Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ÖN BÜRO HİZMETLERİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
TOT 105 Güz 3 0 3 5
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Burak ÇETİNKAYA
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu derste ön büronun işleyişi konusunda bilgilendirme yapılarak ön büroda kullanılan yabancı terimlerin ve belgelerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
İçeriği Otel ve önbüro bölümünün organizasyon şemasını ve bu bölüm ve çalışanların görevleri özellikleri ile diğer bölümler arasında fonksiyonel ilişkiler, Ön büroda kullanılan yabancı terimler, Ön büro bölümleri rezervasyon, danışma, resepsiyon, ön kasa ve santralin işleyişi ve kullanılan belgelerin içerik ve işlevleri. Santralin işleyişi ve kullanılan belgelerin içerik ve işlevleri.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Önbüro hizmetlerini tanımak.
2 Kişisel hazırlık yapmak.
3 İş organizasyonu yapmak.
4 Ön büro işlemlerinin yürütülmesini sağlamak.
5 Diğer departmanlarla koordinasyonu sağlamak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Önbüro hizmetlerini tanımak Konu anlatımı
2 Vücut bakımında dikkat edilmesi gereken noktalar. Konu anlatımı
3 Üniforma kontrolü Konu anlatımı
4 Çalışma çizelgesi yapmak, önem noktalarını anlamak. Konu anlatımı
5 Önbüroda konukların karşılanması, bagajlar, taşıma, araç parketme Konu anlatımı
6 Ön büroda kullanılan formalar ve donanımları tanıma Konu anlatımı
7 Önbüro ve kat hizmetleri arasındaki ilişkiyi tanıma Konu anlatımı
8 Ara sınav
9 Ön büro ile yiyecek içecek departmanı arasındaki ilişkiyi tanıma Konu anlatımı
10 Ön büro ile idari ve mali işler bölümü arasındaki ilişkiyi tanıma Konu anlatımı
11 Ön büro ile teknik servis arasındaki ilişkiyi tanıma Konu anlatımı
12 Ön büro ile satış ve pazarlama bölümü arasındaki ilişkiyi tanıma Konu anlatımı
13 Ön büro ile yiyecek içecek bölümü arasındaki ilişki sürecinde kullanılan form ve diğer belgeler Konu anlatımı
14 Önbüro ile güvenlik bölümü arasındaki ilişkiler Konu anlatımı
15 Önbüro ile teknik servis arasında kullanılan form ve diğer belgeler Konu anlatımı
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 ÇETİNKAYA, B. (2019). Terimler ve İşlemlerle Ön Büro Hizmetleri, Ekin Basım Yayın Dağıtım

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Önbüro hizmetlerini tanımak. 1͵7͵8 1͵2
2 Kişisel hazırlık yapmak. 1 1͵2
3 İş organizasyonu yapmak. 1͵8 1͵2
4 Ön büro işlemlerinin yürütülmesini sağlamak. 1 1͵2
5 Diğer departmanlarla koordinasyonu sağlamak. 1͵2͵3͵4͵6͵8 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 2 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 2 2
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 3 3
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 6 6
15 Son Sınav 1 1 1
125