2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Tezli Yüksek Lisans-doktora Kayıt İşlemleri

2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI TEZLİ YÜKSEK LİSANS-DOKTORA KAYIT İŞLEMLERİ

 

Sonuçların https://oibsr.mersin.edu.tr/basvuru/ adresinden kontrol edilmesi gerekmektedir.

1.Asıl Kayıt Tarihleri: 20-22 Ocak 2025

2.Yedek Kayıt Tarihleri: 23-24 Ocak 2025

 

YÜKSEK LİSANS-DOKTORA PROGRAMLARI DERS KAYITLARI:

KESİN KAYIT ADIMLARI

1. Kayıt hakkı kazanan adaylara kesin kayıt tarihleri içerisinde evraklarını Enstitüye teslim   etmeleri durumunda öğrenci numarası verilecektir. (Başvuru esnasında sizlere tanımlanan numara öğrenci numaranız değildir.)

2.Kaydı aktifleştirilen adaylar https://obs.mersin.edu.tradresinde yer alan “Öğrenci Girişi” sekmesi üzerinden E-devlet şifresi ile giriş yapıp iletişim bilgilerini güncellemeli ve ders kayıt işlemlerini gerçekleştirmelidir.

TEZLİ YÜKSEK LİSANS VE DOKTORA PROGRAMLARINA KESİN KAYIT İÇİN TESLİM EDİLMESİ GEREKEN EVRAKLAR:

1-Diploma aslı ve fotokopisi veya E-Devlet üzerinden alınacak mezun belgesi (Doktora programına kayıt yapacak öğrencilerin Lisans ve Yüksek Lisans diploması veya E-Devlet üzerinden alacağı mezun belgeleri).

 2-Lisans ve yüksek lisans öğrenimlerini yurt dışında tamamlayan adayların Yükseköğretim Kurulundan almış oldukları denklik belgesi.

 3-Transkript aslı ve fotokopisi veya E-Devlet üzerinden alınacak not döküm belgesi (Doktora programına kayıt yapacak öğrencilerin Lisans ve Yüksek Lisans transkripti veya E-Devlet üzerinden alacağı not döküm çizelgesi).

4- Askerlik durum belgesi.

5-Noter vekâletinin aslı (Vekâlet varsa).

6-ALES sonuç belgesi (sınav sonuç tarihi üzerinden 5 (beş) yıl geçmemiş olması gerekmektedir).

7-Formasyon belgesi (Başvuru koşullarında yer alan programlar için gereklidir)

8-Yabancı dil sonuç belgesi (Dil şartı aranan programlar için gereklidir)

9- Kimlik Fotokopisi( Önlü/Arkalı )

10-Vesikalık fotoğraf (2 Adet) (Üzerinden 6 ay geçmemiş olması gerekmektedir).

 11- Adayın öğretmen olarak çalıştığına dair imzalı görev yeri belgesi (Başvuru koşullarında yer alan programlar için gereklidir) 

 

 

 

AÇIKLAMALAR

• Aday öğrenciler, başvurdukları anabilim dalına kesin kayıt hakkı kazanmaları durumunda, kayıtlarının yapılabilmesi için daha önce herhangi bir eşdeğer programda kayıtları varsa o programdan kayıtlarını sildirmeleri gerekmektedir.

 • Kesin kayıtta teslim edilen belgeler geri verilmemektedir.

 • Adayların kesin kayıt için belirlenen günde gelmedikleri takdirde kayıt yaptırma ile ilgili herhangi bir mazereti kabul edilmeyecektir.

  • Ders kaydını gerçekleştiren öğrencilerin ikinci bir üniversite kayıtları var ise karşılarına çıkan ücreti kesin kayıt tarihleri içerisinde Ziraat Bankası ATM’lerinden veya Ziraat Bankası İnternet Şubesi aracılığı ile yatırmaları gerekmektedir.

ÖDEME İÇİN İZLENECEK YOL:

Ödemeler>Eğitim Ödemeleri>Üniversite Harç Ödemeleri>Mersin Üniversitesi>Öğrenci No

 

2025-01-17 10:56:17
915