Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

KAT HİZMETLERİ YÖNETİMİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
TUI224 Bahar 1 1 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr.Gör.Aysun Eyüboğlu
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Otel işletmelerinde kat hizmetleri ile ilgili işlevleri tanımak.
İçeriği Kat hizmetlerinin teknik detayları, kat hizmetleri işlemleri ve oteldeki işlevleri.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Otel işletmelerinde kat hizmetleri departmanının önemini ve faaliyetlerini tartışır.
2 Kat hizmetleri departmanının görevlerini açıklar.
3 Otel işletmelerinde kat hizmetlerinin önemini ifade eder.
4 Kat hizmetleri departmanında görevli tüm çalışanları tanımlar.
5 Kat hizmetleri departmanındaki yönetsel işlevleri adlandırır ve uygular.
6 Kat hizmetlerinde iş planlaması taslağı hazırlar.
7 Kat hizmetlerini organize eder.
8 Kat hizmetleri departmanında bilgi akışını düzenler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Otel işletmelerinde kat hizmetleri departmanının (KHD) tanımı Anlatım, tartışma
2 KHD nın fonksiyonları ve önemi Anlatım, tartışma
3 KHD da planlama ve organizasyon Anlatım, tartışma
4 KHD da insan kaynakları yönetimi Anlatım, tartışma
5 KHD da iletişim Anlatım, tartışma
6 KHD da materyal yönetimi ve kontrolü Anlatım, tartışma
7 KHD da bütçeleme Anlatım, tartışma
8 Ara sınav
9 KHD da temizlik Anlatım, tartışma
10 KHD da kullanılan malzemeler Anlatım, tartışma
11 Müşteri odaları malzeme kontrolü ve dekorasyon Anlatım, tartışma
12 KHD da güvenlik Anlatım, tartışma
13 Çamaşırhane yönetimi Anlatım, tartışma
14 Kumaşların doku özellikleri Anlatım, tartışma
15 Kat hizmetlerinde kalite Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Kozak, M.A. (2008). Otel işletmelerinde kat hizmetleri yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Otel işletmelerinde kat hizmetleri departmanının önemini ve faaliyetlerini tartışır. 1͵3͵6͵7͵10͵16͵17 1͵2
2 Kat hizmetleri departmanının görevlerini açıklar. 1͵3͵6͵7͵10͵16͵17 1͵2
3 Otel işletmelerinde kat hizmetlerinin önemini ifade eder. 1͵3͵6͵7͵10͵16͵17 1͵2
4 Kat hizmetleri departmanında görevli tüm çalışanları tanımlar. 1͵3͵6͵7͵10͵16͵17 1͵2
5 Kat hizmetleri departmanındaki yönetsel işlevleri adlandırır ve uygular. 1͵3͵6͵7͵10͵16͵17 1͵2
6 Kat hizmetlerinde iş planlaması taslağı hazırlar. 1͵3͵6͵7͵10͵16͵17 1͵2
7 Kat hizmetlerini organize eder. 1͵3͵6͵7͵10͵16͵17 1͵2
8 Kat hizmetleri departmanında bilgi akışını düzenler. 1͵3͵6͵7͵10͵16͵17 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 3 2 6
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 1 5 5
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 4 4
15 Son Sınav 1 1 1
75