Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

REKREASYON YÖNETİMİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
TUI329 Güz 2 1 3 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Sabri Arıcı
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı İleride turizm sektöründe çalışacak öğrencilerin, sosyal olmalarını, özgüvenine sahip olmalarını ve ayrıca animasyonla ilgilenecek öğrencilere yönelik geniş bilgiler ve uygulamalar içeren bilgileri sağlamayı amaçlamak.
İçeriği Rekreasyon ve animasyon tanımları, boş zamanlarının nasıl değerlendirilmesi gerektiğinin açıklamaları, ayrıca turistik işletmelerdeki animasyon uygulamaları, özellikleri ve yönetimi.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Rekreasyon kavramının kolaylıkla tanımlar.
2 Animasyon kavramını kolaylıkla tanımlar.
3 Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum sağlama konusunda kendini ifade eder.
4 Özgüven kazanma konusunda kendini geliştirir.
5 Takım halinde çalışabilmeyi rahatlıkla organize eder.
6 Entelektüel ve kültürel altyapıyı geliştirir.
7 Sektörde animasyon uygular.
8 Yaratıcı olma ve sorgulama konusunda kendini kolaylıkla ifade eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Boş zamanı değerlendirme kavramı üzerine düşünceler ve tanımı Anlatım, tartışma
2 Rekreasyon nedir, geniş açıklamalar, özellikleri ve çeşitleri Anlatım, tartışma
3 Boş zamanın, turizm, rekreasyon, hobiler, kültür, sanat ve sporlarla olan bağlantısı Anlatım, tartışma
4 Rekreasyon yönetimi Anlatım, tartışma
5 Turizm işletmelerinde animasyon nedir ne değildir. Anlatım, tartışma
6 Animasyon çeşitleri ve özellikleri Anlatım, tartışma
7 Turizm işletmelerinde animasyon ve animatörlük yönetimi Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav Sınav
9 Animasyon için grupların oluşturulması nasıl olmalıdır? Anlatım, tartışma
10 Animasyon uygulamaları-I Tartışma
11 Animasyon uygulamaları-II Tartışma
12 Animasyon uygulamaları-III Tartışma
13 Animasyon uygulamaları-IV Tartışma
14 Animasyon uygulamaları-V Tartışma
15 Animasyon uygulamaları-VI Tartışma
16 Son Sınav Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Kitap -Hazar, A. (2004) Rekreasyon ve Animasyon.Ankara : Detay Yayıncılık
2 Kitap -Köktaş, Ş. K.(2004) Rekreasyon Boş zamanları Değerlendirme

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Rekreasyon kavramının kolaylıkla tanımlar. 1͵17͵18 1͵2
2 Animasyon kavramını kolaylıkla tanımlar. 13͵15͵17 1͵2
3 Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum sağlama konusunda kendini ifade eder. 3͵13͵15͵17 1͵2
4 Özgüven kazanma konusunda kendini geliştirir. 17͵21 1͵2
5 Takım halinde çalışabilmeyi rahatlıkla organize eder. 3͵6͵17͵21 1͵2
6 Entelektüel ve kültürel altyapıyı geliştirir. 3͵15͵20 1͵2
7 Sektörde animasyon uygular. 1͵17͵21 1͵2
8 Yaratıcı olma ve sorgulama konusunda kendini kolaylıkla ifade eder. 13͵15͵19͵20͵21 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 2 5 10
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 1 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 3 6 18
15 Son Sınav 1 1 1
100