Ders Bilgileri
ULUSLARARASI MALİYE | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
MLY413 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. İhsan Erdem SOFRACI |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Uluslararası mali konuların yapısı ve bileşimlerinin analizi ile mali politika araçlarının ekonomideki rolünün anlaşılması. |
İçeriği | Uluslararası Mal Hareketlerini Etkileyen Faktörler: Gümrük Tarifeleri, Sübvansiyonlar, İhracat Vergileri, Kotalar, Dış Ticaret Vergilerinin Kamu Gelirlerine Etkisi, Dolaysız Vergilerin Uluslararası Faktör Hareketleri Üzerindeki Etkileri: Gelir Vergisi, Kurumlar Vergisi, Uluslararası Kuruluşlar ve İşlevleri: Birleşmiş Milletler, Uluslararası Para Fonu, Dünya Bankası, Dünya Ticaret Örgütü |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Uluslararası maliye konusunda analitik perspektif kazanır. |
2 | Uluslararası maliye dersinin ana hatlarının tarihsel gelişimlerini ve bu gelişim sürecinde etkili olan faktörleri tanımlar. |
3 | Uluslararası maliye ile ilgili temel kurumların işlev ve işlemleriyle ilgili temel bilgileri tanımlar ve bunları iş yaşamına uygulama konusunda yöntem geliştirmeye başlar |
4 | Aynı zamanda ulusal ve uluslararası düzeyde ekonomik, mali ve sosyal sorunların tanımlanması, politika araçlarının tespit edilmesi ve çözüme dönük politika bileşimlerinin üretilmesi doğrultusunda tartışma ve yorum yapabilme kabiliyeti kazanır. |
5 | Temel finansal araçların kullanımıyla ilgili pratik bilgileri kazanır ve bunu uygulayacak süreçleri tanımaya başlar. |
6 | Günümüzdeki finansal sürecin işleyişi ile ilgili temel kavramları somutlaştırır ve uygulamasını detaylandırır. |
7 | Mezun olduktan sonra, kurumsal düzeyde çalışma alanı seçiminde yardımcı olacak bilgiler edinir. |
8 | Tarihsel bilincinin gelişiminde eksikliklerini tamamlayarak, entelektüel birikimine katkıda bulunur. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Avrupa Mali Alanı ve Maastricht Kriterleri | Anlatım, tartışma |
2 | Avrupa Birliği Mali Yardımları | Anlatım, tartışma |
3 | Avrupa Birliği’nin Vergileme Konusundaki Temel İlkeleri Çerçevesinde;Dolaysız Vergiler Alanında Uyum- Ruding Raporu | Anlatım, tartışma |
4 | Türkiye’de Üzerinden Hareketle Finansal Liberalizasyon Sürecinin Mali Sisteme Etkileri | Anlatım, tartışma |
5 | Bankacılık Sektörüne İlişkin Düzenlemeler ve Sermaye Hareketlerinin Serbestleştirilmesi | Anlatım, tartışma |
6 | Uluslararası Mali Sistem: Genel Bir Bakış | Anlatım, tartışma |
7 | Uluslararası Mali Sistem ve Döviz Kurları | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | |
9 | Uluslararası Para Sistemi, Ödev | Anlatım, tartışma |
10 | Döviz Kuru Rejimleri | Anlatım, tartışma |
11 | Uluslararası Finansal Piyasalar ve Sermaye Hareketleri | Anlatım, tartışma |
12 | Uluslararası Sermaye Hareketleri | Anlatım, tartışma |
13 | Ödemeler Dengesi ve Uluslararası Para Fonu | Anlatım, tartışma |
14 | Derecelendirme Kuruluşları Sermaye Hareketlerinde Ne Kadar Etkili? | Anlatım, tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Tekrar,soru çözümü |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Pınar, A. ve Erdal, B., (2008), Para Banka Mali Kuruluşlar ve Uluslararası Mali Sistem, Naturel Yayınları, Ank. | Ders Kitabı | |
2 | Bilici, N., (2004), Türkiye – AB İlişkileri (Genel Bilgiler, İktisadi-Mali Konular, Vergilendirme), Seçkin Yayınevi, Ank. | Ders Kitabı |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.3 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.1 | 3 | 1. Ödev |
3 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Uluslararası maliye konusunda analitik perspektif kazanır. | 1͵6 | 1͵3 |
2 | Uluslararası maliye dersinin ana hatlarının tarihsel gelişimlerini ve bu gelişim sürecinde etkili olan faktörleri tanımlar. | 6͵7 | 1͵3 |
3 | Uluslararası maliye ile ilgili temel kurumların işlev ve işlemleriyle ilgili temel bilgileri tanımlar ve bunları iş yaşamına uygulama konusunda yöntem geliştirmeye başlar | 7͵8͵12 | 1͵2͵3 |
4 | Aynı zamanda ulusal ve uluslararası düzeyde ekonomik, mali ve sosyal sorunların tanımlanması, politika araçlarının tespit edilmesi ve çözüme dönük politika bileşimlerinin üretilmesi doğrultusunda tartışma ve yorum yapabilme kabiliyeti kazanır. | 7͵8 | 1͵2͵3 |
5 | Temel finansal araçların kullanımıyla ilgili pratik bilgileri kazanır ve bunu uygulayacak süreçleri tanımaya başlar. | 13͵14͵15 | 1͵3 |
6 | Günümüzdeki finansal sürecin işleyişi ile ilgili temel kavramları somutlaştırır ve uygulamasını detaylandırır. | 13͵15 | 1͵3 |
7 | Mezun olduktan sonra, kurumsal düzeyde çalışma alanı seçiminde yardımcı olacak bilgiler edinir. | 15͵16 | 1͵2͵3 |
8 | Tarihsel bilincinin gelişiminde eksikliklerini tamamlayarak, entelektüel birikimine katkıda bulunur. | 6͵7͵8 | 1͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 8 | 8 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
118 |