Ders Bilgileri
REKREASYON YÖNETİMİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TUI329 | Güz | 2 | 1 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Sabri Arıcı |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | İleride turizm sektöründe çalışacak öğrencilerin, sosyal olmalarını, özgüvenine sahip olmalarını ve ayrıca animasyonla ilgilenecek öğrencilere yönelik geniş bilgiler ve uygulamalar içeren bilgileri sağlamayı amaçlamak. |
İçeriği | Rekreasyon ve animasyon tanımları, boş zamanlarının nasıl değerlendirilmesi gerektiğinin açıklamaları, ayrıca turistik işletmelerdeki animasyon uygulamaları, özellikleri ve yönetimi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Rekreasyon kavramının kolaylıkla tanımlar. |
2 | Animasyon kavramını kolaylıkla tanımlar. |
3 | Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum sağlama konusunda kendini ifade eder. |
4 | Özgüven kazanma konusunda kendini geliştirir. |
5 | Takım halinde çalışabilmeyi rahatlıkla organize eder. |
6 | Entelektüel ve kültürel altyapıyı geliştirir. |
7 | Sektörde animasyon uygular. |
8 | Yaratıcı olma ve sorgulama konusunda kendini kolaylıkla ifade eder. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Boş zamanı değerlendirme kavramı üzerine düşünceler ve tanımı | Anlatım, tartışma |
2 | Rekreasyon nedir, geniş açıklamalar, özellikleri ve çeşitleri | Anlatım, tartışma |
3 | Boş zamanın, turizm, rekreasyon, hobiler, kültür, sanat ve sporlarla olan bağlantısı | Anlatım, tartışma |
4 | Rekreasyon yönetimi | Anlatım, tartışma |
5 | Turizm işletmelerinde animasyon nedir ne değildir. | Anlatım, tartışma |
6 | Animasyon çeşitleri ve özellikleri | Anlatım, tartışma |
7 | Turizm işletmelerinde animasyon ve animatörlük yönetimi | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav |
9 | Animasyon için grupların oluşturulması nasıl olmalıdır? | Anlatım, tartışma |
10 | Animasyon uygulamaları-I | Tartışma |
11 | Animasyon uygulamaları-II | Tartışma |
12 | Animasyon uygulamaları-III | Tartışma |
13 | Animasyon uygulamaları-IV | Tartışma |
14 | Animasyon uygulamaları-V | Tartışma |
15 | Animasyon uygulamaları-VI | Tartışma |
16 | Son Sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Kitap | -Hazar, A. (2004) Rekreasyon ve Animasyon.Ankara : Detay Yayıncılık | |
2 | Kitap | -Köktaş, Ş. K.(2004) Rekreasyon Boş zamanları Değerlendirme |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Rekreasyon kavramının kolaylıkla tanımlar. | 1͵17͵18 | 1͵2 |
2 | Animasyon kavramını kolaylıkla tanımlar. | 13͵15͵17 | 1͵2 |
3 | Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum sağlama konusunda kendini ifade eder. | 3͵13͵15͵17 | 1͵2 |
4 | Özgüven kazanma konusunda kendini geliştirir. | 17͵21 | 1͵2 |
5 | Takım halinde çalışabilmeyi rahatlıkla organize eder. | 3͵6͵17͵21 | 1͵2 |
6 | Entelektüel ve kültürel altyapıyı geliştirir. | 3͵15͵20 | 1͵2 |
7 | Sektörde animasyon uygular. | 1͵17͵21 | 1͵2 |
8 | Yaratıcı olma ve sorgulama konusunda kendini kolaylıkla ifade eder. | 13͵15͵19͵20͵21 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 1 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |