Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ZORUNLU SEÇMELİ YABANCI DİL-3(RUSÇA)
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
TUI411 Güz 2 2 3 6
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Eyup KARAKUŞ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bir öğretmen eşliğinde Rusça öğrenmeye başlayan yetişkin öğrenciler için hazırlanmış olup haftada 4 saat üzerinden bir yarıyıllık dönemi kapsamaktadır. Programın temel amacı, katılanların günlük yaşam ve kültürel konularda konuşma yapabilmelerini, turistler/müşterilerle mesleki düzeyde iletişim sağlayabilmelerini ve orta düzeyde metinleri sözlük yardımıyla okuyabilmelerini sağlamak ve gelecekte kendi kendilerine dillerini geliştirebilme becerisini kazandırmaktır
İçeriği Zamanların öğrenilmesi; Gramer bilgilerinin güçlendirilmesi; Rusya ve Ruslar hakkında genel bilgiler edinme, tarih ve kültürlerini tanıma.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Öğrencinin söz konusu dilin mantığını kavraması ve bildiği diğer dillerle kıyaslayabilme becerine sahip olur.
2 Orta seviyede gramer bilgisine sahip olur.
3 Hedef dilde basit seviyede yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanır.
4 Kelime dağarcığının sözlü iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olur.
5 Mesleki anlamda, saha çalışmalarında (otel, tur şirketi vs.) istenilen performansı gösterir.
6 Meslektaşlarıyla iletişim kurabilme becerisi kazanır.
7 Türkçeden Rusçaya çevirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Rusçada Zamanlar (Genel)
2 Şimdiki ve Geniş Zaman; Fiil Çekimleri
3 Geçmiş Zaman –I ; (devam eden) Fiil Çekimleri
4 Geçmiş Zaman –II ; (bitmiş) Fiil Çekimleri
5 Gelecek Zaman –I; Fiil Çekimleri
6 Gelecek Zaman –II; Fiil Çekimleri
7 Hareket Fiilleri – Gitmek,Gelmek Anlatım, sınıf etkinlikleri
8 Ara Sınav Sınav
9 Hareket Fiilleri –Taşımak, Getirmek, Götürmek Anlatım, sınıf etkinlikleri
10 İsmin Halleri –I (“yalın”, “i”, “in”) Anlatım, sınıf etkinlikleri
11 İsmin Halleri –I (“ile”, “e”, “de”) Anlatım, sınıf etkinlikleri
12 Rusya Coğrafyası Anlatım, sınıf etkinlikleri
13 Ruslar ve diğer milletler Anlatım, sınıf etkinlikleri
14 Rusya Tarihi Anlatım, sınıf etkinlikleri
15 Rus Kültürü Anlatım, sınıf etkinlikleri
16 Son Sınav Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Turizm Öğrencileri İçin Rusça; Eyup KARAKUŞ L.Miller;L.Politova,İ.Rıbakova. (2004). “28 Derste Rusça-Yeni Başlayanlar İçin”, Multilingual Yayınları, İstanbul.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Öğrencinin söz konusu dilin mantığını kavraması ve bildiği diğer dillerle kıyaslayabilme becerine sahip olur. 15 1͵2
2 Orta seviyede gramer bilgisine sahip olur. 21 1͵2
3 Hedef dilde basit seviyede yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanır. 17 1͵2
4 Kelime dağarcığının sözlü iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olur. 3 1͵2
5 Mesleki anlamda, saha çalışmalarında (otel, tur şirketi vs.) istenilen performansı gösterir. 12 1͵2
6 Meslektaşlarıyla iletişim kurabilme becerisi kazanır. 20 1͵2
7 Türkçeden Rusçaya çevirir. 17 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 4 2 8
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 1 1 1
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 4 3 12
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 3 3 9
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 4 5 20
15 Son Sınav 1 1 1
150