Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

HOSPITALITY MARKETING
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
TUI324 Bahar 3 0 3 5
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Dr. Göknil NUR KOÇAK
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin turizm pazarlaması ile ilgili kavramları, pazarlama çevresi, pazarlama bilgi sistemi, pazar türleri, pazar bölümlendirme ve pazarlama karması elemanlarını kavramalarını sağlamaktır.
İçeriği Ders esas itibariyle, Turizm Pazarlaması konularının incelenmesini kapsar. Konular; turizm pazarlamasının kapsamı ve özellikleri; turizm pazarlaması çevre faktörleri; turizm pazarlaması açısından PBS; turist davranışı,; turizmde pazar bölümlendirme; turizmde ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma karmalarının incelenmesi

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Turizm pazarlama dinamiğini kavrama ve alanla ilişkilendirebilme
2 Turizmde çevresel faktörleri gözeterek strateji belirleyebilme
3 Pazarlama bilgi sisteminin kullanım alanlarını kavrayıp gereken koşullarda işlevselleştirebilme
4 Turist davranışının takibinde gözetilmesi gereken konuları tanımak
5 Turizmde farklı örgütsel pazarları ve gereklerini açıklayabilmek
6 Turizm piyasasında hedef Pazar bölümleyebilme ve uygun strateji geliştirebilme
7 Otellerde fiyatlama süreçlerini bilme ve saha koşullarına uyumlu strateji geliştirebilme
8 Turizmde tutundurma süreçlerini bilme ve saha koşullarına uyumlu strateji geliştirebilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Turizm pazarlamasının konusu, kapsamı, özellikleri ve kavranması Anlatım, tartışma
2 Turizm pazarlamasında çevresel faktörlerin incelenmesi Anlatım, tartışma
3 Turizm pazarlaması açısından pazarlama bilgi sisteminin incelenmesi Anlatım, tartışma
4 Turist davranışının incelenmesi Anlatım, tartışma
5 Turizmde örgütsel pazarların incelenmesi Anlatım, tartışma
6 Turizmde pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, satış tahmini ve konumlandırma Anlatım, tartışma
7 Turistik ürün karmasının incelenmesi Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Turizmde fiyat karmasının incelenmesi Anlatım, tartışma
10 Turizmde tutundurma karmasının genel olarak incelenmesi Anlatım, tartışma
11 Kişisel satış sürecinin incelenmesi Anlatım, tartışma
12 Reklam, halkla ilişkiler ve doğrudan pazarlama elemanlarının incelenmesi Anlatım, tartışma
13 Turizm işletmelerinde satış geliştirme uygulamaları Anlatım, tartışma
14 Turizmde dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım Anlatım, tartışma
15 Elektronik Pazarlama Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 The Fundamentals of Hospitality Marketing. Steve Mawson, Continuum, London and New York

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Turizm pazarlama dinamiğini kavrama ve alanla ilişkilendirebilme 1͵3͵5͵6͵9͵16͵17͵18 1͵2
2 Turizmde çevresel faktörleri gözeterek strateji belirleyebilme 1͵3͵5͵6͵9͵16͵17͵18 1͵2
3 Pazarlama bilgi sisteminin kullanım alanlarını kavrayıp gereken koşullarda işlevselleştirebilme 1͵3͵5͵6͵9͵16͵17͵18 1͵2
4 Turist davranışının takibinde gözetilmesi gereken konuları tanımak 1͵3͵5͵6͵9͵16͵17͵18 1͵2
5 Turizmde farklı örgütsel pazarları ve gereklerini açıklayabilmek 1͵3͵5͵6͵9͵16͵17͵18 1͵2
6 Turizm piyasasında hedef Pazar bölümleyebilme ve uygun strateji geliştirebilme 1͵3͵5͵6͵9͵16͵17͵18 1͵2
7 Otellerde fiyatlama süreçlerini bilme ve saha koşullarına uyumlu strateji geliştirebilme 1͵3͵5͵6͵9͵16͵17͵18 1͵2
8 Turizmde tutundurma süreçlerini bilme ve saha koşullarına uyumlu strateji geliştirebilme 1͵3͵5͵6͵9͵16͵17͵18 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 8 2 16
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 5 1 5
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 3 4 12
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 5 4 20
15 Son Sınav 1 1 1
125