Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

METİN YAZARLIĞI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
HIT218 Bahar 3 0 3 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. Erhan ARSLAN
Öğretim Sistemi Uzaktan
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Dersin amacı, özellikle dil kullanımı üzerine yoğunlaşarak, basılıdan görsele çeşitli mecralarda yer alan reklam metinlerinin anlaşılması, analiz edilmesi, eleştirilmesi ve yaratılması konularında öğrencileri etkin kılmaktır. Aynı dersin ikinci ayağında, öğrencilerin halkla ilişkiler alanında kullanılan iletişim araçlarına göre yazım tekniklerini öğrenmelerini ve uzmanlık alanının gerekliliklerine göre yazma yeterliliklerini geliştirmelerini sağlamak hedeflenmektedir.
İçeriği Derste, reklam ve halkla ilişkiler metinlerinin yapısal özellikleri, kuralları, biçim ve anlam ilişkisi, reklam mecraları ve özellikleri, farklı mecralar için yaratılması gereken içerik ve biçimsel özellik kuralları, örnek uygulamaların analizi ve uygulama çalışmaları sunulmaktadır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Çeşitli reklamlardaki yaratıcılığı ve uygulama yaklaşımlarını saptayabilecektir.
2 Reklamcılıktaki özdenetim ve yasal denetimleri ifade edebilecektir.
3 İletişim gereklilik ve hedeflerini yorumlayabilecektir.
4 Reklamverenin brieflerini yaratıcı strateji ve uygulamalara dönüştürebilecektir.
5 Verilen reklam işine uygun çeşitli yazı yaklaşımlarını belirleyebilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Metin nedir? Sözlü ve yazılı ifadelerde kısa, öz ve etkin mesaj üretimi nasıl olmalıdır?
2 Reklam metni nedir? Yapısal özellikleri nelerdir?
3 Reklam metinlerinde biçim ve anlam ilişkisi nasıl kurulur?
4 Reklam mecralarının özellikleri nelerdir?
5 Farklı mecralar için yaratılması gereken içerik ve biçimsel özellik kuralları nelerdir?
6 Örnek uygulamaların analizleri.
7 Ara sınav
8 TV reklamları metin yazarlığı
9 Radyo reklamları metin yazarlığı
10 Gazete reklamları metin yazarlığı
11 Internet reklamları metin yazarlığı
12 Halkla ilişkiler için metin yazarlığı
13 Basın bülteni hazırlama
14 Örnek olay analizi
15 Değerlendirme
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Ders Notları Yrd. Doç. Dr. Erhan Arslan Ders Notları Yrd. Doç. Dr. Erhan Arslan R
2 Uğur Batı, (2013). Reklamın Dili, İstanbul: Alfa Yayınları. Uğur Batı, (2013). Reklamın Dili, İstanbul: Alfa Yayınları. K
3 Joseph Sugarman. (çev.) Aytül Özer, (2008). Reklam Yazarının El Kitabı, İstanbul: Mediacat Kitapları. Joseph Sugarman. (çev.) Aytül Özer, (2008). Reklam Yazarının El Kitabı, İstanbul: Mediacat Kitapları. K

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Çeşitli reklamlardaki yaratıcılığı ve uygulama yaklaşımlarını saptayabilecektir. 1͵8͵9͵10͵11͵12 1͵2
2 Reklamcılıktaki özdenetim ve yasal denetimleri ifade edebilecektir. 5͵7 1͵2
3 İletişim gereklilik ve hedeflerini yorumlayabilecektir. 6͵9 1͵2
4 Reklamverenin brieflerini yaratıcı strateji ve uygulamalara dönüştürebilecektir. 7͵10 1͵2
5 Verilen reklam işine uygun çeşitli yazı yaklaşımlarını belirleyebilecektir. 9 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 2 5 10
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 5 5
7 Ara Sınav 1 2 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 11 11
15 Son Sınav 1 2 2
100