Program Yeterlikleri (Çıktıları)
Matematik Öğretmenliği Lisans Programı Program Çıktıları (Sıralı) | |
# | Program Çıktıları (Yeterlilikler) |
Y1 | Matematik ile ilgili kavramları bilir, açıklar ve diğer bilimlerle arasında ilişki kurar ve yorumlar |
Y2 | Matematik dersine ait konuların farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini bilir, dersi planlar, uygular, değerlendirir ve öğretimi günlük yaşamla ilişkilendirebilir |
Y3 | Alanının öğretim programını tüm öğeleriyle açıklar, diğer programlarla ilişkilendirir ve öğretim programındaki öğrenme çıktılarını temel alarak uygun öğretim yöntemlerini etkin şekilde uygular. |
Y4 | Türk Milli Eğitim Sistemi’nin amaç, yapı ve işleyişini, tarihsel gelişimini ve ilgili öğretmenlik mesleği ve mevzuatı bilir; sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili temel kavramları tanır |
Y5 | Matematik eğitimiyle ilgili problem durumlarına ilişkin fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak araştırma planlar |
Y6 | Matematik eğitimiyle ilgili kazanmış olduğu bilgi, beceri ve yetkinlikleri; okul ortamında mesleğinin gerektirdiği nitelikler ile milli, manevi ve evrensel değerler doğrultusunda uygular. |
Y7 | Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanır, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun öğretim teknolojileri, materyalleri ve ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir |
Y8 | İnsanın gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini açıklar; bu süreçlerin öğrenci gelişimiyle ilişkisini değerlendirir, öğrencilerin düzeylerine göre matematik öğrenme özelliklerini ve güçlüklerini analiz eder. |
Y9 | Matematik öğretim sürecinde derslerinde bilgi ve iletişim teknolojilerini de etkin kullanarak uygun strateji, yöntem ve teknikler kullanır. |
Y10 | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili alandaki gelişimleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada etkin biçimde kullanır, meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. |
Y11 | 21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.) bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular. |
Y12 | Matematik öğretimine ilişkin yenilikleri anlamak ve anlatabilmek için bireysel ve/veya grup halinde çalışarak etkinlikler tasarlar, uygular ve elde ettiği sonuçları bilimsel süreç becerilerini kullanarak tartışır |
Y13 | Atatürk ilke ve devrimlerini, ve Atatürk’ün eğitim sistemine katkılarını bilir; eğitim anlayışında bu ilkelere bağlı bir öğretmen olarak hareket eder. |
Y14 | Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir |
Y15 | Sürdürülebilir kalkınma hedefleriyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, bu hedeflere yönelik farkındalık sahibi olur ve bu hedeflerin gerçekleştirilmesine ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir, disiplin içi ve disiplinler arası çalışmaları planlar ve uygular. |
Y16 | Toplumsal, mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. |