Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

HALKLA İLİŞKİLER KAMPANYALARI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
HIT219 Güz 3 0 3 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd.Doç. Hakan Erkılıç
Öğretim Sistemi Uzaktan
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Bir Halkla ilişkiler kampanyası hazırlanırken nelere dikkat etmek gerekir, kampanyanın sürecinin incelikleri nelerdir sorularına yanıt verilerek öğrencileri başarılı bir halkla ilişkiler kampanyasını hazırlama becerisi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.
İçeriği Halkla ilişkiler kampanyası nasıl hazırlanır, temel iletişim stratejisi nasıl oluşturulur, araştırma, planlama, uygulama, değerlendirme aşamaları nasıl düzenlenir, medya planlaması nasıl yapılır, hedef kitle nedir, sosyal medyada halkla ilişkiler kampanyası nasıl yapılır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Halkla ilişkiler kampanyası hazırlayabilmek
2 Hedef kitle belirlemek ve medya planlaması yapabilmek
3 Araştırma ve planlama yapabilme becerisi kazanmak
4 Sosyal medyada halkla ilişkiler uygulamaları yapabilmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Halkla ilişkiler kavramına giriş
2 Kampanyanın temel kavramları
3 Strateji ne demektir?
4 Kampanya süreçleri
5 Araştırma
6 Planlama
7 Uygulama
8 Değerlendirme ve ölçme
9 Ara sınav
10 Yeni medya ve sosyal medya
11 Sosyal medyada halkla ilişkiler kampanyası hazırlamak
12 sosyal medyada halkla ilişkiler uygulamaları
13 Örnek kampanya incelemeleri
14 Örnek kampanya incelemeleri
15 Örnek kampanya incelemeleri
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Aşman Alikılıç, Özlem (2011). Halkla İlişkiler 2.0. İstanbul:Efil
2 Başok, Nilay ve Çoşkun Değirmen, Gül (2014) Teoriden Pratiğe Halkla İlişkiler, İstanbul:Nobel.
3 Seitel, Fraser P. (2016) Halkla İlişkiler Uygulaması. İstanbul:Nobel
4 Erdoğan, İrfan ( 2006) Teoride ve Pratikte Halkla İlişkiler, Ankara: Erk https://www.researchgate.net/profile/Irfan_Erdogan/publication/2359152 87_Teori_ve_Pratikte_HALKLA_ILISKILER/links/0912f5141baed3707c00000 0/Teori-ve-Pratikte-HALKLA-ILISKILER.pdf
5 Kazancı, Metin (1980) Halkla İlişkiler, Ankara: Ankara Üniversitesi. http://kitaplar.ankara.edu.tr/dosyalar/pdf/118.pdf
6 Özgür Aydın, Ziya (der.) (2013). Halkla İlişkiler, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
7 Peltekoğlu Balta, Filiz (1993) Halkla İlişkilere Giriş. İstanbul:Marmara Üniversitesi. http://katalog.marmara.edu.tr/muyayinevi/YN524_2.pdf

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Halkla ilişkiler kampanyası hazırlayabilmek 1͵3͵5͵6͵8͵9͵10͵11 1͵2
2 Hedef kitle belirlemek ve medya planlaması yapabilmek 3͵5͵6͵8͵9͵10͵11 1͵2
3 Araştırma ve planlama yapabilme becerisi kazanmak 1͵2͵3͵4͵5͵7͵9͵10͵11 1͵2
4 Sosyal medyada halkla ilişkiler uygulamaları yapabilmek 2͵3͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 0 0
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 5 5 25
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 1 3 3
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
7 Ara Sınav 1 0 0
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 3 3
15 Son Sınav 1 1 1
75