Ders Bilgileri
POPÜLER KÜLTÜR VE MEDYA | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HIT214 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Taylan |
Öğretim Sistemi | Uzaktan |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders, çağdaş kuram ve eleştirellik ile kitle iletişim ve kültür konularını ilişkilendirmeyi ve öğrencilere kültür ve medya ilişkisi konusunda temel bilgileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
İçeriği | Bu ders kitle kültürü, popüler kültür, görsel kültür, kültürün metalaşması, küreselleşme, cinsiyet ve alt kültür, tüketim toplumu gibi konulara yoğunlaşmaktadır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Medya sektörünün ekonomik, politik ve kültürel kodlarının ne olduğunu anlar |
2 | Popüler kültür ürünlerinin yapısal özelliklerini analiz edebilir |
3 | Kültür ürünlerinin hegemonik toplumsal, siyasal ve ekonomik yapıları nasıl kurduğunu kavrar |
4 | Popüler kültüre eleştirel yaklaşmayı öğrenir |
5 | Kültür alanında egemenlik ve mücadeleye dair bir bakış açısı geliştirebilir |
6 | Popüler kültürün yaratım ve yeniden üretiminde medyanın rolünü kavrar |
7 | Türkiye’de popüler kültür içerisinde yer etmiş temel kültürel üretim alanlarına ait ürünleri ve pratikleri tanır |
8 | Popüler kültür metinlerinin eleştirel okumasını yapabilir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Tanışma. Derse giriş ve ders hakkında genel bilgiler. | Anlatım, Tartışma |
2 | Popüler Kültüre Giriş | Anlatım, Tartışma |
3 | Popüler Kültür: Ne ve Kim İçin? | Anlatım, Tartışma |
4 | Kültür Olgusunun İdeolojik Kullanımları | Anlatım, Tartışma |
5 | Modernleşme ve Popüler Kültür | Anlatım, Tartışma |
6 | Popüler Kültür-Yüksek Kültür | Anlatım, Tartışma |
7 | Kültürün Toplumsal Simge Üretme Özelliği | Anlatım, Tartışma |
9 | Dünyada ve Türkiye’de Neoliberal Değişim | Anlatım, Tartışma |
10 | Tüketim Kültürü | Anlatım, Tartışma |
11 | Medya Kültürü | Anlatım, Tartışma |
12 | Yeme İçme Kültürü | Anlatım, Tartışma |
13 | Müzik Kültürü | Anlatım, Tartışma |
14 | Futbol Kültürü | Anlatım, Tartışma |
15 | Genel tekrar ve Tartışma | Anlatım, Tartışma |
8 | ||
16 |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Bali, Rıfat N. (2009), Tarz-ı Hayat’tan Life Style’a Yeni Seçkinler, Yeni Mekanlar, Yeni Yaşamlar, İstanbul: İletişim Yayınları. | ||
2 | Dağtaş, Erdal (2006), Türkiye’de Magazin Basını, Ankara. Ütopya Yayınevi. | ||
3 | Erdoğan, İrfan (1999), “Popüler Kültür: Kültür Alanında Egemenlik ve Mücadele”, Popüler Kültür ve İktidar içinde, (Der.) N. Güngör, Ankara: Vadi Yayınları, ss. 18-53. | ||
4 | Erdoğan, İrfan (2004), “Popüler Kültürün Ne Olduğu Üzerine”, Eğitim Dergisi. | ||
5 | Erdoğan, Necmi (1993), “Popüler Futbol Kültürü ve Milliyetçilik”, Birikim, Sayı: 49, ss. 26-33. | ||
6 | Ergur, Ali; Gökalp, Emre (2011) (Der.), Kültür Sosyolojisi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. | ||
7 | Gans, Herbert J. (2012), Popüler Kültür ve Yüksek Kültür, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. | ||
8 | Orçan, Mustafa (2004), Osmanlı’dan Günümüze Modern Türk Tüketim Kültürü, Ankara: Kadim Yayınevi. | ||
9 | Özbek, Meral (2012), Popüler Kültür ve Orhan Gencebay Arabeski, İletişim Yayınları. | ||
10 | Özkazanç, Alev (2005), “Türkiye’nin Neo-Liberal Dönüşümü ve Liberal Düşünce”, Tartışma Metinleri Serisi, No: 85, Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Gelişme ve Toplum Araştırmaları Merkezi Yayınları. | ||
11 | Smith, Philip (2005), Kültürel Kuram, İstanbul: Babil Yayınları. | ||
12 | Storey, John (2000), Popüler Kültür Çalışmaları: Kuramlar ve Metotlar, İstanbul: Babil Yayınları. | ||
13 | Taylan, Ahmet (2008), “Çok Uluslu Fast-Food Restoranlarının ‘Ramazan Menüleri’ Örneğinde Küresel-Yerel Kültür Etkileşimi”, Kültür ve İletişim, Cilt: 11, Sayı: 1, ss. 73-109. | ||
14 | Tellan, Derya, (2009), “Bir Tüketim Eylemi Olarak Popüler Kültür”, Medya ve Popüler Kültür içinde, (Der.) E. Karakoç, Konya: Literatürk Yayınları, ss. 59-86. | ||
15 | Yaylagül, Levent (2009), “Popüler Kültür ve İkonları: İbrahim Tatlıses Örneği”, Medya ve Popüler Kültür içinde, (Der.) E. Karakoç, Konya: Literatürk Yayınları, ss. 189-214. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Medya sektörünün ekonomik, politik ve kültürel kodlarının ne olduğunu anlar | 1͵10͵11 | 1͵2 |
2 | Popüler kültür ürünlerinin yapısal özelliklerini analiz edebilir | 1͵10͵11͵13͵17͵21 | 1͵2 |
3 | Kültür ürünlerinin hegemonik toplumsal, siyasal ve ekonomik yapıları nasıl kurduğunu kavrar | 1͵10͵11͵13͵17͵21 | 1͵2 |
4 | Popüler kültüre eleştirel yaklaşmayı öğrenir | 1͵10͵11͵13͵17͵21 | 1͵2 |
5 | Kültür alanında egemenlik ve mücadeleye dair bir bakış açısı geliştirebilir | 1͵10͵11͵13͵17͵21 | 1͵2 |
6 | Popüler kültürün yaratım ve yeniden üretiminde medyanın rolünü kavrar | 1͵10͵11͵13͵17͵21 | 1͵2 |
7 | Türkiye’de popüler kültür içerisinde yer etmiş temel kültürel üretim alanlarına ait ürünleri ve pratikleri tanır | 1͵10͵11͵13͵17͵21 | 1͵2 |
8 | Popüler kültür metinlerinin eleştirel okumasını yapabilir | 1͵10͵11͵12͵13͵17͵21 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 5 | 5 | 25 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
15 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
75 |