Ders Bilgileri
TEKNOLOJİ VE ÇEVRE SORUNLARI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
ÇEK317 | Güz | 2 | 1 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğretim Üyesi Aytül GÜNEŞER DEMİRCİ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Uluslararası teknoloji sınıflandırmalarını, Türkiye'nin bu sınıflandırmadaki yerini, sınai mülkiyet haklarını tanıtmak, ar-ge faaliyetlerinin içeriğini ve yenilik çalışmalarını sürdürülebilir gelişme ile ilişkisi bağlamında anlatmak, küresel çevre sorunları hakkında bilinç geliştirmek, Türkiye de ve dünyada sürdürülen çevre politikalarını ve sonuçlarını aktarmak. |
İçeriği | Çevre, teknoloji ve politika kavramları tanıtılarak çevre politikası ve sorunlarına ilişkin bir bilgi birikimi sağlamak. Ayrıca küresel çevre ve teknoloji sorunları hakkında bilgi vermek. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Ulusal ve küresel çevre sorunlarını tespit etmek |
2 | Ekonomi politikaları ile çevre politikaları arasındaki ilişkiyi analiz etmek |
3 | Sürdürülebilir kalkınmada çevre politikasının rolünü değerlendirmek |
4 | Uluslararası çevre gündemini tanımak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Çevre, teknoloji ve politika kavramlarının tanıtılması | Anlatımlı, tartışma |
2 | Çevre-Teknoloji Etkileşimi | Anlatımlı, tartışma |
3 | Çevresel Değerler | Anlatımlı, tartışma |
4 | Dünya Rekabet Endeksinin incelenmesi | Anlatımlı, tartışma |
5 | Çevre ve Ekonomi | Anlatımlı, tartışma |
6 | Çevreci Akımlar | Anlatımlı, tartışma |
7 | Çevre Politikası ve Yönetimi | Anlatımlı, tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav |
9 | Çevre Politikası Yaklaşımları | Anlatımlı, tartışma |
10 | Sürdürülebilir gelişme ve çevreci yenilik ilişkisi | Anlatımlı, tartışma |
11 | Küresel çevre sorunları ve boyutları | Anlatımlı, tartışma |
12 | Uluslararası çevre toplantı ve belgeleri | Anlatımlı, tartışma |
13 | AB ile Çevre Alanında İlişkiler | Anlatımlı, tartışma |
14 | Yeni Teknolojiler Süreci | Anlatımlı, tartışma |
15 | Türkiye'de çevre sorunları üzerine genel değerlendirme | Anlatımlı, tartışma |
16 | Son Sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Zerrin Toprak Karaman, Çevre Yönetimi ve Politikası, Anadolu Matbaacılık,İzmir, 2003. | ||
3 | Ruşen Keleş, Can Hamamcı, Aykut Çoban, Çevre Politikası, İmge Kitabevi, Ankara, 2009. | ||
2 | İlgili güncel makaleler |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Ulusal ve küresel çevre sorunlarını tespit etmek | ||
2 | Ekonomi politikaları ile çevre politikaları arasındaki ilişkiyi analiz etmek | ||
3 | Sürdürülebilir kalkınmada çevre politikasının rolünü değerlendirmek | ||
4 | Uluslararası çevre gündemini tanımak |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 0 | 0 |
42 |