Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

TEKNOLOJİ VE ÇEVRE SORUNLARI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ÇEK317 Güz 2 1 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğretim Üyesi Aytül GÜNEŞER DEMİRCİ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Uluslararası teknoloji sınıflandırmalarını, Türkiye'nin bu sınıflandırmadaki yerini, sınai mülkiyet haklarını tanıtmak, ar-ge faaliyetlerinin içeriğini ve yenilik çalışmalarını sürdürülebilir gelişme ile ilişkisi bağlamında anlatmak, küresel çevre sorunları hakkında bilinç geliştirmek, Türkiye de ve dünyada sürdürülen çevre politikalarını ve sonuçlarını aktarmak.
İçeriği Çevre, teknoloji ve politika kavramları tanıtılarak çevre politikası ve sorunlarına ilişkin bir bilgi birikimi sağlamak. Ayrıca küresel çevre ve teknoloji sorunları hakkında bilgi vermek.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Ulusal ve küresel çevre sorunlarını tespit etmek
2 Ekonomi politikaları ile çevre politikaları arasındaki ilişkiyi analiz etmek
3 Sürdürülebilir kalkınmada çevre politikasının rolünü değerlendirmek
4 Uluslararası çevre gündemini tanımak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Çevre, teknoloji ve politika kavramlarının tanıtılması Anlatımlı, tartışma
2 Çevre-Teknoloji Etkileşimi Anlatımlı, tartışma
3 Çevresel Değerler Anlatımlı, tartışma
4 Dünya Rekabet Endeksinin incelenmesi Anlatımlı, tartışma
5 Çevre ve Ekonomi Anlatımlı, tartışma
6 Çevreci Akımlar Anlatımlı, tartışma
7 Çevre Politikası ve Yönetimi Anlatımlı, tartışma
8 Ara Sınav Sınav
9 Çevre Politikası Yaklaşımları Anlatımlı, tartışma
10 Sürdürülebilir gelişme ve çevreci yenilik ilişkisi Anlatımlı, tartışma
11 Küresel çevre sorunları ve boyutları Anlatımlı, tartışma
12 Uluslararası çevre toplantı ve belgeleri Anlatımlı, tartışma
13 AB ile Çevre Alanında İlişkiler Anlatımlı, tartışma
14 Yeni Teknolojiler Süreci Anlatımlı, tartışma
15 Türkiye'de çevre sorunları üzerine genel değerlendirme Anlatımlı, tartışma
16 Son Sınav Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Zerrin Toprak Karaman, Çevre Yönetimi ve Politikası, Anadolu Matbaacılık,İzmir, 2003.
3 Ruşen Keleş, Can Hamamcı, Aykut Çoban, Çevre Politikası, İmge Kitabevi, Ankara, 2009.
2 İlgili güncel makaleler

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Ulusal ve küresel çevre sorunlarını tespit etmek
2 Ekonomi politikaları ile çevre politikaları arasındaki ilişkiyi analiz etmek
3 Sürdürülebilir kalkınmada çevre politikasının rolünü değerlendirmek
4 Uluslararası çevre gündemini tanımak

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 0 0
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 0 0
7 Ara Sınav 1 0 0
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 0 0
15 Son Sınav 1 0 0
42