Ders Bilgileri
DAVRANIŞ TERAPİLERİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
RPD421 | Güz | 3 | 0 | 3 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Mehmet GÜNDOĞDU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Var |
Amacı | Davranış terapilerinin temelleri ve bu kuram(lar)a dayalı davranış değiştirme yöntemlerini öğretmeyi amaçlamaktadır |
İçeriği | davranış terapilerinin temelleri, klasik koşullama, edimsel koşullama, pekiştirme, itici uyarıcı ile davranış kontrolü, sistematik duyarsızlaştırma |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | davranış terapilerinin temellerini bilir |
2 | klasik koşullama sürecini anlar |
3 | edimsel koşullama sürecini anlar |
4 | davranış terapilerini davranış değiştirme amacıyla uygulayabilir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | davranış terapisinin temelleri | anlatım, tartışma |
2 | pavlov tipi koşullama | anlatım, tartışma |
3 | watson tipi koşullama | anlatım, tartışma |
6 | üst düzey koşullama | anlatım, tartışma |
4 | sönme ve maruz bırakma terapisi | anlatım, tartışma |
5 | edimsel koşullama | anlatım, tartışma |
7 | pekiştirme | anlatım, tartışma |
10 | ara sınav | |
8 | itici uyarıcı ile davranış kontrolü | anlatım, tartışma |
9 | sistematik duyarsızlaştırma | anlatım, tartışma |
11 | uygulama | uygulama |
12 | uygulama | uygulama |
13 | uygulama | uygulama |
14 | uygulama | uygulama |
15 | uygulama | uygulama |
16 | uygulama | uygulama |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Reynolds, G. S. (1977) Edimsel (Operant) Şartlamaya Giriş, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara | ||
2 | Olson, M. H. & Hergenhahn,B. R. (2016) Öğrenmenin Kuramları, Nobel Yayınevi, Ankara |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | davranış terapilerinin temellerini bilir | 1 | 1 |
2 | klasik koşullama sürecini anlar | 1͵3͵5͵7 | 1 |
3 | edimsel koşullama sürecini anlar | 1͵3͵5͵7 | 1 |
4 | davranış terapilerini davranış değiştirme amacıyla uygulayabilir | 1͵3͵5͵7͵21͵22 | 2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 11 | 10 | 110 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 3 | 1 | 3 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 0 | 0 |
155 |