Ders Bilgileri
MALİYE TARİHİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
MLY218 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd.Doç.Dr.İhsan Erdem SOFRACI |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Tarihsel gelişim içinde mali olaylar, kavramlar ve kurumların niteliğini inceleyerek, günümüze kadar gelişim sürecini anlaşılır kılmak. |
İçeriği | Mali Sorunların Sosyolojik Kökenleri, Vergilemenin Geçirdiği Tarihsel Aşamalar, Batı Ülkelerindeki Mali Olaylar, Osmanlı İmparatorluğu’nda Mali Olaylar ve Mali Sistem, Cumhuriyet Dönemi Mali Gelişmeler. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Maliye tarihi konusunda analitik perspektif kazanır. |
2 | Mali konuların tarihsel gelişimlerini ve bu gelişim sürecinde etkili olan faktörleri açıklar. |
3 | Mali sorunların algılanmasında geçmişle günümüz arasında bir köprü kurup, günümüzdeki mali olayları daha net açıklayabilir |
4 | Aynı zamanda ulusal ve uluslararası düzeyde ekonomik, mali ve sosyal sorunların tanımlanması, politika araçlarının tespit edilmesi ve çözüme dönük politika bileşimlerinin üretilmesi doğrultusunda tartışma ve yorum yapabilme kabiliyeti kazanır. |
5 | Bununla birlikte tarih boyunca gelişen mali olaylarla, sosyo-ekonomik gelişmelerin ilişkisini değerlendirir. |
6 | Dersi tamamlayan öğrenciler, günümüzdeki mali kurumların gelişim süreçlerini tanır ve önem derecelerini değerlendirebilir. |
7 | Mezun olduktan sonra, kurumsal düzeyde çalışma alanı seçiminde yardımcı olacak bilgiler edinir. |
8 | Tarihsel bilincinin gelişiminde eksikliklerini tamamlayarak, entelektüel birikimine katkıda bulunur. Maliye Tarihi konusunda analitik perspektif kazanmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Mali Sorunların Sosyolojik Kökenleri | Anlatım, tartışma |
2 | Vergilemenin Geçirdiği Tarihsel Aşamalar | Anlatım, tartışma |
3 | Eski Toplumlarda ve Devletlerde Vergileme | Anlatım, tartışma |
4 | İslamda Kamu Maliyesi | Anlatım, tartışma |
5 | Batı Ülkelerinde Mali Olaylar | Anlatım, tartışma |
6 | Osmanlı İmparatorluğu’nda Mali Olaylar ve Mali Sistem | Anlatım, tartışma |
7 | Tanzimat Sonrası Mali Gelişmeler | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | |
9 | Çok Partili Döneme Kadar Mali Sistem | Anlatım, tartışma |
10 | 1940-1960 Dönemi Mali Olaylar | Anlatım, tartışma |
11 | 1960-1980 Dönemi Mali Gelişmeler | Anlatım, tartışma |
12 | 1980-2000 Dönemi Mali Yapı | Anlatım, tartışma |
13 | Günümüz Mali Sistemi ve Ana Hatları | Anlatım, tartışma |
14 | Sunumlar | Sunum |
15 | Genel Değerlendirme | Tekrar,soru çözümü |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Falay,N.,(1989), Maliye Tarihi (Ders Notları), Filiz Kitabevi, İst. | Ders Kitabı | |
2 | Giray,F. (2006), Maliye Tarihi, Ezgi Kitabevi, Bursa. | Ders Kitabı |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Maliye tarihi konusunda analitik perspektif kazanır. | 1 | 1͵2 |
2 | Mali konuların tarihsel gelişimlerini ve bu gelişim sürecinde etkili olan faktörleri açıklar. | 1͵6 | 1͵2 |
3 | Mali sorunların algılanmasında geçmişle günümüz arasında bir köprü kurup, günümüzdeki mali olayları daha net açıklayabilir | 6͵7 | 1͵2 |
4 | Aynı zamanda ulusal ve uluslararası düzeyde ekonomik, mali ve sosyal sorunların tanımlanması, politika araçlarının tespit edilmesi ve çözüme dönük politika bileşimlerinin üretilmesi doğrultusunda tartışma ve yorum yapabilme kabiliyeti kazanır. | 6͵7 | 1͵2 |
5 | Bununla birlikte tarih boyunca gelişen mali olaylarla, sosyo-ekonomik gelişmelerin ilişkisini değerlendirir. | 6 | 1͵2 |
6 | Dersi tamamlayan öğrenciler, günümüzdeki mali kurumların gelişim süreçlerini tanır ve önem derecelerini değerlendirebilir. | 4͵6͵7 | 1͵2 |
7 | Mezun olduktan sonra, kurumsal düzeyde çalışma alanı seçiminde yardımcı olacak bilgiler edinir. | 16 | 1͵2 |
8 | Tarihsel bilincinin gelişiminde eksikliklerini tamamlayarak, entelektüel birikimine katkıda bulunur. Maliye Tarihi konusunda analitik perspektif kazanmak | 6͵7 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 10 | 2 | 20 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 15 | 15 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
121 |