Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

SAĞLIK ÜRÜNLERİNDE PAZARLAMA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
SUP202 Bahar 3 0 3 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr Gör Hasan ÖZBEK
Öğretim Sistemi Uzaktan
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Sağlık ürünlerinin pazarlanmasında kullanılacak pazarlama stratejilerini planlama ve uygulama becerisi kazanmak
İçeriği Sağlık hizmeti ve pazarlama kavramı, Sağlık hizmeti gedikleri ve çözümü, Sağlıklı olma davranışı ve Saglık hizmeti memnuniyeti, Sağlık kuruluşlarında stratejik pazarlama planlaması, Sağlık kuruluşlarında ön büro eksenli örgütlenme, Sağlıklı hizmet geliştirme stratejileri ve hizmet süreci kalitesi, sağlık hizmetlerinin fiyatlandırma stratejileri, sağlık hizmetlerine erişim sistemi ve stratejileri, Sağlık hizmetleri tutundurma stratejileri ve ilişki pazarlaması, Sağlık hizmeti performansını arastırma analiz, analiz ve degerleme

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Pazarlama kavramını tanımak
2 Sağlık hizmetlerinin ortak özelliklerini kavramak
3 Sağlık ürünlerinde pazarlama karması stratejilerini oluşturmak ve uygulamak
4 Sağlık ürünleri satışında müşteri memnuniyetini sağlamak ve kalite geliştirmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
12 Sağlık hizmetleri tutundurma stratejileri ve ilişki pazarlaması Anlatım
1 Sağlık hizmeti ve pazarlama kavramı Anlatım
2 Sağlık hizmeti gedikleri ve çözümü Anlatım
3 Sağlıklı olma davranışı ve Saglık hizmeti memnuniyeti Anlatım
4 Sağlık kuruluşlarında stratejik pazarlama planlaması Anlatım
5 Sağlık kuruluşlarında ön büro eksenli örgütlenme Anlatım
6 Sağlıklı hizmet geliştirme stratejileri ve hizmet süreci kalitesi Anlatım
7 Arasınav
8 Arasınav
9 Sağlık hizmetlerinin tasarımı Anlatım
10 Sağlık hizmetlerinin fiyatlandırma stratejileri Anlatım
11 Sağlık hizmetlerine erişim sistemi ve stratejileri Anlatım
13 Sağlık hizmetleri tutundurma stratejileri ve ilişki pazarlaması Anlatım
14 Sağlık hizmeti performansını arastırma analiz ve degerleme Anlatım
15 Sağlık hizmetlerinde kalite ve kalite geliştirme Anlatım
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Ders notu ve slaytlar

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.2 1 1. Ara Sınav
2 0.8 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Pazarlama kavramını tanımak 2͵3͵9͵11 1͵2
2 Sağlık hizmetlerinin ortak özelliklerini kavramak 1͵2͵8͵9͵11 1͵2
3 Sağlık ürünlerinde pazarlama karması stratejilerini oluşturmak ve uygulamak 1͵2͵8͵11 1͵2
4 Sağlık ürünleri satışında müşteri memnuniyetini sağlamak ve kalite geliştirmek 1͵2͵11 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 8 8
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 10 10
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
15 Son Sınav 1 1 1
100