Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

INTRODUCTION TO MARKETING
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
TUI207 Güz 3 0 3 5
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Dr. Göknil Nur KOÇAK
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin pazarlama ile ilgili kavramları, pazarlama çevresi, pazarlama bilgi sistemi, pazar türleri, pazar bölümlendirme ve pazarlama karması elemanlarını kavramalarını sağlamaktır.
İçeriği Ders esas itibariyle, genel pazarlama konularının incelenmesini kapsar. Konular; pazarlamanın gelişimi; pazarlama çevresi; pazarlama bilgi sistemi, tüketici ve örgütsel pazarlar ve davranışları; pazar bölümlendirme ve hedef pazarlama; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma karmalarının incelenmesi; pazarlama yönetiminde organizasyon kapsamında ele alınır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Pazarlama dinamiğini kavrama ve alanla ilişkilendirebilme
2 Çevresel faktörleri gözeterek strateji belirleyebilme
3 Pazarlama bilgi sisteminin kullanım alanlarını kavrayıp gereken koşullarda işlevselleştirebilme
4 Tüketici davranışının takibinde gözetilmesi gereken konuları yorumlama
5 Farklı örgütsel pazarları ve gereklerini yorumlama
6 Hedef Pazar bölümleyebilme ve uygun strateji geliştirebilme
7 Fiyatlama süreçlerini bilme ve saha koşullarına uyumlu strateji geliştirebilme
8 Tutundurma süreçlerini bilme ve saha koşullarına uyumlu strateji geliştirebilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlamanın konusu, kapsamı, gelişimi Anlatım, tartışma
2 Pazarlama çevresi ve çevresel faktörlerin incelenmesi Anlatım, tartışma
3 Pazarlama bilgi sistemi Anlatım, tartışma
4 Tüketici pazarlarının incelenmesi Anlatım, tartışma
5 Örgütsel pazarların incelenmesi Anlatım, tartışma
6 Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, satış tahmini ve konumlandırma Anlatım, tartışma
7 Ürün karmasının incelenmesi Anlatım, tartışma
8 ARA SINAV
9 Fiyat karmasının incelenmesi Anlatım, tartışma
10 Tutundurma karmasının genel incelenmesi Anlatım, tartışma
11 Kişisel satış ve satış geliştirme elemanlarının incelenmesi Anlatım, tartışma
12 Reklam, halkla ilişkiler ve doğrudan pazarlama elemanlarının incelenmesi Anlatım, tartışma
13 Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım Anlatım, tartışma
14 Pazarlama yönetiminde organizasyon, uygulama ve denetim Anlatım, tartışma
15 Stratejik pazarlama planlaması Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Marketing Principles. Prof. Dr. İlhan CEMALCILAR ATAM A.Ş. Matbaa Tesisleri, Eskişehir

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Pazarlama dinamiğini kavrama ve alanla ilişkilendirebilme 1͵3͵5͵6͵9͵16͵17͵18 1͵2
2 Çevresel faktörleri gözeterek strateji belirleyebilme 1͵3͵5͵6͵9͵16͵17͵18 1͵2
3 Pazarlama bilgi sisteminin kullanım alanlarını kavrayıp gereken koşullarda işlevselleştirebilme 1͵3͵5͵6͵9͵16͵17͵18 1͵2
4 Tüketici davranışının takibinde gözetilmesi gereken konuları yorumlama 1͵3͵5͵6͵9͵16͵17͵18 1͵2
5 Farklı örgütsel pazarları ve gereklerini yorumlama 1͵3͵5͵6͵9͵16͵17͵18 1͵2
6 Hedef Pazar bölümleyebilme ve uygun strateji geliştirebilme 1͵3͵5͵6͵9͵16͵17͵18 1͵2
7 Fiyatlama süreçlerini bilme ve saha koşullarına uyumlu strateji geliştirebilme 1͵3͵5͵6͵9͵16͵17͵18 1͵2
8 Tutundurma süreçlerini bilme ve saha koşullarına uyumlu strateji geliştirebilme 1͵3͵5͵6͵9͵16͵17͵18 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 5 2 10
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 1 1 1
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 4 3 12
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 4 4 16
15 Son Sınav 1 1 1
125