Ders Bilgileri
SÜS BİTKİLERİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BHT 217 | Güz | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Gönül DEMİR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Süs bitkilerini tanımlamak, içmekan dışmekan süs bitkilerini bilmek, süs bitkileri üretim tekniklerini teorik ve uygulamalı öğrenmek, süs bitkilerinin bakımlarını yapabilmek, |
İçeriği | Süs bitkilerinin tanımı ve önemi, Dünyada ve Türkiyede süs bitkileri üretim alanları ve ticareti, İçmekan süs bitkileri, Soğanlı Rizomlu Yumrulu süs bitkileri, Kesme çiçekler, Dışmekan süs bitkileri, Çim alan tesisi ve bakımı, Bordür bitkileri, Yerörtücü bitkiler, Ağaç Ağaççık ve Çalılar(Angiospermler ve Gymnospermler) |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Süs bitkilerini tanır. |
2 | Süsbitkisi üretim yöntemlerini tanımlar. |
3 | Süsü bitkilerinden çelik almayı ve çelik alma zamanını tanımlar. |
4 | içmekan dışmekan süs bitkisi ayrımı yapabilir. |
5 | Annual,biannual, perenniyal süs bitkilerinin ayrımını yapabilir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Süs bitkilerinin tanımı ve önemi | Görsel sunu ve sözel anlatım |
2 | Dünyada süs bitkileri üretim alanları ve ticareti | Görsel sunu ve sözel anlatım |
3 | Türkiyede süs bitkileri üretim alanları ve ticareti | Görsel sunu ve sözel anlatım |
4 | Süs bitkileri üretim yöntemleri | Görsel sunu, sözel anlatım ve uygulama |
5 | Süs bitkilerinin ekolojik istekleri ve bakımı | Görsel sunu, sözel anlatım ve uygulama |
6 | İçmekan süs bitkiler | Görsel sunu, sözel anlatım ve uygulama |
7 | Soğanlı rizomlu yumrulu süs bitkileri. | Görsel sunu, sözel anlatım ve uygulama |
8 | Ara sınav | Yazılı |
9 | Kesme çiçekler | Görsel sunu, sözel anlatım ve uygulama |
10 | Dışmekan süs bitkileri | Görsel sunu, sözel anlatım ve uygulama |
11 | Çim alan tesisi ve bakımı | Görsel sunu, sözel anlatım ve uygulama |
12 | Bordür bitkileri | Görsel sunu, sözel anlatım ve uygulama |
13 | Yerörtücü bitkiler | Görsel sunu, sözel anlatım ve uygulama |
14 | Ağaç, ağaççık ve çalılar(Gymnospermler) | Görsel sunu, sözel anlatım ve uygulama |
15 | Ağaç Ağaççık ve Çalılar(Angiospermler) | Görsel sunu, sözel anlatım ve uygulama |
16 | Son Sınav | yazılı |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Sunu | Batı Akdeniz Tarımsal Araştırma Enstitüsü | |
2 | Ders Notu |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Süs bitkilerini tanır. | 1͵2 | |
2 | Süsbitkisi üretim yöntemlerini tanımlar. | 1͵2 | |
3 | Süsü bitkilerinden çelik almayı ve çelik alma zamanını tanımlar. | 1͵2 | |
4 | içmekan dışmekan süs bitkisi ayrımı yapabilir. | 1͵2 | |
5 | Annual,biannual, perenniyal süs bitkilerinin ayrımını yapabilir | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |