Ders Bilgileri
ZORUNLU SEÇMELİ YABANCI DİL-3(RUSÇA) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TUI411 | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Eyup KARAKUŞ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bir öğretmen eşliğinde Rusça öğrenmeye başlayan yetişkin öğrenciler için hazırlanmış olup haftada 4 saat üzerinden bir yarıyıllık dönemi kapsamaktadır. Programın temel amacı, katılanların günlük yaşam ve kültürel konularda konuşma yapabilmelerini, turistler/müşterilerle mesleki düzeyde iletişim sağlayabilmelerini ve orta düzeyde metinleri sözlük yardımıyla okuyabilmelerini sağlamak ve gelecekte kendi kendilerine dillerini geliştirebilme becerisini kazandırmaktır |
İçeriği | Zamanların öğrenilmesi; Gramer bilgilerinin güçlendirilmesi; Rusya ve Ruslar hakkında genel bilgiler edinme, tarih ve kültürlerini tanıma. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Öğrencinin söz konusu dilin mantığını kavraması ve bildiği diğer dillerle kıyaslayabilme becerine sahip olur. |
2 | Orta seviyede gramer bilgisine sahip olur. |
3 | Hedef dilde basit seviyede yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanır. |
4 | Kelime dağarcığının sözlü iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olur. |
5 | Mesleki anlamda, saha çalışmalarında (otel, tur şirketi vs.) istenilen performansı gösterir. |
6 | Meslektaşlarıyla iletişim kurabilme becerisi kazanır. |
7 | Türkçeden Rusçaya çevirir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Rusçada Zamanlar (Genel) | |
2 | Şimdiki ve Geniş Zaman; Fiil Çekimleri | |
3 | Geçmiş Zaman –I ; (devam eden) Fiil Çekimleri | |
4 | Geçmiş Zaman –II ; (bitmiş) Fiil Çekimleri | |
5 | Gelecek Zaman –I; Fiil Çekimleri | |
6 | Gelecek Zaman –II; Fiil Çekimleri | |
7 | Hareket Fiilleri – Gitmek,Gelmek | Anlatım, sınıf etkinlikleri |
8 | Ara Sınav | Sınav |
9 | Hareket Fiilleri –Taşımak, Getirmek, Götürmek | Anlatım, sınıf etkinlikleri |
10 | İsmin Halleri –I (“yalın”, “i”, “in”) | Anlatım, sınıf etkinlikleri |
11 | İsmin Halleri –I (“ile”, “e”, “de”) | Anlatım, sınıf etkinlikleri |
12 | Rusya Coğrafyası | Anlatım, sınıf etkinlikleri |
13 | Ruslar ve diğer milletler | Anlatım, sınıf etkinlikleri |
14 | Rusya Tarihi | Anlatım, sınıf etkinlikleri |
15 | Rus Kültürü | Anlatım, sınıf etkinlikleri |
16 | Son Sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Turizm Öğrencileri İçin Rusça; Eyup KARAKUŞ | L.Miller;L.Politova,İ.Rıbakova. (2004). “28 Derste Rusça-Yeni Başlayanlar İçin”, Multilingual Yayınları, İstanbul. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Öğrencinin söz konusu dilin mantığını kavraması ve bildiği diğer dillerle kıyaslayabilme becerine sahip olur. | 15 | 1͵2 |
2 | Orta seviyede gramer bilgisine sahip olur. | 21 | 1͵2 |
3 | Hedef dilde basit seviyede yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanır. | 17 | 1͵2 |
4 | Kelime dağarcığının sözlü iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olur. | 3 | 1͵2 |
5 | Mesleki anlamda, saha çalışmalarında (otel, tur şirketi vs.) istenilen performansı gösterir. | 12 | 1͵2 |
6 | Meslektaşlarıyla iletişim kurabilme becerisi kazanır. | 20 | 1͵2 |
7 | Türkçeden Rusçaya çevirir. | 17 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 4 | 2 | 8 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 1 | 1 | 1 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 3 | 3 | 9 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
150 |