Öğrenim Hareketliliği


ERASMUS ÖĞRENİM SONUÇ LİSTESİNDE BULUNAN ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE

 

YENİ TERCİH – ASİL DURUMUNDA olan Öğrenci:

İlk üç tercihine yerleşemediğinden, Bölüm Koordinatörü ile kalan bölüm kontenjanlardan yeniden kurum seçimi yapacaktır.

 

YEDEK DURUMUNDA olan Öğrenci:

Bölümde kontenjan kalmamıştır. Feragat eden öğrenci olması durumunda öğrencinin başvuru hakkı olacaktır.

 

BAŞVURULAR

Kurum seçimleri, kurumlara başvurular ile ilgili olarak ileri bir tarihte bilgilendirme yapılacaktır.


Sonuçlara 26.04.2023 tarihine kadar erasmus@mersin.edu.tr adresine e-posta ile itiraz edilebilir. 


ERASMUS+ ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ ve ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ 2022 PROJESİ BAŞVURU

BAŞVURU BAŞLANGIÇ: 30.01.2023,

BAŞVURU BİTİŞ: 24.02.2023  

NASIL BAŞVURU YAPILIR?

Başvuru portalı:   https://erasmusbasvuru.ua.gov.tr 

İlan metninde belirtilen tüm başvuru belgelerin E-DEVLET SİSTEMİ aracılığıyla gerekli belge yükleme alanlarına yüklenmesi zorunludur. Başvuru belgelerini eksik yükleyen adayların başvuruları kabul edilmeyecektir.


GENEL BİLGİ

Erasmus + programı, yükseköğretimde kaliteyi artırmayı ve Avrupa boyutunu güçlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçlar doğrultusunda, üniversiteler arası uluslararası işbirliğini ve öğrenci, akademik ve idari personelin hareketliliğini teşvik eder, Avrupa Birliği genelinde yeterlilik, şeffaflık ve akademik tanınmanın geliştirilmesine katkıda bulunur.

Erasmus+ programına katılmak isteyen yükseköğretim kurumları Avrupa Komisyonuna Erasmus + Üniversite BEyannamesiı (EUC) için başvururlar. Bir EUC'nin verilmesi, kuruma Erasmus programı tarafından desteklenen faaliyetlere katılma hakkı verir. Bir kurum Beyanname aldıktan sonra, Hareketlilik faaliyetleri ve projeler için hibe başvurusunda bulunabilir.

GELEN ÖĞRENCİ 

BAŞVURU SÜRECİ

1.ADIM

Erasmus + Değişim Programı kapsamında Mersin Üniversitesi’ne (MEU) başvuru yapmak için kendi üniversiteniz ve MEU arasında Erasmus+ Anlaşması olması ve üniversiteniz tarafından aday öğrenci gösterilmeniz gerekmektedir.  Eğer kurumlar arası anlaşma bulunmuyorsa anlaşma yapılması için Mersin Üniversitesi Erasmus Birimi ile iletişime geçebilirsiniz (erasmus@mersin.edu.tr ).

2.ADIM

Başvuru Formunu ve Öğrenim Anlaşmasını doldurun

3.ADIM

Başvuru Formunuzu ve Öğrenim Anlaşmanızı gönderin.

Öğrenim Anlaşmanız Erasmus Ofisiniz tarafından imzalanmalı, mühürlenmeli ve e-mail ile Üniversitemize gönderilmelidir.

4.ADIM

Konaklama seçenekleriyle ilgili MEU Erasmus Ofisi’nden yardım alabilirsiniz.

5.ADIM

Sigorta Bilgilerini Kontrol Edin. Sağlık sigortası ile ilgili neler yapılması gerektiğini öğrenmek için kendi Üniversitenizin Erasmus Ofisi ile iletişime geçin.

6.ADIM

MEU’ye varış. Erasmus Ofisi ile iletişime geçin


‘ON-LINE LEARNING AGREEMENT (OGRENIM ANLASMASI)’ NASIL HAZIRLANIR?

