Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

DAVRANIŞ TERAPİLERİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
RPD421 Güz 3 0 3 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Dr. Mehmet GÜNDOĞDU
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Var
Amacı Davranış terapilerinin temelleri ve bu kuram(lar)a dayalı davranış değiştirme yöntemlerini öğretmeyi amaçlamaktadır
İçeriği davranış terapilerinin temelleri, klasik koşullama, edimsel koşullama, pekiştirme, itici uyarıcı ile davranış kontrolü, sistematik duyarsızlaştırma

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 davranış terapilerinin temellerini bilir
2 klasik koşullama sürecini anlar
3 edimsel koşullama sürecini anlar
4 davranış terapilerini davranış değiştirme amacıyla uygulayabilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 davranış terapisinin temelleri anlatım, tartışma
2 pavlov tipi koşullama anlatım, tartışma
3 watson tipi koşullama anlatım, tartışma
6 üst düzey koşullama anlatım, tartışma
4 sönme ve maruz bırakma terapisi anlatım, tartışma
5 edimsel koşullama anlatım, tartışma
7 pekiştirme anlatım, tartışma
10 ara sınav
8 itici uyarıcı ile davranış kontrolü anlatım, tartışma
9 sistematik duyarsızlaştırma anlatım, tartışma
11 uygulama uygulama
12 uygulama uygulama
13 uygulama uygulama
14 uygulama uygulama
15 uygulama uygulama
16 uygulama uygulama

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Reynolds, G. S. (1977) Edimsel (Operant) Şartlamaya Giriş, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara
2 Olson, M. H. & Hergenhahn,B. R. (2016) Öğrenmenin Kuramları, Nobel Yayınevi, Ankara

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 davranış terapilerinin temellerini bilir 1 1
2 klasik koşullama sürecini anlar 1͵3͵5͵7 1
3 edimsel koşullama sürecini anlar 1͵3͵5͵7 1
4 davranış terapilerini davranış değiştirme amacıyla uygulayabilir 1͵3͵5͵7͵21͵22 2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 0 0
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 11 10 110
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 3 1 3
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 0 0
7 Ara Sınav 1 0 0
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 0 0
15 Son Sınav 1 0 0
155