Ders Bilgileri
KAMU BÜTÇESİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
MLY309 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Cihan YÜKSEL |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bütçe sistemleri ve kamu bütçesi konularında öğrencileri bilgilendirmektir. |
İçeriği | Bütçe hakkının tarihsel arka planı; ekonomik düşüncede yaşanan gelişmeler doğrultusunda bütçe çeşitlerinde yaşanan değişim; bütçeleme kuralları; Türk kamu sektöründeki bütçe çeşitleri; genel bütçe, katma bütçe, döner sermaye bütçesi, kamu kurumları ve mahalli idare bütçeleri; bütçe dışı fonlar, modern bütçe sistemi olarak planlama programlama bütçeleme sistemi, Türkiye\'de bütçe prosedürü: bütçenin hazırlanması, görüşülmesi ve denetimi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Devlet bütçesinin; tarihi gelişimi, ilkeleri tanımlayabilir |
2 | Bütçe çeşitleri ve modelleri, Türk bütçe sistemi ve bütçe politikalarını tanımlayabilir |
3 | Bütçenin fonksiyonlarının maliye politikasında bir araç olarak kullanımını tartışabilirler. |
4 | Kamu idarelerinin bütçe tasarıları ile stratejik planlarını hazırlayabilirler. |
5 | Devlet bütçesi rakamlarını analiz edebilirler. |
6 | Hazine işlemlerini ve hazine politikalarını tanımlayabilir |
7 | Bütçenin denetim sürecini ayrıntılı analiz edebilirler. |
8 | Türk devlet bütçesi verileri ile uluslar arası verilerin karşılaştırmasını yapabilirler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Bütçenin gelişimi, fonksiyonları, bütçe teorileri | Anlatım, Tartışma |
2 | Bütçe ilkeleri | Anlatım, Tartışma |
3 | Bütçe çeşitleri | Anlatım, Tartışma |
4 | Bütçe sistemlerindeki gelişmeler ve modern bütçe sistemleri | Anlatım, Tartışma |
5 | Bütçe sistemlerindeki gelişmeler ve modern bütçe sistemleri, Çok yıllı bütçeleme sistemleri | Anlatım, Tartışma |
6 | Türk bütçe sisteminin gelişimi | Anlatım, Tartışma |
7 | Stratejik planlamaya dayalı performans esaslı bütçeleme ve analitik bütçe sınıflandırması | Anlatım, Tartışma |
8 | Ara sınav | Sınav |
9 | Türkiye’de bütçenin uygulanması, Türkiye’de bütçenin hazırlık süreci, Ödev | Anlatım, Tartışma |
10 | Bütçe ödeneklerinin kullanılması ve uygulamada bütçede yapılan değişiklikler. | Anlatım, Tartışma |
11 | Kamu ihale sistemi, Ödev | Anlatım, Tartışma |
12 | Hazine işlemleri, Ödev | Anlatım, Tartışma |
13 | Faaliyet raporlarının hazırlanması, Ödev | Anlatım, Tartışma |
14 | Bütçe politikaları, Ödev | Anlatım, Tartışma |
15 | Gelişmekte olan ülkelerde bütçe politikaları, Türkiye’de uygulanan bütçe politikaları | Anlatım, Tartışma |
16 | Son Sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Kamu Bütçesi, Nihat Edizdoğan, 2010, Bursa | Bütçe Hukuku, K.Mutluer,E.Öner, A.Kesik, 2005, İstanbul Bilgi Üniversitesi, Yayınınları,İstanbul |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Devlet bütçesinin; tarihi gelişimi, ilkeleri tanımlayabilir | 1͵2͵3͵4͵7͵9 | 1͵2͵3 |
2 | Bütçe çeşitleri ve modelleri, Türk bütçe sistemi ve bütçe politikalarını tanımlayabilir | 1͵2͵3͵4͵7͵9 | 1͵2͵3 |
3 | Bütçenin fonksiyonlarının maliye politikasında bir araç olarak kullanımını tartışabilirler. | 1͵2͵3͵4͵7͵9 | 1͵2͵3͵4 |
4 | Kamu idarelerinin bütçe tasarıları ile stratejik planlarını hazırlayabilirler. | 1͵2͵3͵4͵7͵9 | 1͵2͵3 |
5 | Devlet bütçesi rakamlarını analiz edebilirler. | 1͵2͵3͵4͵7͵9 | 1͵3͵5 |
6 | Hazine işlemlerini ve hazine politikalarını tanımlayabilir | 1͵2͵3͵4͵7͵9 | 1͵2͵3͵6 |
7 | Bütçenin denetim sürecini ayrıntılı analiz edebilirler. | 1͵2͵3͵4͵7͵9 | 1͵2͵3͵7 |
8 | Türk devlet bütçesi verileri ile uluslar arası verilerin karşılaştırmasını yapabilirler. | 1͵2͵3͵4͵7͵9 | 1͵2͵3͵7 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 14 | 1 | 14 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 2 | 4 | 8 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 2 | 2 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
122 |