Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

TOPLUMSAL DEĞİŞİM KURAMLARI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ÇEK326 Bahar 2 1 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) -
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğretim Üyesi Aytül GÜNEŞER DEMİRCİ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Türkiye'de toplumsal bilimlerde görülen kavram ve terim karmaşasına açıklık getirebilmek ve toplumsal değişme konusunda temel kuramları ve kuramcılar hakkında bilgi sahibi olunmasına yardımcı olmak.
İçeriği Tanımlar, Kuramlar ve Toplumsal değişmeye ilişkin örnek olaylar.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Öğrenci toplumsal değişmeye ilişkin temel kavram ve terimleri açıklayabilecektir.
2 Toplumsal Değişme’nin dinamikleri, bileşenleri ve araçları örneklendirerek tanımlanabilecektir.
3 Toplumsal Değişmedeki gelişmeler nedensellik ilişkisi içinde ve karşılaştırmalı olarak analiz edilebilecektir.
4 Modern dünyanın dinamikleri, tarihsel örneklerle ele alarak karşılaştırmalı biçimde tartışılabilecektir.
5 Toplumsal Değişme kuramcıları hakkında detaylı bilgiye sahip olunacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Temel Kavramsal Çerçeve Anlatım, tartışma
2 Toplumsal Değişmenin Dinamiği ve Yönü Anlatım, tartışma
3 Toplumsal Bilimlerde Modeller Anlatım, tartışma
4 Toplum Tanımları ve Modelleri Anlatım, tartışma
5 Toplumsal Değişmenin Niteliği Anlatım, tartışma
6 Büyük Boy Kuramlar Anlatım, tartışma
7 Ara Sınav
8 Orta Boy Kuramlar Anlatım, tartışma
9 Küçük boy Kuramlar Anlatım, tartışma
10 Modernite ve Kalkınma Anlatım, tartışma
11 Toplumsal Değişmenin itici Gücü ve Yayılması Anlatım, tartışma
12 Toplumsal Değişme Örnekleri Anlatım, tartışma
13 Toplumsal Değişmenin Etkileri ve Sonuçları Anlatım, tartışma
14 Toplumsal Değişme ve Türkiye Anlatım, tartışma
15 Değerlendirme Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Emre Kongar, Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2010.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Öğrenci toplumsal değişmeye ilişkin temel kavram ve terimleri açıklayabilecektir. 1͵6 1͵2
2 Toplumsal Değişme’nin dinamikleri, bileşenleri ve araçları örneklendirerek tanımlanabilecektir. 1͵6 1͵2
3 Toplumsal Değişmedeki gelişmeler nedensellik ilişkisi içinde ve karşılaştırmalı olarak analiz edilebilecektir. 1͵6 1͵2
4 Modern dünyanın dinamikleri, tarihsel örneklerle ele alarak karşılaştırmalı biçimde tartışılabilecektir. 1͵6 1͵2
5 Toplumsal Değişme kuramcıları hakkında detaylı bilgiye sahip olunacaktır. 1͵6 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 0 0
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 0 0
7 Ara Sınav 1 0 0
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 0 0
15 Son Sınav 1 0 0
42