Sevgili öğrencimiz,

Avrupa Komisyonu tarafından geliştirilen Kağıtsız Erasmus Projesi kapsamında Learning Agreement formlarınızı ONLINE olarak doldurabileceksiniz.

OLA Bilgilendirme videosu  https://youtu.be/rplepEmQF3Y

SISTEME KAYIT

https://www.learning-agreement.eu/

web adresine giriş yaptıktan sonra, ''LOGIN TO ACCESS YOUR LEARNING AGREEMENT'' butonuna tıklamalısınız. Sadece Google hesabınız ile kolaylıkla sisteme giriş yapabilirsiniz.

Sisteme giriş yaptıktan sonra, ''ACCESS LEARNING AGREEMENT'' butonuna basarak, Öğrenim Anlaşmanızı adım adım tamamlamaya başlayabilirsiniz.

İlk aşamada kişisel bilgilerinizi doldurmalısınız. Field of education kısmına bölümünüzü yazmalısınız.

Study cycle kısmına;

Lisans: Bachelor degree

Yüksek Lisans: Masters degree

Doktora: Doctorate degree şeklinde doldurmalısınız.

Sisteme giriş yapıldıktan sonra takip eden ekranlarda sizden istenen bilgileri yönlendirmelerin de yardımıyla doldurunuz.

Kişisel bilgilerinizi tamamladıktan sonra,sistem sizleri tekrar ana sayfaya yönlendirecektir. Sayfanın aşağısında yer alan "Create New" butonuna basarak, öğrenim anlaşmanızı oluşturmaya başlayabilirsiniz.

''Create New'' butonuna bastığınızda, karşınıza tekrardan kişisel bilgilerinizin olduğu sayfa gelecektir. Bu sayfayı hali hazırda doldurmuş olduğunuz için alttaki ''next'' tuşuna basarak, ikinci adıma geçebilirsiniz.

''Sending Institution Information''

Bu kısımda, önce akademik yılı yazmanız, sonra gönderen üniversite olarak MEÜ bilgilerini yazmanız gerekmektedir.

Sending Responsible Person için, MEÜ bölüm Erasmus Koordinatörü bilgilerini yazmalısınız.

Sending Administrative Contact Person için, MEÜ Dış İlişkiler ve Projeler Koordinatörlüğü Erasmus koordinatörü bilgilerini yazmalısınız.

''Receiving Institution Information''

Bu kısımda, hareketliliğinizi gerçekleştireceğiniz partner üniversitenin bilgilerini yazmanız gerekmektedir.

Receiving Responsible Person için, partner üniversitedeki bölüm Erasmus Koordinatörü bilgilerini yazmalısınız.

Sending Administrative Contact Person için, partner üniversitenin Uluslararası İlişkiler Ofisi Erasmus sorumlusu bilgilerini yazmalısınız.

TABLE A

Sonraki adımda partner üniversitenin başlangıç ve bitiş tarihleri ve ardından ''Add Component to Table A'' kısmında karşınıza açılan sayfa üzerinden partner üniversitede kayıt almak istediğiniz dersleri tek tek eklemelisiniz.

Partner üniversite almak istediğiniz tüm dersleri tamamladıktan sonra,''Web link to the course catalogue at the Sending Institution describing the learning outcomes: [web link to the relevant info]'' bölümünü, partner üniversitenin ders kataloğu internet sitesinde sunulmuyorsa, partner üniversitenin ana sayfa linkini yazabilirsiniz.

Language kısmında ise partner üniversitenin eğitim dilini ve seviyesini seçerek, Table B kısmına ilerleyebilirsiniz.

TABLE B

MEÜ’de eşdeğer tutulan dersleri Öğrenim Anlaşmanıza eklemeniz gerekmektedir

SON ADIM

''Commitment'' bölümünde’ ‘imzanızı tamamladıktan sonra OLA'nız sistem üzerinden otomatik olarak bölüm Erasmus Koordinatörünüzün onayına sunulmaktadır.


