Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

MALİYE TARİHİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
MLY218 Bahar 3 0 3 5
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd.Doç.Dr.İhsan Erdem SOFRACI
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Tarihsel gelişim içinde mali olaylar, kavramlar ve kurumların niteliğini inceleyerek, günümüze kadar gelişim sürecini anlaşılır kılmak.
İçeriği Mali Sorunların Sosyolojik Kökenleri, Vergilemenin Geçirdiği Tarihsel Aşamalar, Batı Ülkelerindeki Mali Olaylar, Osmanlı İmparatorluğu’nda Mali Olaylar ve Mali Sistem, Cumhuriyet Dönemi Mali Gelişmeler.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Maliye tarihi konusunda analitik perspektif kazanır.
2 Mali konuların tarihsel gelişimlerini ve bu gelişim sürecinde etkili olan faktörleri açıklar.
3 Mali sorunların algılanmasında geçmişle günümüz arasında bir köprü kurup, günümüzdeki mali olayları daha net açıklayabilir
4 Aynı zamanda ulusal ve uluslararası düzeyde ekonomik, mali ve sosyal sorunların tanımlanması, politika araçlarının tespit edilmesi ve çözüme dönük politika bileşimlerinin üretilmesi doğrultusunda tartışma ve yorum yapabilme kabiliyeti kazanır.
5 Bununla birlikte tarih boyunca gelişen mali olaylarla, sosyo-ekonomik gelişmelerin ilişkisini değerlendirir.
6 Dersi tamamlayan öğrenciler, günümüzdeki mali kurumların gelişim süreçlerini tanır ve önem derecelerini değerlendirebilir.
7 Mezun olduktan sonra, kurumsal düzeyde çalışma alanı seçiminde yardımcı olacak bilgiler edinir.
8 Tarihsel bilincinin gelişiminde eksikliklerini tamamlayarak, entelektüel birikimine katkıda bulunur. Maliye Tarihi konusunda analitik perspektif kazanmak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Mali Sorunların Sosyolojik Kökenleri Anlatım, tartışma
2 Vergilemenin Geçirdiği Tarihsel Aşamalar Anlatım, tartışma
3 Eski Toplumlarda ve Devletlerde Vergileme Anlatım, tartışma
4 İslamda Kamu Maliyesi Anlatım, tartışma
5 Batı Ülkelerinde Mali Olaylar Anlatım, tartışma
6 Osmanlı İmparatorluğu’nda Mali Olaylar ve Mali Sistem Anlatım, tartışma
7 Tanzimat Sonrası Mali Gelişmeler Anlatım, tartışma
8 Ara sınav
9 Çok Partili Döneme Kadar Mali Sistem Anlatım, tartışma
10 1940-1960 Dönemi Mali Olaylar Anlatım, tartışma
11 1960-1980 Dönemi Mali Gelişmeler Anlatım, tartışma
12 1980-2000 Dönemi Mali Yapı Anlatım, tartışma
13 Günümüz Mali Sistemi ve Ana Hatları Anlatım, tartışma
14 Sunumlar Sunum
15 Genel Değerlendirme Tekrar,soru çözümü
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Falay,N.,(1989), Maliye Tarihi (Ders Notları), Filiz Kitabevi, İst. Ders Kitabı
2 Giray,F. (2006), Maliye Tarihi, Ezgi Kitabevi, Bursa. Ders Kitabı

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Maliye tarihi konusunda analitik perspektif kazanır. 1 1͵2
2 Mali konuların tarihsel gelişimlerini ve bu gelişim sürecinde etkili olan faktörleri açıklar. 1͵6 1͵2
3 Mali sorunların algılanmasında geçmişle günümüz arasında bir köprü kurup, günümüzdeki mali olayları daha net açıklayabilir 6͵7 1͵2
4 Aynı zamanda ulusal ve uluslararası düzeyde ekonomik, mali ve sosyal sorunların tanımlanması, politika araçlarının tespit edilmesi ve çözüme dönük politika bileşimlerinin üretilmesi doğrultusunda tartışma ve yorum yapabilme kabiliyeti kazanır. 6͵7 1͵2
5 Bununla birlikte tarih boyunca gelişen mali olaylarla, sosyo-ekonomik gelişmelerin ilişkisini değerlendirir. 6 1͵2
6 Dersi tamamlayan öğrenciler, günümüzdeki mali kurumların gelişim süreçlerini tanır ve önem derecelerini değerlendirebilir. 4͵6͵7 1͵2
7 Mezun olduktan sonra, kurumsal düzeyde çalışma alanı seçiminde yardımcı olacak bilgiler edinir. 16 1͵2
8 Tarihsel bilincinin gelişiminde eksikliklerini tamamlayarak, entelektüel birikimine katkıda bulunur. Maliye Tarihi konusunda analitik perspektif kazanmak 6͵7 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 10 2 20
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 14 14
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 15 15
15 Son Sınav 1 1 1
121