Ders Bilgileri
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
MBD016 | Bahar | 2 | 6 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. Lütfi ÜREDİ, Yrd. Doç. Dr. Serdarhan Musa TAŞKAYA |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Var |
Amacı | Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarını öğretmenlik uygulamasına hazırlamak amacıyla uygulama okullarında çeşitli etkinliklere katarak, onlarda ders planı yapma, öğretim etkinlikleri tasarlama ve uygulama, okulda gün boyunca yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleme ve raporlaştırma becerileri geliştirmektir. |
İçeriği | Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama (planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama) , hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleyebilir |
2 | Ders planı hazırlar ve sınıfta uygulayabilir |
3 | Sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulayabilir |
4 | Portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanir |
5 | Öz değerlendirme raporları hazırlayabilir |
6 | Strateji, yöntem ve teknik bilgisi kazanabilir |
7 | Okuldaki öğretmen tiplerini gözlemleyebilir |
8 | Öğrenci tiplerini gözlemleyebilir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Planlama | Grup çalışması |
2 | Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme | Grup çalışması |
3 | Bir günlük planın gerektirdiği materyal ve ölçme araçlarını hazırlama | Grup çalışması |
4 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Grup çalışması |
5 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Grup çalışması |
6 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Grup çalışması |
7 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Grup çalışması |
8 | Ara Uygulama | |
9 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Grup çalışması |
10 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Grup çalışması |
11 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Grup çalışması |
12 | Bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama | Grup çalışması |
13 | Hazırlanan planı uygulama ve değerlendirme | Grup çalışması |
14 | Uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma | Grup çalışması |
15 | Uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma | Grup çalışması |
16 | Son Uygulama | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Kıroğlu,K.2006;İlköğretim Programları,Pegem Yayıncılık,ISBN 9919-919-05-5,Ankara | Kitap | Kaynak |
2 | Yiğit, N. vd. (2009). Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması. Celepler matbaacılık, Trabzon | Kitap | Referans |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 2 | 1. Ara Uygulama |
2 | 0.6 | 4 | Son Uygulama |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleyebilir | 14͵18͵19͵20͵21 | 1͵2 |
2 | Ders planı hazırlar ve sınıfta uygulayabilir | 4͵5͵6͵7͵8 | 1 |
3 | Sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulayabilir | 5͵6͵7͵8͵10 | 1͵2 |
4 | Portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanir | 14͵15 | 1͵2 |
5 | Öz değerlendirme raporları hazırlayabilir | 11͵14͵18͵19 | 1͵2 |
6 | Strateji, yöntem ve teknik bilgisi kazanabilir | 3͵4͵7͵12 | 1͵2 |
7 | Okuldaki öğretmen tiplerini gözlemleyebilir | 8͵10͵11 | 1͵2 |
8 | Öğrenci tiplerini gözlemleyebilir | 13͵14͵17͵18͵19 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 8 | 112 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
15 | Son Sınav | 1 | 4 | 4 |
200 |