Ders Bilgileri
ZORUNLU SEÇMELİ YABANCI DİL-2(ALMANCA) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TUI340 | Bahar | 4 | 0 | 4 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Aydın DEMİRAL |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Yalın, ölçülü dil kullanıldığında, günlük hayat ve iş yaşamında, güncel ve mesleki konularda kısaca kendini ifade etme ve bunları anlama becerilerinin kazandırılması; orta seviyede yazılmış mesleki ve genel kültüre dayalı metinlerin okunup anlaşılması amaçlanmıştır. |
İçeriği | İnsanlar, turizm, gezi-seyahat, otel değerlendirmeleri ve tanıtımları, günlük yaşam ve Alman kültürü odağında metinler. Bağlaçlı yan cümleler, dass bağlacı, edatlar, geçmiş zaman, gelecek zaman. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Almanların yaşam tarzı ve kişiliklerii tanır. |
2 | Orta seviye Almancaya doğru olumlı tutum geliştirir. |
3 | Temelden orta seviyeye doğru Almancanın gramerini kullanır. |
4 | Temelden orta seviyeye doğru dinleme becerilerini geliştirir. |
5 | Orta orta seviyede okuduğu metinleri açıklar. |
6 | Temel seviyeden orta seviyeye doğru aktarım yapar. |
7 | Anadil Almancayı kullananlarla iletişime geçer, konuşur. |
8 | Almanca konuşanlarla ilişki kurar ve temel seviyeden orta seviyeye doğru kendini ifade etme becerileri gelişir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Temporalsatz der Gleichzeitigkeit: "während" | Anlatım ve tartışma |
2 | Hotelbewertungen im Internet: dass-Saetze | Anlatım ve tartışma |
3 | "Plaene fürs Wochenende": Infinitiv mit "zu" | Anlatım ve tartışma |
4 | dass-Saetze und Infinitiv mit "zu" | Anlatım ve tartışma |
5 | Praepositonen im Dativ: bei / von-aus / seit | Anlatım ve tartışma |
6 | Konzessive Nebensätze: "obwohl" | Anlatım ve tartışma |
7 | Indefinitpronomen | Anlatım ve tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav |
9 | "Frauen und Fußball" : Indirekte Frage | Anlatım ve tartışma |
10 | Aufgabenteilung im Hotel: Genitiv und Praepositionen "wegen und trotz" im Genitiv | Anlatım ve tartışma |
11 | Hotelprospekte: Finale Nebensätze mit "damit / um...zu" | Anlatım ve tartışma |
12 | "Eine interessante Begegnung": Praeteritum, Gebrauch und Syntax | Anlatım ve tartışma |
13 | "Die ottomanische Tulpe" : Praeteritum, starke und schwache Verben | Anlatım ve tartışma |
14 | Praepositionen: um / gegen | Anlatım ve tartışma |
15 | Korrespondenz: Reservierungen und Buchungen / Futur I | Anlatım ve tartışma |
16 | Son Sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Ders kitabı, ders notları. | Cohen, U. (2004). Herzlich Willkommen, Berlin: Langenscheidt Verlag. | |
2 | Ders kitabı, ders notları. | Aufderstraße, H. (2004). Themen Neu 2, Ismaning: Hueber Verlag. | |
3 | Grammatik Intensivtrainer A2 | ||
4 | Internet |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Almanların yaşam tarzı ve kişiliklerii tanır. | 14͵20 | 1͵2 |
2 | Orta seviye Almancaya doğru olumlı tutum geliştirir. | 14 | 1͵2 |
3 | Temelden orta seviyeye doğru Almancanın gramerini kullanır. | 14 | 1͵2 |
4 | Temelden orta seviyeye doğru dinleme becerilerini geliştirir. | 1͵14 | 1͵2 |
5 | Orta orta seviyede okuduğu metinleri açıklar. | 14͵17 | 1͵2 |
6 | Temel seviyeden orta seviyeye doğru aktarım yapar. | 14 | 1͵2 |
7 | Anadil Almancayı kullananlarla iletişime geçer, konuşur. | 14͵15 | 1͵2 |
8 | Almanca konuşanlarla ilişki kurar ve temel seviyeden orta seviyeye doğru kendini ifade etme becerileri gelişir. | 1͵14͵15 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 6 | 2 | 12 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 2 | 1 | 2 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
150 |