Ders Bilgileri
ZORUNLU SEÇMELİ YABANCI DİL-2(RUSÇA) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TUI332 | Bahar | 4 | 0 | 4 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Eyup KARAKUŞ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bir öğretmen eşliğinde Rusça öğrenmeye başlayan yetişkin öğrenciler için hazırlanmış olup haftada 4 saat üzerinden bir yarıyıllık dönemi kapsamaktadır. Programın temel amacı, katılanların günlük yaşam ve kültürel konularda konuşma yapabilmelerini, turistler/müşterilerle mesleki düzeyde iletişim sağlayabilmelerini ve orta düzeyde metinleri sözlük yardımıyla okuyabilmelerini sağlamak ve gelecekte kendi kendilerine dillerini geliştirebilme becerisini kazandırmaktır. |
İçeriği | Zaman kavramlarıyla tanışma; Basit soru sorma yöntemleri, Temel gramer kuralları ve en basit şekliyle diyalog kurabilme. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Kiril alfabesiyle okuma becerisine sahip olur. |
2 | En alt seviyede söylenenleri anlama becerisi kazanır. |
3 | Temel düzeyde gramer bilgisi edinir. |
4 | Öğrencinin ilgili dilde çok temel konuşma kalıplarına sahip olur. |
5 | Bu dili konuşanlar/müşteriler karşısında istenileni/sorunu anlayabilme yetkinliğine erişir. |
6 | Rusça konuşan insanlarla iletişim kurabilme becerisi kazanır. |
7 | Hedef dilin mantığını kavrar. |
8 | Rusçadan Türkçeye çeviriır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Zaman Kavramları; Günler, Aylar ve Mevsimler | Anlatım-Sınıf Etkinlikleri |
2 | Kipler: Emir ve Şart Kipleri | Anlatım-Sınıf Etkinlikleri |
3 | Bağlaçlar | Anlatım-Sınıf Etkinlikleri |
4 | Zarflar | Anlatım-Sınıf Etkinlikleri |
5 | Basit Cümle Yapıları -I | Anlatım-Sınıf Etkinlikleri |
6 | Sıfatlar | Anlatım-Sınıf Etkinlikleri |
7 | Rus İsimleri, kısaltmaları ve hitap şekilleri | Anlatım-Sınıf Etkinlikleri |
8 | Ara Sınav | Sınav |
9 | Soru kelimeleri “Kim”, “Nerede” | Anlatım-Sınıf Etkinlikleri |
10 | Soru Kelimeleri: “Nasıl”, “Niçin” ve diğerleri | Anlatım-Sınıf Etkinlikleri |
11 | Değişik Ortamlarda diyalog örnekleri | Anlatım-Sınıf Etkinlikleri |
12 | Fiil Çekimleri (Gelişmiş) | Anlatım-Sınıf Etkinlikleri |
13 | Basit Cümle Yapıları -II | Anlatım-Sınıf Etkinlikleri |
14 | Telefon Konuşmaları | Anlatım-Sınıf Etkinlikleri |
15 | Müşteri/Turist Diyalogları | Anlatım-Sınıf Etkinlikleri |
16 | Son Sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Turizm Öğrencileri İçin Rusça; Eyup KARAKUŞ | L.Miller;L.Politova,İ.Rıbakova. (2004). “28 Derste Rusça-Yeni Başlayanlar İçin”, Multilingual Yayınları, İstanbul. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Kiril alfabesiyle okuma becerisine sahip olur. | 3 | 1͵2 |
2 | En alt seviyede söylenenleri anlama becerisi kazanır. | 18 | 1͵2 |
3 | Temel düzeyde gramer bilgisi edinir. | 3 | 1͵2 |
4 | Öğrencinin ilgili dilde çok temel konuşma kalıplarına sahip olur. | 17 | 1͵2 |
5 | Bu dili konuşanlar/müşteriler karşısında istenileni/sorunu anlayabilme yetkinliğine erişir. | 21 | 1͵2 |
6 | Rusça konuşan insanlarla iletişim kurabilme becerisi kazanır. | 4 | 1͵2 |
7 | Hedef dilin mantığını kavrar. | 21 | 1͵2 |
8 | Rusçadan Türkçeye çeviriır. | 7 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 10 | 1 | 10 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 2 | 2 | 4 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
150 |