Ders Bilgileri
EĞİTİME GİRİŞ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
MBD001 | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Mehmet Tahir Karaboğa |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Eğitim ve öğrenmeyle ilgili temel bir anlayış oluşturma, öğretmenlik mesleğine ilişkin olumlu tutum geliştirme ve diğer öğretmenlik meslek bilgisi derslerine zemin oluşturma. |
İçeriği | Eğitimle ilgili temel kavramlar; eğitimde bilimsel araştırma; eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri; öğretmenlik mesleği. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Eğitimle ilgili temel kavramları açıklar. |
2 | Bilimsel bir alan olarak eğitimin temel çalışma ilkelerini açıklar. |
3 | Eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temellerini ve aralarındaki ilişkileri açıklar. |
4 | Eğitimin işlevlerini açıklar. |
5 | Toplumsal değişme ve yenileşmeyi eğitim bilimlerinin bakış açısından açıklar. |
6 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini, ilkelerini ve sorunlarını açıklar. |
7 | Türk eğitim sistemini amaç ve yapı olarak tanır ve genel özelliklerini açıklar. |
8 | Öğretmenlik mesleğine karşı olumlu tutum geliştirir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Eğitimle ilgili temel kavramlar | Anlatım, tartışma |
2 | Eğitim bilimlerinde yöntem | Anlatım, tartışma |
3 | Eğitimin psikolojik temelleri: gelişim psikolojisi | Anlatım, tartışma |
4 | Eğitimin psikolojik temelleri: öğrenme psikolojisi | Anlatım, tartışma |
5 | Eğitimin sosyal temelleri: eğitimin işlevleri | Anlatım, tartışma |
6 | Eğitimin sosyal temelleri: eğitimi etkileyen faktörler | Anlatım, tartışma |
7 | Ara sınav | |
8 | Eğitimin felsefi temeller | Anlatım, tartışma |
9 | Eğitimin ekonomik temelleri | Anlatım, tartışma |
10 | Eğitimin siyasal temelleri | Anlatım, tartışma |
11 | Eğitimin hukuki temelleri | Anlatım, tartışma |
12 | Tarihsel gelişim içinde eğitim | Anlatım, tartışma |
13 | Türkiye’de öğretmen yetiştirme uygulamaları | Anlatım, tartışma |
14 | Bir meslek olarak öğretmenlik | Anlatım, tartışma |
15 | Öğretmenlik mesleğinin sorunları | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Öğretim üyesinin ders notları | ||
2 | Sönmez, V. (Ed.) (2009). Eğitim bilimine giriş. 4. baskı. Ankara: Anı Yayıncılık. | ||
3 | Memduhoğlu, H.B. & Yılmaz K. (Eds.) (2010). Eğitim bilimine giriş. 2. baskı. Ankara: Pegem Akademi. | ||
4 | Kıroğlu, K. & Elma, C. (Eds.) (2010). Eğitim bilimine giriş. 2. baskı. Ankara: Pegem Akademi. | ||
5 | Ornstein, A.C. ve Levine, D.V. (1993). Foundations of education. Boston: Houghton Mitlin. | ||
6 | Şişman, M. (2006). Eğitim bilimine giriş. Ankara: PegemA. | ||
7 | İlgili diğer güncel makale ve kitaplar. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Eğitimle ilgili temel kavramları açıklar. | 1͵2͵3͵4͵5 | 1͵2 |
2 | Bilimsel bir alan olarak eğitimin temel çalışma ilkelerini açıklar. | 1͵5͵14 | 1͵2 |
3 | Eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temellerini ve aralarındaki ilişkileri açıklar. | 3͵4͵5͵7 | 1͵2 |
4 | Eğitimin işlevlerini açıklar. | 4͵16 | 1͵2 |
5 | Toplumsal değişme ve yenileşmeyi eğitim bilimlerinin bakış açısından açıklar. | 4͵16 | 1͵2 |
6 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini, ilkelerini ve sorunlarını açıklar. | 4͵5 | 1͵2 |
7 | Türk eğitim sistemini amaç ve yapı olarak tanır ve genel özelliklerini açıklar. | 4͵5 | 1͵2 |
8 | Öğretmenlik mesleğine karşı olumlu tutum geliştirir. | 4͵5 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 7 | 1 | 7 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
7 | Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |