Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

EĞİTİME GİRİŞ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
MBD001 Güz 2 0 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. Mehmet Tahir Karaboğa
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Eğitim ve öğrenmeyle ilgili temel bir anlayış oluşturma, öğretmenlik mesleğine ilişkin olumlu tutum geliştirme ve diğer öğretmenlik meslek bilgisi derslerine zemin oluşturma.
İçeriği Eğitimle ilgili temel kavramlar; eğitimde bilimsel araştırma; eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri; öğretmenlik mesleği.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Eğitimle ilgili temel kavramları açıklar.
2 Bilimsel bir alan olarak eğitimin temel çalışma ilkelerini açıklar.
3 Eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temellerini ve aralarındaki ilişkileri açıklar.
4 Eğitimin işlevlerini açıklar.
5 Toplumsal değişme ve yenileşmeyi eğitim bilimlerinin bakış açısından açıklar.
6 Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini, ilkelerini ve sorunlarını açıklar.
7 Türk eğitim sistemini amaç ve yapı olarak tanır ve genel özelliklerini açıklar.
8 Öğretmenlik mesleğine karşı olumlu tutum geliştirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitimle ilgili temel kavramlar Anlatım, tartışma
2 Eğitim bilimlerinde yöntem Anlatım, tartışma
3 Eğitimin psikolojik temelleri: gelişim psikolojisi Anlatım, tartışma
4 Eğitimin psikolojik temelleri: öğrenme psikolojisi Anlatım, tartışma
5 Eğitimin sosyal temelleri: eğitimin işlevleri Anlatım, tartışma
6 Eğitimin sosyal temelleri: eğitimi etkileyen faktörler Anlatım, tartışma
7 Ara sınav
8 Eğitimin felsefi temeller Anlatım, tartışma
9 Eğitimin ekonomik temelleri Anlatım, tartışma
10 Eğitimin siyasal temelleri Anlatım, tartışma
11 Eğitimin hukuki temelleri Anlatım, tartışma
12 Tarihsel gelişim içinde eğitim Anlatım, tartışma
13 Türkiye’de öğretmen yetiştirme uygulamaları Anlatım, tartışma
14 Bir meslek olarak öğretmenlik Anlatım, tartışma
15 Öğretmenlik mesleğinin sorunları Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Öğretim üyesinin ders notları
2 Sönmez, V. (Ed.) (2009). Eğitim bilimine giriş. 4. baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
3 Memduhoğlu, H.B. & Yılmaz K. (Eds.) (2010). Eğitim bilimine giriş. 2. baskı. Ankara: Pegem Akademi.
4 Kıroğlu, K. & Elma, C. (Eds.) (2010). Eğitim bilimine giriş. 2. baskı. Ankara: Pegem Akademi.
5 Ornstein, A.C. ve Levine, D.V. (1993). Foundations of education. Boston: Houghton Mitlin.
6 Şişman, M. (2006). Eğitim bilimine giriş. Ankara: PegemA.
7 İlgili diğer güncel makale ve kitaplar.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Eğitimle ilgili temel kavramları açıklar. 1͵2͵3͵4͵5 1͵2
2 Bilimsel bir alan olarak eğitimin temel çalışma ilkelerini açıklar. 1͵5͵14 1͵2
3 Eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temellerini ve aralarındaki ilişkileri açıklar. 3͵4͵5͵7 1͵2
4 Eğitimin işlevlerini açıklar. 4͵16 1͵2
5 Toplumsal değişme ve yenileşmeyi eğitim bilimlerinin bakış açısından açıklar. 4͵16 1͵2
6 Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini, ilkelerini ve sorunlarını açıklar. 4͵5 1͵2
7 Türk eğitim sistemini amaç ve yapı olarak tanır ve genel özelliklerini açıklar. 4͵5 1͵2
8 Öğretmenlik mesleğine karşı olumlu tutum geliştirir. 4͵5 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 7 1 7
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 5 5
7 Ara Sınav 1 4 4
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
15 Son Sınav 1 1 1
75