Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
SNF418 Bahar 2 0 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. Nilgün DAĞ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencilerin demokrasi ve insan hakları idealini bilgi, duygu ve beceri boyutunda benimsemeleri ve geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Bu bağlamda demokrasi ve insan hakları alanında dünyadaki gelişmeler ve bu gelişmelerin ülkemizdeki bireysel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve politik hayata olan yansımaları irdelenecektir.
İçeriği Demokrasi ve insan hakları ile ilgili temel kavramlar bilgisi; demokrasi ve insan haklarının tarihsel arkaplanı; demokrasi tipleri; insan haklarının felsefi temelleri, sınıflandırılması; Türkiye'de demokrasi ve insan hakları algısı, bilinci ve pratikte yaşanan sorunlar; Türkiye'de ve dünyada demokrasi ve insan hakları eğitimi.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Demokrasi kavramını ve tarihsel gelişimini açıklar.
2 İnsan hakları kavramını ve tarihsel gelişimini açıklar.
3 Türkiye'deki ve dünyadaki demokrasi ve insan hakları bilinci, algısı ve pratikteki uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
4

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin içeriği, işlenişi ve akademik takvim hakkında bilgilendirme Düz Anlatım
2 Demokrasinin Temel Kavramları Tartışma
3 Demokrasinin Tarihsel Gelişimi Tartışma
4 Demokrasi Tipleri Tartışma
5 Türkiye'de Demokrasi Algısı ve Bilinci ile Pratikte Yaşanan Sorunlar Tartışma
6 Türkiye'de Demokrasi Algısı ve Bilinci ile Pratikte Yaşanan Sorunlar Tartışma
7 Türkiye'de ve Dünyada Demokrasi Eğitimi Tartışma
8 ARA SINAV Sınav
9 İnsan Haklarının Temel Kavramları Tartışma
10 İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi Tartışma
11 İnsan Hakları Felsefi Temelleri Tartışma
12 İnsan Haklarının Sınıflandırılması Tartışma
13 Türkiye'de İnsan Hakları Bilinci, Algısı ve Pratikte Yaşanan Sorunlar Tartışma
14 Türkiye'de İnsan Hakları Bilinci, Algısı ve Pratikte Yaşanan Sorunlar Tartışma
15 Türkiye'de ve Dünyada İnsan Hakları Tartışma
16 Dönem Sonu Sınavı Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Erdoğan, M. (2015). İnsan Hakları Teorisi ve Hukuku. Ankara: Orion Yayınları.
2 Coşkun, V. (2007). İnsan Hakları: Liberal Açıdan Bir Tahlil. İstanbul: Liberte Yayınları.
3 Dahl, R. A. (2001). Demokrasi Üstüne (Çev.: B. Kadıoğlu). İstanbul: Phoneix Yayınları.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Demokrasi kavramını ve tarihsel gelişimini açıklar. 3͵16͵17
2 İnsan hakları kavramını ve tarihsel gelişimini açıklar. 11͵17
3 Türkiye'deki ve dünyadaki demokrasi ve insan hakları bilinci, algısı ve pratikteki uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. 17
4

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 7 7
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
15 Son Sınav 1 1 1
75