ÖĞRENCİ/YENİ MEZUN HAREKETLİLİĞİNDE İLAVE HİBE DESTEĞİ 

Dezavantajlı katılımcılara, hak ettikleri hibeye ek olarak İlave Hibe Desteği sağlanabilecektir. Söz konusu hibenin verilebilmesi için, dezavantajlı katılımcı, ekonomik ve sosyal açıdan imkânları kısıtlı olan ve aşağıdaki alt kategorilere uyan birey olarak tanımlanmıştır.

1) 2828 sayılı kanuna tabi olanlar (Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından haklarında 2828 sayılı Kanun uyarınca koruma, bakım veya barınma kararı olanlar)

2) 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu Kapsamında haklarında korunma, bakım veya barınma kararı alınmış öğrencilere

3) Kendilerine yetim aylığı bağlananlar

4) Şehit/Gazi çocukları

5) Kendisine veya ailesine muhtaçlık aylığı bağlananlar (öğrencinin kendisine, anne-babasına veya vasisine Belediyelerden, kamu kurum ve kuruluşlarından (Bakanlıklar, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Kızılay, AFAD gibi kurumlardan Erasmus başvurusunu yaptığı esnada maddi destek aldığını kanıtlayan bir belge ibraz edilmesi yeterlidir.)

 

Kredi ve Yurtlar Kurumu bursları ve benzeri burslar, başarı bursu niteliğindeki diğer hibe, yardım ve burslar, tek seferlik yardımlar söz konusu maddi yardım kapsamında kabul edilmez.

Yukarıdaki kapsama uyan öğrencilere talepleri halinde ve bu durumlarını belgelendirmek kaydıyla, hareketlilik türüne göre aşağıdaki miktarlarda İlave Hibe Desteği sağlanabilecektir:

Hareketlilik türü

İlave Hibe Desteği Miktarı

2-12 ay arası öğrenci hareketliliği

Aylık 250 €

5-14 gün arasındaki kısa dönem öğrenci hareketliliği*

Gündelik hibe toplamına ilaveten 100 €

15-30 gün arasındaki kısa dönem öğrenci hareketliliği*

Gündelik hibe toplamına ilaveten 150 €

* Bu durumda staj için ilave destek verilmez.

Yükseköğretim kurumları dezavantajlı öğrencilere yönelik ilave hibe imkânını ve bundan yararlanma şartlarını ve yöntemini internet sitelerinde ve Erasmus hareketliliğiyle ilgili bilgilendirmelerde duyururlar.

Yükseköğretim kurumları, dezavantajlı öğrencilere yönelik ilave hibe imkânı kapsamında bu maddede belirtilenler dışında belge arayamaz, şart koşamaz ve düzenleme yapamaz. Ancak kendilerine tahsis edilen Kurumsal Destek Hibesinden kendi belirleyecekleri kriterlerle eşitlik ve şeffaflık ilkesine uygun bir biçimde imkânları kısıtlı öğrencilere vize ve seyahat masraflarının karşılanmasında destek olabilirler.

LEARNING AGREEMENT (OGRENIM ANLASMASI)’  NASIL HAZIRLANIR?

BEFORE THE MOBILITY - HAREKETLİLİK BASLAMADAN ONCE

Karşı üniversiteye başvuru sürecinde hazırlanması gereken EN ÖNEMLİ belgelerden biri olan "Learning Agreement" ( Öğrenim Anlaşması) aşağıdaki hususlar dikkate alınarak BİLGİSAYARDA hazırlanır.

1.       Learning Agreement (LA) giden öğrencinin hibe sözleşmesinin eki olduğundan öğrenci yurtdışına gitmeden hazırlanmalıdır.

2.       Öğrenci karşı üniversitenin web sayfasında söz konusu akademik yıla ait ders programından bölümüyle ilgili dersleri seçer.

