Ders Bilgileri
TOPLUMSAL DEĞİŞİM KURAMLARI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
ÇEK326 | Bahar | 2 | 1 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | - |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğretim Üyesi Aytül GÜNEŞER DEMİRCİ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Türkiye'de toplumsal bilimlerde görülen kavram ve terim karmaşasına açıklık getirebilmek ve toplumsal değişme konusunda temel kuramları ve kuramcılar hakkında bilgi sahibi olunmasına yardımcı olmak. |
İçeriği | Tanımlar, Kuramlar ve Toplumsal değişmeye ilişkin örnek olaylar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Öğrenci toplumsal değişmeye ilişkin temel kavram ve terimleri açıklayabilecektir. |
2 | Toplumsal Değişme’nin dinamikleri, bileşenleri ve araçları örneklendirerek tanımlanabilecektir. |
3 | Toplumsal Değişmedeki gelişmeler nedensellik ilişkisi içinde ve karşılaştırmalı olarak analiz edilebilecektir. |
4 | Modern dünyanın dinamikleri, tarihsel örneklerle ele alarak karşılaştırmalı biçimde tartışılabilecektir. |
5 | Toplumsal Değişme kuramcıları hakkında detaylı bilgiye sahip olunacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Temel Kavramsal Çerçeve | Anlatım, tartışma |
2 | Toplumsal Değişmenin Dinamiği ve Yönü | Anlatım, tartışma |
3 | Toplumsal Bilimlerde Modeller | Anlatım, tartışma |
4 | Toplum Tanımları ve Modelleri | Anlatım, tartışma |
5 | Toplumsal Değişmenin Niteliği | Anlatım, tartışma |
6 | Büyük Boy Kuramlar | Anlatım, tartışma |
7 | Ara Sınav | |
8 | Orta Boy Kuramlar | Anlatım, tartışma |
9 | Küçük boy Kuramlar | Anlatım, tartışma |
10 | Modernite ve Kalkınma | Anlatım, tartışma |
11 | Toplumsal Değişmenin itici Gücü ve Yayılması | Anlatım, tartışma |
12 | Toplumsal Değişme Örnekleri | Anlatım, tartışma |
13 | Toplumsal Değişmenin Etkileri ve Sonuçları | Anlatım, tartışma |
14 | Toplumsal Değişme ve Türkiye | Anlatım, tartışma |
15 | Değerlendirme | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Emre Kongar, Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2010. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci toplumsal değişmeye ilişkin temel kavram ve terimleri açıklayabilecektir. | 1͵6 | 1͵2 |
2 | Toplumsal Değişme’nin dinamikleri, bileşenleri ve araçları örneklendirerek tanımlanabilecektir. | 1͵6 | 1͵2 |
3 | Toplumsal Değişmedeki gelişmeler nedensellik ilişkisi içinde ve karşılaştırmalı olarak analiz edilebilecektir. | 1͵6 | 1͵2 |
4 | Modern dünyanın dinamikleri, tarihsel örneklerle ele alarak karşılaştırmalı biçimde tartışılabilecektir. | 1͵6 | 1͵2 |
5 | Toplumsal Değişme kuramcıları hakkında detaylı bilgiye sahip olunacaktır. | 1͵6 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 0 | 0 |
42 |