Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

TURİZM COĞRAFYASI VE ANADOLU MEDENİYETLERİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
TUI214 Bahar 1 2 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Sabri Arıcı
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Türkiye`nin tarihi ve doğal güzellikleri hakkında açıklama yapmayı amaçlar.
İçeriği Türkiye`deki markalaşmış ya da markalaşmaya aday doğal ve tarihi yerlerin özellikleri, Akdeniz, Ege ve Marmara bölgeleri.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Türkiye`nin coğrafik yapısı hakkında genel bilgileri tanımlar.
2 Türkiye`yi uygarlıkları hakkındaki genel bilgileri kolaylıkla açıklar.
3 Türkiye`nin doğal ve tarihi güzellikleri hakkındaki bilgileri rahatlıkla kendi cümleleri ile ifade eder.
4 Turist rehberliği yaparsa, bu bilgileri daha kolay anlatır.
5 Çevreyle etkileşimde kendini daha kolay ifade eder.
6 Entelektüel ve kültürel altyapıyı geliştirir.
7 Kültür gezilerinin önemi daha kolay anlatır.
8 Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum konusunda kendini daha iyi ifade eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Anadolu uygarlıkları önemi hakkında bilgiler ve turizme katkıları Anlatım, tartışma
2 Turizm coğrafyasının tanımı Anlatım, tartışma
3 Akdeniz bölgesi-I Anlatım, tartışma
4 Akdeniz bölgesi-II Anlatım, tartışma
5 Ege bölgesi-I Anlatım, tartışma
6 Ege bölgesi-II Anlatım, tartışma
7 İç Ege Bölgesi Anlatım, tartışma
8 Ara sınav Sınav
9 Marmara Bölgesi- Anlatım, tartışma
10 İç Anadolu Anadolu bölgesi Anlatım, tartışma
11 Güney-Doğu Anadolu bölgesi Anlatım, tartışma
12 Doğu Anadolu Bölgesi Anlatım, tartışma
13 Kappadokya bölgesi Anlatım, tartışma
14 Karadeniz bölgesi Anlatım, tartışma
15 Şartlar uygun olursa teknik gezi yapılacaktır. Anlatım, tartışma
16 Son Sınav Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Gürdal, L.(2001). Türkiye Turizm Coğrafyası. Muğla: Muğla Üniversitesi matbaası
2 -Şenol. F,(2008). Türkiye`nin Turizm Coğrafyası. Ankara: Detay Yayıncılık
4 Akurgal, E.(2001) Anadolu Uygarlıkları. İstanbul: Net Yayınları

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Türkiye`nin coğrafik yapısı hakkında genel bilgileri tanımlar. 1͵16͵17͵18 1͵2
2 Türkiye`yi uygarlıkları hakkındaki genel bilgileri kolaylıkla açıklar. 1͵16͵17 1͵2
3 Türkiye`nin doğal ve tarihi güzellikleri hakkındaki bilgileri rahatlıkla kendi cümleleri ile ifade eder. 3͵17͵18 1͵2
4 Turist rehberliği yaparsa, bu bilgileri daha kolay anlatır. 1͵10͵17 1͵2
5 Çevreyle etkileşimde kendini daha kolay ifade eder. 15͵20͵21 1͵2
6 Entelektüel ve kültürel altyapıyı geliştirir. 13͵15 1͵2
7 Kültür gezilerinin önemi daha kolay anlatır. 10͵13͵17 1͵2
8 Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum konusunda kendini daha iyi ifade eder. 13͵15 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 2 3 7
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 2 5 10
15 Son Sınav 1 1 1
75