Ders Bilgileri
ZORUNLU SEÇMELİ YABANCI DİL-1(ALMANCA) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TUI339 | Güz | 4 | 0 | 4 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Aydın DEMİRAL |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Yalın, ölçülü dil kullanıldığında, günlük hayat ve iş yaşamında, belli başlı konularda basit ve kısa cümlelerle kendini ifade etme ve bunları anlama, temel seviye-orta seviye aralığında yazılmış mesleki ve genel kültüre dayalı metinleri okuma ve anlama amaçlanmıştır. |
İçeriği | Turizm, çevre, insan, gezip görülecek yerler ve Alman kültürü odağında metinler. Geçmiş zaman ve zarfları, sıfatlar ve karşılaştırmalı cümleler, edilgen yapı, edatlar, dönüşlü ve edatlı fillerler, bağlaçlı yan cümleler. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Almanların yaşam tarzı ve kişiliklerini tanır. |
2 | Temel seviyeden orta seviyeye doğru tutum geliştirir. |
3 | Temel Almancanın gramerini kullanır. |
4 | Temelden orta seviyeye doğru dinleme becerilerini geliştirir. |
5 | Temelden orta orta seviyeye doğru okuduğu metinleri açıklar. |
6 | Temel seviyede tercüme yapar. |
7 | Anadil Almancayı kullananlarla iletişime geçer. |
8 | Temel seviyede kendini ifade eder. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | .“München: Metropole mit Lebensart” / Wortschatz: Sehenswürdigkeiten in der Stadt und Umgebung | Anlatım ve tartışma |
2 | Wiederholung: Perfekt / Adverbien der Vergangenheit | Anlatım ve tartışma |
3 | Housekeeping und Restaurant im Hotel: Das Passiv im Praesens und im Praeteritum | Anlatım ve tartışma |
4 | Vergangenheit de Modalverben: Syntax, Gebrauch und Formen . | Anlatım ve tartışma |
5 | .“Kennen Sie Deutschland?”: Adjektive: Komparativ, Superlativ | Anlatım ve tartışma |
6 | .“Der Vergleich: Berlin und Istanbul”: Vergleichssätze | Anlatım ve tartışma |
7 | Plural: Ausnahmen / Funktionen von “als” | Anlatım ve tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav |
9 | .“Menschen, Menschen...”: Reflexivverben | Anlatım ve tartışma |
10 | Wortschatz: Umwelt-Recycling / Probleme der Menschheit heutzutage | Anlatım ve tartışma |
11 | .“Umwelt und Mensch” : Verben mit Präposition | Anlatım ve tartışma |
12 | Zweigliedrige Konnektoren / Genitiv | Anlatım ve tartışma |
13 | Hörtext: “Wie war Ihr Arbeitstag?”: Präpositionalpronomen | Anlatım ve tartışma |
14 | Nebensätze: Gebrauch und Syntax / “Einkaufen im Supermarkt”: Kausalsätze (weil) | Anlatım ve tartışma |
15 | Restaurants: Konditionalsatz (wenn : temporal und konditional) | Anlatım ve tartışma |
16 | Son Sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Ders kitabı, ders notları. | Cohen, U. (2004). Herzlich Willkommen, Berlin: Langenscheidt Verlag. | |
2 | Ders kitabı, ders notları. | Aufderstraße, H. (2004). Themen Neu 2, Ismaning: Hueber Verlag. | |
3 | Grammatik Intensivtrainer A2 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Almanların yaşam tarzı ve kişiliklerini tanır. | 14͵20 | 1͵2 |
2 | Temel seviyeden orta seviyeye doğru tutum geliştirir. | 1͵14 | 1͵2 |
3 | Temel Almancanın gramerini kullanır. | 14 | 1͵2 |
4 | Temelden orta seviyeye doğru dinleme becerilerini geliştirir. | 1͵14 | 1͵2 |
5 | Temelden orta orta seviyeye doğru okuduğu metinleri açıklar. | 14͵17 | 1͵2 |
6 | Temel seviyede tercüme yapar. | 14͵17 | 1͵2 |
7 | Anadil Almancayı kullananlarla iletişime geçer. | 14͵15 | 1͵2 |
8 | Temel seviyede kendini ifade eder. | 14͵15͵17 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 6 | 2 | 12 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 4 | 2 | 8 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
150 |