Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

KİTLE İLETİŞİM KURAMLARI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
HIT105 Güz 3 0 3 5
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. Filiz BİLGİN ÜLKEN
Öğretim Sistemi Uzaktan
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Tarihsel bağlam içerisinde kitle iletişim kuramlarını aktarmak ve bu bilgiler ışığında kitle iletişim araçlarının işlevlerini tartışmaya açarak öğrencilerin eleştirel bakış açısı kazanmasını sağlamak amaçlanmaktadır.
İçeriği Bu ders kitle iletişim alanında yapılmış temel kuramları ve araştırmaları tarihsel çerçevede ele alır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Alanlarına dair bir olguyu belli bakış açıları altında tanımlama, değerlendirme ve yorumlama kapasitesi kazanma
2 Olgular karşısında eleştirel bir farkındalık kapasitesine sahip olma
3 İlk dönem iletişim araştırmalarını açıklayabilme
4 İkinci dönem iletişim araştırmalarını açıklayabilme
5 Alana yönelik teknolojik yaklaşımları açıklayabilme
6 Frankfurt Okulu ve eleştirel teorileri açıklayabilme
7 Ekonomi Politik yaklaşımı açıklayabilme
8 Kültürel Çalışmaları açıklayabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bilim, Kuram ve Araştırma kavramlarının tanımlanması Anlatım
2 İlk kitle iletişim araştırmaları Tartışma, anlatım
3 İki aşamalı iletişim akışı modeli; deneye dayalı olarak geliştirilen psikolojik kuramlar Tartışma, anlatım
4 İletişime sosyolojik yaklaşım Tartışma, anlatım
5 Kültürel göstergeler ve Ekme Analizi Tartışma, anlatım
6 Suskunluk Sarmalı Tartışma, anlatım
7 İletişime teknolojik yaklaşımlar: İnnis, McLuhan Tartışma, anlatım
8 Ara sınav
9 Gündem Belirleme Tartışma, anlatım
10 Gündem Belirleme Tartışma, anlatım
11 Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Tartışma, anlatım
12 Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Tartışma, anlatım
13 Postmodernizm ve medya Tartışma, anlatım
14 Medyaya ilişkin yeni perspektifler: Virilio, Castelles Tartışma, anlatım
15 Genel değerlendirme Tartışma, anlatım
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Türkoğlu, Nurçay (2007), İletişim Bilimlerinden Kültürel Çalışmalara Toplumsal İletişim, İstanbul, Kalemus Yayınları,
2 Yaylagül, Levent (2010), Kitle İletişim Kuramları, Ankara, Dipnot Yaınları
3 Güngör, Nazife (2013), İletişim Kuramlar Yaklaşımlar, Ankara, Siyasal Kitabevi
4 Tokgöz, Oya (2015), İletişim Kuramlarına Anlam Vermek, Ankara, İmge Kitabevi

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Alanlarına dair bir olguyu belli bakış açıları altında tanımlama, değerlendirme ve yorumlama kapasitesi kazanma 2͵3͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 1͵2
2 Olgular karşısında eleştirel bir farkındalık kapasitesine sahip olma 2͵3͵5͵6͵7͵8͵10͵11 2
3 İlk dönem iletişim araştırmalarını açıklayabilme 7͵8͵9͵10͵11 1
4 İkinci dönem iletişim araştırmalarını açıklayabilme 7͵8͵9͵10͵11 2
5 Alana yönelik teknolojik yaklaşımları açıklayabilme 1͵7͵8͵9͵10͵11 1͵2
6 Frankfurt Okulu ve eleştirel teorileri açıklayabilme 7͵8͵9͵10͵11 1͵2
7 Ekonomi Politik yaklaşımı açıklayabilme 4͵7͵8͵9͵10͵11 1͵2
8 Kültürel Çalışmaları açıklayabilme 6͵7͵8͵9͵10͵11 2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 3 5 15
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 6 3 18
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
7 Ara Sınav 1 3 3
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 0 0
15 Son Sınav 1 3 3
125