Ders Bilgileri
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
MBD015 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Nurcan ÇİÇEK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin öğrenme ve gelişim kuram ve modelleri hakkında bilgilenmesini sağlamaktır. |
İçeriği | Gelişim ve iğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeler, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, gelişim kuramları ve öğretme. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Öğrenme ve öğrenme psikolojisini analiz eder |
2 | Öğrenme teorilerini tanımlar |
3 | Motivasyon teorilerini tanımlar |
4 | Öğrenmenin doğasını tanımlar |
5 | Öğrenmenin biyolojik temellerini tanımlar |
6 | Öğrenmeyi etkileyen faktörleri tanımlar |
7 | Öğrenmede davranışçı yaklaşımları tanımlar |
8 | Çocukların ve ergenlerin bilişsel, sosyal ve fiziksel gelişimini tanımlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Gelişimin temel ilkeleri | Anlatım, tartışma |
2 | Psikoseksüel gelişim | Anlatım, tartışma |
3 | Psikososyal gelişim | Anlatım, tartışma |
4 | Ahlak gelişimi | Anlatım, tartışma |
5 | Bilişsel gelişim | Anlatım, tartışma |
6 | Öğrenmenin ilkeleri | Anlatım, tartışma |
7 | Klasik koşullama | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | |
9 | Edimsel koşullama | Anlatım, tartışma |
10 | Gözlem yoluyla öğrenme | Anlatım, tartışma |
11 | İnsancıl öğrenme: Rogers ve Maslov | Anlatım, tartışma |
12 | Gestalt kuramı | Anlatım, tartışma |
13 | Bilgiyi işleme kuramı | Anlatım, tartışma |
14 | Beyin temelli öğrenme | Anlatım, tartışma |
15 | Güdüleme | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Kaya, A. (Edt.) (2009) Eğitim Psikolojisi. Pegem A Yayınları, Ankara |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme ve öğrenme psikolojisini analiz eder | 3͵7͵9͵15 | 1͵2 |
2 | Öğrenme teorilerini tanımlar | 3͵7͵9͵15 | 1͵2 |
3 | Motivasyon teorilerini tanımlar | 3͵7͵9͵15 | 1͵2 |
4 | Öğrenmenin doğasını tanımlar | 3͵7͵9͵15 | 1͵2 |
5 | Öğrenmenin biyolojik temellerini tanımlar | 3͵7͵9͵15 | 1͵2 |
6 | Öğrenmeyi etkileyen faktörleri tanımlar | 3͵7͵9͵15 | 1͵2 |
7 | Öğrenmede davranışçı yaklaşımları tanımlar | 3͵7͵9͵15 | 1͵2 |
8 | Çocukların ve ergenlerin bilişsel, sosyal ve fiziksel gelişimini tanımlar | 3͵7͵9͵15 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 14 | 1 | 14 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 1 | 5 | 5 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
15 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
75 |