Ders Bilgileri
ÇALIŞMA PSİKOLOJİSİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
ÇEK308 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğretim Üyesi İrep BAYAT |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Çalışma hayatında insan faktörünün psikol-sosyal sorunlarını ele alarak iyileştirici teorik bilgiler ve öneriler getirmek |
İçeriği | İ.K.Y. nin yardımcı fonksiyonlarından olan; örgüt kültürü, motivasyon, iletişim, grup dinamiği ve zaman yönetimi gibi konular üzerinde durulacak, bu konular psiko-sosyal yönden analiz edilecek. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Çalışma psikolojisinin temel kavramlarını tanımlar. |
2 | Birey için işin ve çalışmanın anlamını açıklar. |
3 | Motivasyonu ve ilişkili olduğu kavramları tanımlar. |
4 | Örgütsel ve bireysel düzeyde davranışsal sorunlara ilişkin çalışma psikolojisi biliminin çözümleyici katkılarını tanımlar. |
5 | Kişisel gelişim, bilişsel ahlâkî gelişim ve etkili insan olma konusunu, yöntemleri, işlevleri ve önemi bakımından açıklar. |
6 | Çalışma hayatının problemlerinin çözümünde daha insancıl yaklaşımlar geliştirebilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | çalışma psikolojisinin tanımı ve yakın kavramlar | Anlatım, tartışma |
2 | çalışma psikolojisi alanında teorik gelişmeler | Anlatım, tartışma |
3 | örgüt kültürü | Anlatım, tartışma |
4 | iletişim | Anlatım, tartışma |
5 | motivasyon süreci ve araçları | Anlatım, tartışma |
6 | motivasyon yöntemleri | Anlatım, tartışma |
7 | Liderlik | Anlatım, tartışma |
8 | ARA SINAV | Soruların Çözümü |
9 | stres yönetimi | Anlatım, tartışma |
10 | değişim yönetimi | Anlatım, tartışma |
11 | zaman yönetimi | Anlatım, tartışma |
12 | yönetime katılma süreci ve modelleri | Anlatım, tartışma |
13 | mobbing | Anlatım, tartışma |
14 | Değerlendirme | Tartışma |
15 | Değerlendirme | Tartışma |
16 | Son Sınav | Soruların Çözümü |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Aşkın Keser, Çalışma Psikolojisi, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Çalışma psikolojisinin temel kavramlarını tanımlar. | 1͵5͵7͵10 | 1͵2 |
2 | Birey için işin ve çalışmanın anlamını açıklar. | 1͵5͵7͵10 | 1͵2 |
3 | Motivasyonu ve ilişkili olduğu kavramları tanımlar. | 1͵5͵7͵10 | 1͵2 |
4 | Örgütsel ve bireysel düzeyde davranışsal sorunlara ilişkin çalışma psikolojisi biliminin çözümleyici katkılarını tanımlar. | 1͵5͵7͵10 | 1͵2 |
5 | Kişisel gelişim, bilişsel ahlâkî gelişim ve etkili insan olma konusunu, yöntemleri, işlevleri ve önemi bakımından açıklar. | 1͵5͵7͵10 | 1͵2 |
6 | Çalışma hayatının problemlerinin çözümünde daha insancıl yaklaşımlar geliştirebilir. | 1͵5͵7͵10 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 14 | 1 | 14 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 15 | 15 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
109 |