3.       Gitmeden önce karşı kurumdan alınacak dersler (30 ECTS) seçilir ve kurumumuzda karşılık gelen dersleri ve ECTS kredileri ile denklikleri yapılır.

4.       LA belgesinin BEFORE MOBILITY kısmına ilgili dersler ve denklikleri yazılır.

5.       Belgede Öğrenci kendi için ayrılan yere imzasını attıktan sonra bölüm koordinatörüne belgesini imzalatır ve formu Erasmus Ofisine teslim eder. Erasmus Ofisi LA’nın doğru olarak hazırlandığından emin olduktan sonra gerekli imza ve mühür işlemlerini yapar.

6.       Erasmus Ofisi öğrenciden teslim aldığı 3 orijinal Learning Agreement’ı kendisine bir fotokopi aldıktan sonra, diğer başvuru belgeleri ile birlikte karşı kuruma posta ile gönderir.

UNUTMAYIN!

* LA’nızı hazırlarken mutlaka Bölüm koordinatörünüzle irtibata geçmeli ve hazırladığınız LA’nın akademik içerik olarak uygun hazırlandığını teyid etmelisiniz. Erasmus Ofisi, belgenizin akademik içeriğini kontrol edemez ancak LA’nın krediler bakımından düzgün hazırlanıp hazırlanmadığı konusunda size yardımcı olur.


GITTIKTEN SONRA: LEARNING AGREEMENT DURING MOBILITY NASIL DOLDURULUR?

Before mobility’ de seçilen derslerde herhangi bir değişiklik olmadığı takdirde During the Mobility formunu doldurmanız GEREKMEZ.

Erasmus+ programı kapsamında gittiğiniz üniversiteye vardığınızda ekle-sil yapmanız gerekebilir. Bu durumda Learning Agreement (LA) formunun “During the Mobility” kısmı kullanılır. Bu kısmı doldururken aşağıdaki yöntem kullanılır:

 1. Öğrenci, öncelikle yapacağı ders değişikliği ile ilgili hem misafir olduğu kurumdaki hem de MEÜ’deki bölüm koordinatörü ile iletişim kurar ve ders değişikliği için bir ön onay alır.

2. During the Mobility formun ilk tablosu olan Tablo A2’ye silinecek dersin adı, kodu yazılır ve tabloda “Deleted” olarak işaretlenir.

3. Silinen ders yerine alınan ders tabloya eklenir. “Added” olarak işaretlenir. Dersin kodu ve kredisi dikkatli ve doğru olarak girilir.

4. Tablo B2’de, MEÜ’de alınan dersleri gösterir. Bu derslerde değişiklik olması halinde yukarıdaki yöntem bu tabloda da uygulanır.

5. MEÜ’de alınan derslerde değişiklik OLMASA BİLE, “Before the Mobility” formunda Tablo B’deki dersler aynı şekilde yazılır. Ancak “deleted” veya “added” şeklinde bir işaretleme yapılmaz.

6. Formun, hareketliliğin başlamasını takiben, gittikten sonra 4-7 hafta içerisinde tamamlanmış ve MEÜ’ye ulaştırlmış olması gereklidir.

7. Ders değişikliği yapıp, during mobility formunu hazırlamayan, hazırlayıp ama zamanında veya hiç göndermeyen, herhangi bir sebepten dolayı before mobility formundaki dersler ile karşı kurumdan alınacak transkriptteki dersleri uyuşmayan öğrencilerin hibelerinde kesintiler olacağı unutulmamalıdır!

  •   GENEL
    •   İletişim
  • Birim Adres:
    Akkent Mahallesi, Mersin Üniversitesi Yenişehir Kampüsü, Dış İlişkiler ve Projeler Koordinatörlüğü Yenişehir/MERSİN
  • Birim Sekreterlik Tel:
    +90 PROJELER 3412815 / 12271
    +90 ERASMUS 341 28 15 / 12274-12275-12975
  • Birim Sekreterlik e-mail: erasmus@mersin.edu.tr