Ders Bilgileri
TURİZM COĞRAFYASI VE ANADOLU MEDENİYETLERİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TUI214 | Bahar | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Sabri Arıcı |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Türkiye`nin tarihi ve doğal güzellikleri hakkında açıklama yapmayı amaçlar. |
İçeriği | Türkiye`deki markalaşmış ya da markalaşmaya aday doğal ve tarihi yerlerin özellikleri, Akdeniz, Ege ve Marmara bölgeleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Türkiye`nin coğrafik yapısı hakkında genel bilgileri tanımlar. |
2 | Türkiye`yi uygarlıkları hakkındaki genel bilgileri kolaylıkla açıklar. |
3 | Türkiye`nin doğal ve tarihi güzellikleri hakkındaki bilgileri rahatlıkla kendi cümleleri ile ifade eder. |
4 | Turist rehberliği yaparsa, bu bilgileri daha kolay anlatır. |
5 | Çevreyle etkileşimde kendini daha kolay ifade eder. |
6 | Entelektüel ve kültürel altyapıyı geliştirir. |
7 | Kültür gezilerinin önemi daha kolay anlatır. |
8 | Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum konusunda kendini daha iyi ifade eder. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Anadolu uygarlıkları önemi hakkında bilgiler ve turizme katkıları | Anlatım, tartışma |
2 | Turizm coğrafyasının tanımı | Anlatım, tartışma |
3 | Akdeniz bölgesi-I | Anlatım, tartışma |
4 | Akdeniz bölgesi-II | Anlatım, tartışma |
5 | Ege bölgesi-I | Anlatım, tartışma |
6 | Ege bölgesi-II | Anlatım, tartışma |
7 | İç Ege Bölgesi | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | Sınav |
9 | Marmara Bölgesi- | Anlatım, tartışma |
10 | İç Anadolu Anadolu bölgesi | Anlatım, tartışma |
11 | Güney-Doğu Anadolu bölgesi | Anlatım, tartışma |
12 | Doğu Anadolu Bölgesi | Anlatım, tartışma |
13 | Kappadokya bölgesi | Anlatım, tartışma |
14 | Karadeniz bölgesi | Anlatım, tartışma |
15 | Şartlar uygun olursa teknik gezi yapılacaktır. | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Gürdal, L.(2001). Türkiye Turizm Coğrafyası. Muğla: Muğla Üniversitesi matbaası | ||
2 | -Şenol. F,(2008). Türkiye`nin Turizm Coğrafyası. Ankara: Detay Yayıncılık | ||
4 | Akurgal, E.(2001) Anadolu Uygarlıkları. İstanbul: Net Yayınları |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Türkiye`nin coğrafik yapısı hakkında genel bilgileri tanımlar. | 1͵16͵17͵18 | 1͵2 |
2 | Türkiye`yi uygarlıkları hakkındaki genel bilgileri kolaylıkla açıklar. | 1͵16͵17 | 1͵2 |
3 | Türkiye`nin doğal ve tarihi güzellikleri hakkındaki bilgileri rahatlıkla kendi cümleleri ile ifade eder. | 3͵17͵18 | 1͵2 |
4 | Turist rehberliği yaparsa, bu bilgileri daha kolay anlatır. | 1͵10͵17 | 1͵2 |
5 | Çevreyle etkileşimde kendini daha kolay ifade eder. | 15͵20͵21 | 1͵2 |
6 | Entelektüel ve kültürel altyapıyı geliştirir. | 13͵15 | 1͵2 |
7 | Kültür gezilerinin önemi daha kolay anlatır. | 10͵13͵17 | 1͵2 |
8 | Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum konusunda kendini daha iyi ifade eder. | 13͵15 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 2 | 3 | 7 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |