Ders Bilgileri
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
MBD004 | Bahar | 2 | 0 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Figen KILIÇ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrenme ve öğretim ilkelerini bilen, öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilen öğretmenler yetiştirmek. |
İçeriği | Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması, öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretmen yeterlilikleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlar. |
2 | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin neler olduğunu açıklar. |
3 | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
4 | Öğrenme ve öğretim ilkelerini açıklar. |
5 | Öğrenme ve öğretim ilkelerini uygular. |
6 | Öğretim programının öğelerini tanımlar. |
7 | Öğretimde planlamanın önemini açıklar. |
8 | Plan yapar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması | Anlatım, soru- cevap |
2 | Eğitim öğretimle ilgili temel kavramlar | Anlatım, soru- cevap |
3 | Başlıca öğrenme ve öğretme ilkeleri | Anlatım, soru- cevap |
4 | Program Çeşitleri, Öğretim programının öğeleri, Öğretim programının özellikleri | Anlatım, soru- cevap |
5 | Öğretim programının temelleri, Kazanımların öğrenme alanlarına göre sınıflandırılıması | Anlatım, soru- cevap |
6 | Eğitim öğretimde planlama | Anlatım, soru- cevap |
7 | Öğrenme ve öğretimde çağdaş yaklaşımlar | Anlatım, soru- cevap |
8 | Ara sınav | |
9 | Öğrenme ve öğretimde çağdaş yaklaşımlar | Anlatım, soru- cevap |
10 | Öğrenme ve öğretme stratejileri | Anlatım, soru- cevap |
11 | Öğrenme ve öğretme stratejileri | Anlatım, soru- cevap |
12 | Öğretim yöntem ve teknikleri | Anlatım, soru -cevap, grup çalışması |
13 | Öğretim yöntem ve teknikleri | Anlatım, soru -cevap, grup çalışması |
14 | Öğretim yöntem ve teknikleri | Anlatım, soru -cevap, grup çalışması |
15 | Öğretim yöntem ve teknikleri | Anlatım, soru -cevap, grup çalışması |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Sönmez,V. (2008). Öğretim ilke ve yöntemleri. | ||
2 | Demirel, Ö. (2003). Planlamadan değerlendirmeye öğretme sanatı. Ankara: PegemA Yayıncılık. | ||
3 | Doğanay, A. (2007). Öğretim ilke ve yöntemler. Ankara: PegemA Yayıncılık. | ||
4 | Selçuk, Z., Kayılı, H. & Okut, L. (2003). Çoklu zeka uygulamaları. Ankara: Nobel Yayın. | ||
5 | Arslan, M. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. | ||
6 | Akbayır, S., Baki, A., Baysal, N., Çepni, S. & Öztürk, C. (2006). Açıklamalarla yeni ilköğretim programları (1-5. Sınıf). Ankara: PegemA Yayıncılık. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.2 | 3 | 1. Ödev |
3 | 0.4 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlar. | 6 | 1͵2͵3 |
2 | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin neler olduğunu açıklar. | 6͵9 | 1͵2͵3 |
3 | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 6͵9 | 1͵2͵3 |
4 | Öğrenme ve öğretim ilkelerini açıklar. | 6͵9 | 1͵2͵3 |
5 | Öğrenme ve öğretim ilkelerini uygular. | 6͵9 | 1͵2͵3 |
6 | Öğretim programının öğelerini tanımlar. | 6 | 1͵2͵3 |
7 | Öğretimde planlamanın önemini açıklar. | 2 | 1͵2͵3 |
8 | Plan yapar. | 2͵6͵9 | 1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 7 | 2 | 14 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 1 | 1 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
67 |