Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

KENTLEŞME VE ÇEVRE SORUNLARI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
KAM342 Bahar 2 1 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Doç. Dr. Hacı Kurt
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Ders, her sorumlu yurttaşın bilmesi gereken yanında kamu yönetiminde çalışacak görevlilerin de bilmesi gereken çevre sorunlarını, sorun alanları, sorunun ulusal ve uluslararası boyutu çerçevesinde kavratmayı ve çevre sorunlarının çözümü çerçevesinde görevli kuruluşları öğretmeyi ve çevre mevzuatının kavranmasını amaçlamaktadır.
İçeriği Çevreyle ilgili temel kavramlar, çevre felsefesi, çevre hakkı, çevreyle ilgili değerler ve sorun alanları, çevre korumanın araçları, çevreyle ilgili kurumlar ve hukuki mevzuattan oluşmaktadır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Çevreyle ilgili temel kavramları açıklayabilir
2 Çevre sorunlarının gelişimini açıklayabilir
3 Çevrenin düşünsel temellerini açıklayabilir
4 Çevre hakkı konusundaki yaklaşımları açıklayabilir
7 Toprak, hava, su kirliliği, ormansızlaşma sorunlarını açıklayabilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Çevre, ekoloji ve çevreyle ilgili temel kavramlar Anlatım, tartışma
2 Çevre sorunlarının gelişimi ve toplumların gündemine girmesi Anlatım, tartışma
3 Çevre sorunları nüfus ilişkisi Anlatım, tartışma
4 Doğal kaynaklar Anlatım, tartışma
5 Enerji ve çevre Anlatım, tartışma
6 Hava ve su kirliliği Anlatım, tartışma
7 Toprak kirliliği, orman, flora ve fauna Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Kültürel çevre ve sorunları Anlatım, tartışma
10 Çevre ve ekonomi, dışsallıklar Anlatım, tartışma
11 Çevreci akımlar ve düşünsel temeller Anlatım, tartışma
12 Çevre politikası ve araçları Anlatım, tartışma
13 Türkiye’de Çevre yönetimi ve örgütlenme Anlatım, tartışma
14 Çevre mevzuatı Anlatım, tartışma
15 Genel değerlendirme Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Ruşen Keleş,Can Hamamcı,Aykut Çoban, Çevre Politikası, İmge Kitabevi, Ankara, 2009.
2 Ayşegül Kaplan, Küresel Çevre Sorunları ve Politikaları, Mülkiyeliler Birliği Vakfı Yayını, Ankara, 1999.
3 Joseph R. Des Jardins, Çevre Etiği, (Çev. Ruşen Keleş), İmge Kitabevi, Ankara, 2006.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Çevreyle ilgili temel kavramları açıklayabilir 1͵3͵5 1͵2
2 Çevre sorunlarının gelişimini açıklayabilir 1͵3͵6 1͵2
3 Çevrenin düşünsel temellerini açıklayabilir 5͵7͵8 1͵2
4 Çevre hakkı konusundaki yaklaşımları açıklayabilir 1͵4͵5 1͵2
7 Toprak, hava, su kirliliği, ormansızlaşma sorunlarını açıklayabilir 1͵5͵8 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 6 3 18
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 10 10
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 14 14
15 Son Sınav 1 1 1
100