Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

KRİZ İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
KRZ201 Güz 2 0 2 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. Filiz Bilgin Ülken
Öğretim Sistemi Uzaktan
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı öğrencilere kriz iletişimi ve yönetimi ile ilgili gerekli kavramsal ve kuramsal bilgileri kazandırmaktır.
İçeriği Bu ders kriz iletişimi ve yönetimi ile ilgili temel kavram, teori, yaklaşım ve uygulamaların öğretimine yöneliktir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Kriz kavramını tanımlayabilir.
2 Kriz iletişimi ve yönetimi ile ilgili temel kavramlara hakim olur.
3 Kriz iletişimi ve yönetiminin kuramsal çerçevesine hakim olur.
4 Kriz planı modellerini bilir.
5 Kriz iletişiminin halkla ilişkiler açısından işlevlerini tanımlayabilir.
6 Kriz yönetiminin kurumsal önemini tanımlayabilir.
7 Kriz planı oluşturabilir.
8 Kriz iletişimi ve yönetiminin neoliberalizm ile ilişkisine hakim olur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse giriş Anlatım, tartışma
2 Kriz kavramı Anlatım, tartışma
3 Küreselleşme ve kriz kavramı Anlatım, tartışma
4 Neoliberalizm ve kriz yönetimi Anlatım, tartışma
5 Neoliberalizm ve krizi fırsata çevirmek Anlatım, tartışma
6 Kriz planı oluşturmak Anlatım, tartışma
7 Kriz planı modelleri Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Kriz iletişimi Anlatım, tartışma
10 Halkla ilişkiler ve kriz iletişimi Anlatım, tartışma
11 Halkla ilişkiler ve kriz yönetimi Anlatım, tartışma
12 Örnek Olaylar Anlatım, tartışma
13 Örnek Olaylar Anlatım, tartışma
14 Örnek Olaylar Anlatım, tartışma
15 Örnek Olaylar Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Kriz Geliyorum Der! Kriz İletişimi ve Yönetimi Ali Atıf Bir, Salim Kadıbeşegil, Mediacat Kitapları Referans
2 İletişim Etiği: Sorunlar ve Sorumluluklar Uzun, Ruhdan. 2007 Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Basımevi Referans
3 Effective Crisis Communication: Moving from Crisis to Opportunity Ulmer, Robert R., Timothy L. Sellnow, Matthew W. Seeqer. 2011 London: Sage Publications Önerilen kaynak

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Kriz kavramını tanımlayabilir. 1͵2͵8͵9͵12 1͵2
2 Kriz iletişimi ve yönetimi ile ilgili temel kavramlara hakim olur. 1͵2͵5͵6͵8͵9͵12 1͵2
3 Kriz iletişimi ve yönetiminin kuramsal çerçevesine hakim olur. 1͵5͵8͵12 1͵2
4 Kriz planı modellerini bilir. 1͵2͵5͵6͵7͵11͵12 1͵2
5 Kriz iletişiminin halkla ilişkiler açısından işlevlerini tanımlayabilir. 1͵2͵3͵8͵9͵12 1͵2
6 Kriz yönetiminin kurumsal önemini tanımlayabilir. 1͵2͵5͵7͵8͵10͵12 1͵2
7 Kriz planı oluşturabilir. 1͵2͵4͵7͵9͵11͵12 1͵2
8 Kriz iletişimi ve yönetiminin neoliberalizm ile ilişkisine hakim olur. 1͵3͵4͵5͵8͵9͵12 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 5 5 25
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 1 1
15 Son Sınav 1 1 1
100