplumsallaşma süreci, eğitimin toplumsal işlevleri, yabancılaşma ve eğitim, toplumsal hareketlilik ve eğitim, göç, medya, küreselleşme ve bunların eğitim sistemine etkisi, toplumsal bir sistem olarak okul, okul-çevre ilişkisi, okul ve şiddet.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Eğitimin sosyal temellerini tanımlar.
2 Eğitim sosyolojisinin Türkiyedeki tarihsel sürecini adlandırır.
3 Günümüzde öğretmenin toplumdaki rol ve sorumluluklarını tanımlar.
4 Kültür, eğitim ilişkilerini listeler.
5 Eğitimin diğer kurumlardaki olan ilişkileri açıklar.
6 Toplumsal değişmelerde eğitim kurumların üzerine düşen sorumlulukları adlandırır.
7 Aile ve eğitim ilişkisini tanımlar.
8 Toplumsal hareketlilik ve eğitimi tanımlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sosyolojinin tanımı Anlatım, tartışma, uygulama
2 Sosyolojinin alt dalları Anlatım, tartışma, uygulama
3 Eğitim sosyolojisinin tanımı Anlatım, tartışma, uygulama
4 Kapsamı ve gelişimi Anlatım, tartışma, uygulama
5 Toplumsallaşma süreci Anlatım, tartışma, uygulama
6 Eğitimin toplumsal işlevleri Anlatım, tartışma, uygulama
7 Yabancılaşma ve eğitim Anlatım, tartışma, uygulama
8 Ara sınav Sınav
9 Toplumsal hareketlilik ve eğitim Anlatım, tartışma, uygulama
10 Göç, medya, küreselleşme ve bunların eğitim sistemine etkisi Anlatım, tartışma, uygulama
11 Toplumsal bir sistem olarak okul Anlatım, tartışma, uygulama
12 Okul-çevre ilişkisi Anlatım, tartışma, uygulama
13 Kısa sınav Sınav
14 Okul ve şiddet Anlatım, tartışma, uygulama
15 Okul aile ilişkisi Anlatım, tartışma, uygulama
16 Son Sınav Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Tezcan, Mahmut. (1997). Eğitim sosyolojisi. Ankara
2 Doğan, İsmail. (2004). Toplum ve eğitim.Ankara: Pegem Yayıncılık.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.3 1 1. Ara Sınav
2 0.1 6 1. Kısa Sınav
3 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Eğitimin sosyal temellerini tanımlar. 3͵4͵6 1͵2͵3
2 Eğitim sosyolojisinin Türkiyedeki tarihsel sürecini adlandırır. 3͵4͵6 1͵2͵3
3 Günümüzde öğretmenin toplumdaki rol ve sorumluluklarını tanımlar. 3͵4͵6 1͵2͵3
4 Kültür, eğitim ilişkilerini listeler. 3͵4͵6 1͵2͵3
5 Eğitimin diğer kurumlardaki olan ilişkileri açıklar. 3͵4͵6 1͵2͵3
6 Toplumsal değişmelerde eğitim kurumların üzerine düşen sorumlulukları adlandırır. 3͵4͵6 1͵2͵3
7 Aile ve eğitim ilişkisini tanımlar. 3͵4͵6 1͵2͵3
8 Toplumsal hareketlilik ve eğitimi tanımlar. 3͵4͵6 1͵2͵3

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 2 2 4
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 1 1
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 5 5
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 1 1 1
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 6 6
15 Son Sınav 1 1 1
75