Ders Bilgileri
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GKZ008 | Bahar | 1 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Ahmet AKBAŞ, Doç.Dr. Hikmet SÜRMELİ, Dr.Öğr.Üye.Gün BİNZET, Dr.Öğr.Üye. Gülsüm GÖK, Dr.Öğr.Üye.Feride E. Yalman |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Toplumsal duyarlılık ve farkındalık, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini geliştirmek, toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturmak. |
İçeriği | Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Toplumda çeşitli sorunların olduğunu tanır. |
2 | Bu sorunlara çözüm üretebilir. |
3 | Çevredeki çeşitli toplumsal hizmetlere gönüllü olarak katılma isteği geliştirebilir. |
4 | Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler geliştirip, uygulayabilir ve sonuçlarını değerlendirebilir. |
5 | Uygulamalarda takım çalışması yapma, işbirliğine dayalı çalışmalar yapma becerisi kazanabilir. |
6 | Toplumsal sorunları çözme yolunda ilgili kişiler ile iletişim kurabilme becerisi kazanabilir. |
7 | Çevresinde toplum bilincini geliştirerek örnek insan olmayı planlayabilir. |
8 | Sosyal dayanışma ile çözülebilinen sorunları tanır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve önemi | Anlatım, tartışma |
2 | Toplumun güncel sorunlarını belirleme | Anlatım, tartışma |
3 | Projenin tanımı ve proje hazırlama aşamaları | Anlatım, tartışma |
4 | Bireysel rapor, etkinlik raporu ve proje raporu hazırlamaya ilişkin bilgiler | Anlatım, tartışma |
5 | Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin tartışılması | Anlatım, tartışma |
6 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması | Anlatım, tartışma |
7 | Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması | Anlatım, tartışma |
8 | Projelerin yürütülmesi | Uygulama |
9 | Projelerin yürütülmesi | Uygulama |
10 | Projelerin yürütülmesi | Uygulama |
11 | Projelerin yürütülmesi | Uygulama |
12 | Projelerin yürütülmesi | Uygulama |
13 | Projelerin yürütülmesi | Uygulama |
14 | Projelerin yürütülmesi | Uygulama |
15 | Projelerin yürütülmesi | Uygulama |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 1 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Toplumda çeşitli sorunların olduğunu tanır. | 8͵14 | 1 |
2 | Bu sorunlara çözüm üretebilir. | 8͵14 | 1 |
3 | Çevredeki çeşitli toplumsal hizmetlere gönüllü olarak katılma isteği geliştirebilir. | 8͵14 | 1 |
4 | Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler geliştirip, uygulayabilir ve sonuçlarını değerlendirebilir. | 8͵14 | 1 |
5 | Uygulamalarda takım çalışması yapma, işbirliğine dayalı çalışmalar yapma becerisi kazanabilir. | 8͵14 | 1 |
6 | Toplumsal sorunları çözme yolunda ilgili kişiler ile iletişim kurabilme becerisi kazanabilir. | 8͵14 | 1 |
7 | Çevresinde toplum bilincini geliştirerek örnek insan olmayı planlayabilir. | 8͵14 | 1 |
8 | Sosyal dayanışma ile çözülebilinen sorunları tanır. | 8͵14 | 1 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 8 | 1 | 8 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 9 | 9 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |