Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

SPONSORLUK
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
HIT213 Güz 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Okutman Seyit Tahir Özüölmez
Öğretim Sistemi Uzaktan
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı öğrencilere halkla ilişkiler ve pazarlama uygulaması olarak sponsorluk ile ilgili gerekli kavramsal ve kuramsal bilgileri kazandırmaktır.
İçeriği Bu ders sponsorluk ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve uygulamaların öğretimine yöneliktir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Sponsorluk ile ilgili temel kavramlara hakim olur.
2 Sponsorluk ile ilgili temel yaklaşımlara ve temel sınıflamalara hakim olur.
3 Sponsorluğun tarihçesini bilir.
4 Sponsorluğun halkla ilişkiler açısından işlevlerini tanımlayabilir.
5 Sponsorluğun pazarlama ve reklam açısından işlevlerini tanımlayabilir.
6 Bütünleşik pazarlama iletişimi faaliyetleri içinde sponsorluğu planlayabilir ve değerlendirebilir.
7 Profesyonel bir iletişim süreci olarak sponsorluğun Aydınlanma ile ilişkisine hakim olur.
8 Hukuksal bir sözleşme olarak sponsorluğu tanımlayabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse giriş Anlatım, tartışma
2 Sponsorluk ile ilgili kavramlar Anlatım, tartışma
3 Sponsorluk ile ilgili kavramlar Anlatım, tartışma
4 Sponsorluğun tarihçesi Anlatım, tartışma
5 Bir iletişim süreci olarak sponsorluğun iktidar kavramı ile ilişkisi Anlatım, tartışma
6 Bir iletişim süreci olarak sponsorluğun iktidar kavramı ile ilişkisi Anlatım, tartışma
7 Profesyonel bir iletişim süreci olarak sponsorluğun Aydınlanma ve modern iktidar ile ilişkisi Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Profesyonel bir iletişim süreci olarak sponsorluğun Aydınlanma ve modern iktidar ile ilişkisi Anlatım, tartışma
10 Halkla ilişkiler ve sponsorluk Anlatım, tartışma
11 Pazarlama ve sponsorluk Anlatım, tartışma
12 Reklam ve sponsorluk Anlatım, tartışma
13 Sponsorluk türleri Anlatım, tartışma
14 Hukuksal bir sözleşme olarak sponsorluk Anlatım, tartışma
15 Sponsorluğun planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
3 Sponsorluk Prof. Dr. Aydemir Okay, Der Yayınları, 2012 Referans
1 Sponsorluk MEGEP Önerilen kaynak
2 Sponsorship for a return on investment Guy Masterman, Elsevier, 2007 Önerilen kaynak

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Sponsorluk ile ilgili temel kavramlara hakim olur. 1͵2͵8͵9͵12 1͵2
2 Sponsorluk ile ilgili temel yaklaşımlara ve temel sınıflamalara hakim olur. 1͵2͵5͵6͵8͵9͵12 1͵2
3 Sponsorluğun tarihçesini bilir. 1͵5͵8͵12 1͵2
4 Sponsorluğun halkla ilişkiler açısından işlevlerini tanımlayabilir. 1͵2͵5͵6͵7͵11͵12 1͵2
5 Sponsorluğun pazarlama ve reklam açısından işlevlerini tanımlayabilir. 1͵2͵3͵8͵9͵12 1͵2
6 Bütünleşik pazarlama iletişimi faaliyetleri içinde sponsorluğu planlayabilir ve değerlendirebilir. 1͵2͵5͵7͵8͵10͵12 1͵2
7 Profesyonel bir iletişim süreci olarak sponsorluğun Aydınlanma ile ilişkisine hakim olur. 1͵2͵4͵7͵9͵11͵12 1͵2
8 Hukuksal bir sözleşme olarak sponsorluğu tanımlayabilir. 1͵3͵4͵5͵8͵9͵12 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 4 4
15 Son Sınav 1 1 1
50