Ders Bilgileri
KİTLE İLETİŞİM KURAMLARI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HIT105 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Filiz BİLGİN ÜLKEN |
Öğretim Sistemi | Uzaktan |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Tarihsel bağlam içerisinde kitle iletişim kuramlarını aktarmak ve bu bilgiler ışığında kitle iletişim araçlarının işlevlerini tartışmaya açarak öğrencilerin eleştirel bakış açısı kazanmasını sağlamak amaçlanmaktadır. |
İçeriği | Bu ders kitle iletişim alanında yapılmış temel kuramları ve araştırmaları tarihsel çerçevede ele alır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Alanlarına dair bir olguyu belli bakış açıları altında tanımlama, değerlendirme ve yorumlama kapasitesi kazanma |
2 | Olgular karşısında eleştirel bir farkındalık kapasitesine sahip olma |
3 | İlk dönem iletişim araştırmalarını açıklayabilme |
4 | İkinci dönem iletişim araştırmalarını açıklayabilme |
5 | Alana yönelik teknolojik yaklaşımları açıklayabilme |
6 | Frankfurt Okulu ve eleştirel teorileri açıklayabilme |
7 | Ekonomi Politik yaklaşımı açıklayabilme |
8 | Kültürel Çalışmaları açıklayabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Bilim, Kuram ve Araştırma kavramlarının tanımlanması | Anlatım |
2 | İlk kitle iletişim araştırmaları | Tartışma, anlatım |
3 | İki aşamalı iletişim akışı modeli; deneye dayalı olarak geliştirilen psikolojik kuramlar | Tartışma, anlatım |
4 | İletişime sosyolojik yaklaşım | Tartışma, anlatım |
5 | Kültürel göstergeler ve Ekme Analizi | Tartışma, anlatım |
6 | Suskunluk Sarmalı | Tartışma, anlatım |
7 | İletişime teknolojik yaklaşımlar: İnnis, McLuhan | Tartışma, anlatım |
8 | Ara sınav | |
9 | Gündem Belirleme | Tartışma, anlatım |
10 | Gündem Belirleme | Tartışma, anlatım |
11 | Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı | Tartışma, anlatım |
12 | Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı | Tartışma, anlatım |
13 | Postmodernizm ve medya | Tartışma, anlatım |
14 | Medyaya ilişkin yeni perspektifler: Virilio, Castelles | Tartışma, anlatım |
15 | Genel değerlendirme | Tartışma, anlatım |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Türkoğlu, Nurçay (2007), İletişim Bilimlerinden Kültürel Çalışmalara Toplumsal İletişim, İstanbul, Kalemus Yayınları, | ||
2 | Yaylagül, Levent (2010), Kitle İletişim Kuramları, Ankara, Dipnot Yaınları | ||
3 | Güngör, Nazife (2013), İletişim Kuramlar Yaklaşımlar, Ankara, Siyasal Kitabevi | ||
4 | Tokgöz, Oya (2015), İletişim Kuramlarına Anlam Vermek, Ankara, İmge Kitabevi |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Alanlarına dair bir olguyu belli bakış açıları altında tanımlama, değerlendirme ve yorumlama kapasitesi kazanma | 2͵3͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 | 1͵2 |
2 | Olgular karşısında eleştirel bir farkındalık kapasitesine sahip olma | 2͵3͵5͵6͵7͵8͵10͵11 | 2 |
3 | İlk dönem iletişim araştırmalarını açıklayabilme | 7͵8͵9͵10͵11 | 1 |
4 | İkinci dönem iletişim araştırmalarını açıklayabilme | 7͵8͵9͵10͵11 | 2 |
5 | Alana yönelik teknolojik yaklaşımları açıklayabilme | 1͵7͵8͵9͵10͵11 | 1͵2 |
6 | Frankfurt Okulu ve eleştirel teorileri açıklayabilme | 7͵8͵9͵10͵11 | 1͵2 |
7 | Ekonomi Politik yaklaşımı açıklayabilme | 4͵7͵8͵9͵10͵11 | 1͵2 |
8 | Kültürel Çalışmaları açıklayabilme | 6͵7͵8͵9͵10͵11 | 2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 6 | 3 | 18 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
125 |