Tarihçe
Mersin Üniversitesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, 1992 yılında bilişim hizmetleri sunmak üzere kurulmuş olup, 2023 yılına kadar İdari Hizmetler, Donanım ve Teknik Hizmetler ile Yazılım Hizmetleri Şube Müdürlüklerinden oluşan bir yapıyla faaliyet göstermiştir. 2023 yılı itibariyle bir yapısal değişiklikle organizasyon şemasına 4 yeni şube müdürlüğü eklemiş, hizmet geliştirme ve sunma alanında uzmanlaşma yoluna gitmiştir.
Başkanlığımız, 2023 yılı Aralık ayında, Diş Hekimliği Fakültesi’nin kendi binasına taşınmasının ardından, hizmet yerini değiştirmiştir. Çiftlikköy Kampüsü Mühendislik Fakültesi B Blok Zemin Katında hizmet veren Başkanlığımız, yeni hizmet yerini Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı binasının 1. katına taşımıştır.
Geçiş Kontrol Hizmetleri Şube Müdürlüğü bünyesinde yer alan Kartlı Geçiş Sistemi (KGS) Bürosu, 2024 yılı Kasım ayına kadar Merkezi Yemekhane Binası Giriş Katında hizmet sunmuş, ardından hizmet yerini Daire Başkanlığının yeni hizmet binasına taşımıştır. Geçiş Kontrol Hizmetleri Şube Müdürlüğünün 2025 yılı Nisan ayında kapatılmış ve KGS Birimi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına devredilmiştir.
Başkanlığımız bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Elektronik Belge Yönetim Sistemi Şube Müdürlüğü 2025 yılı Nisan ayında kapatılarak Birim görevleri (sunucu hizmetleri dışında) Genel Sekreterlik Yazı İşleri Şube Müdürlüğüne devredilmiştir.
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ve bağlı 5 şube müdürlüğü, Üniversitemizin stratejik planları doğrultusunda, eğitim, öğretim, araştırma ve yönetim süreçlerini desteklemek amacıyla; 1 Öğretim Üyesi (Prof. Dr.)(Daire Başkanı), 3 Öğretim Görevlisi (2'si Şube Müdürü), 1 Mühendis (Şube Müdürü), 2 Sözleşmeli Bilişim Personeli (Uzman), 1 Şef (Şube Müdürü), 1 Kütüphaneci, 4 Tekniker, 2 Teknisyen, 2 Bilgisayar İşletmeni, 1 Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni ve 3 Sürekli İşçi olmak üzere toplam 21 personeli ile hizmetlerini sürdürmektedir.