Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
MBD015 Bahar 2 0 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. Nurcan ÇİÇEK
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin öğrenme ve gelişim kuram ve modelleri hakkında bilgilenmesini sağlamaktır.
İçeriği Gelişim ve iğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeler, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, gelişim kuramları ve öğretme.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Öğrenme ve öğrenme psikolojisini analiz eder
2 Öğrenme teorilerini tanımlar
3 Motivasyon teorilerini tanımlar
4 Öğrenmenin doğasını tanımlar
5 Öğrenmenin biyolojik temellerini tanımlar
6 Öğrenmeyi etkileyen faktörleri tanımlar
7 Öğrenmede davranışçı yaklaşımları tanımlar
8 Çocukların ve ergenlerin bilişsel, sosyal ve fiziksel gelişimini tanımlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Gelişimin temel ilkeleri Anlatım, tartışma
2 Psikoseksüel gelişim Anlatım, tartışma
3 Psikososyal gelişim Anlatım, tartışma
4 Ahlak gelişimi Anlatım, tartışma
5 Bilişsel gelişim Anlatım, tartışma
6 Öğrenmenin ilkeleri Anlatım, tartışma
7 Klasik koşullama Anlatım, tartışma
8 Ara sınav
9 Edimsel koşullama Anlatım, tartışma
10 Gözlem yoluyla öğrenme Anlatım, tartışma
11 İnsancıl öğrenme: Rogers ve Maslov Anlatım, tartışma
12 Gestalt kuramı Anlatım, tartışma
13 Bilgiyi işleme kuramı Anlatım, tartışma
14 Beyin temelli öğrenme Anlatım, tartışma
15 Güdüleme Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Kaya, A. (Edt.) (2009) Eğitim Psikolojisi. Pegem A Yayınları, Ankara

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Öğrenme ve öğrenme psikolojisini analiz eder 3͵7͵9͵15 1͵2
2 Öğrenme teorilerini tanımlar 3͵7͵9͵15 1͵2
3 Motivasyon teorilerini tanımlar 3͵7͵9͵15 1͵2
4 Öğrenmenin doğasını tanımlar 3͵7͵9͵15 1͵2
5 Öğrenmenin biyolojik temellerini tanımlar 3͵7͵9͵15 1͵2
6 Öğrenmeyi etkileyen faktörleri tanımlar 3͵7͵9͵15 1͵2
7 Öğrenmede davranışçı yaklaşımları tanımlar 3͵7͵9͵15 1͵2
8 Çocukların ve ergenlerin bilişsel, sosyal ve fiziksel gelişimini tanımlar 3͵7͵9͵15 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 14 1 14
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 1 5 5
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 4 4
7 Ara Sınav 1 2 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 5 5
15 Son Sınav 1 3 3
75