Ders Bilgileri
MARKA STRATEJİLERİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
MKS202 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Erhan ARSLAN |
Öğretim Sistemi | Uzaktan |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilerin bir markayı daha güçlü ve değerli hale getirecek stratejileri ve taktikleri kullanabilmesi ve işletme amaç ve stratejilerine göre, markanın tanınması ve duyurulmasını sağlayabilmesini, rakiplerin marka stratejilerini takip ederek markayı yeniden yapılandırabilmesini sağlamaktır. |
İçeriği | Marka ve marka yönetimi kavramları; Marka ile ilgili kavramlar (Marka kişiliği ve kimliği, Marka imajı, Marka değeri, Marka sadakati); Marka esasları, Markanın Öğeleri; Markalar nereden gelir, Markalar nerede yaşar, Markalar hangi işlevlere hizmet eder; Marka yaratımı ve markalama geleneği; Marka konumlandırma, Marka Öyküleme; Marka karar alanları; Perakende satışta marka iletişimi ve özel markalar; Kişisel marka olmak; Marka taklidi ve hukuki sonuçları, İnternette marka olmak; Global markalar nasıl başladılar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | 1)Bir marka oluşturup değerini artırır. |
2 | 2)Markanın tüketici satınalma davranışlarına etkisini ölçer. |
3 | 3) Kuruma ve hedef kitlelere yönelik konumlandırma çalışmalarını yönetir. |
4 | 4) Yönetsel bir bakış açısına sahip olur. |
5 | 5) Markaların hangi işlevlere hizmet ettiğini bilir. |
6 | 6) Bir markanın kimliğini, imajını, değerini oluşturur. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Marka ve marka yönetimi kavramları | |
2 | Marka ile ilgili kavramlar (Marka kişiliği ve kimliği, Marka imajı, Marka değeri, Marka sadakati) | |
3 | Marka esasları, Markanın Öğeleri | |
4 | Markalar nereden gelir, Markalar nerede yaşar, Markalar hangi işlevlere hizmet eder | |
5 | Marka yaratımı ve markalama geleneği | |
6 | Marka konumlandırma, Marka Öyküleme | |
7 | Ara sınav | |
8 | Marka karar alanları | |
9 | Perakende satışta marka iletişimi ve özel markalar | |
10 | Kişisel marka olmak | |
11 | Marka taklidi ve hukuki sonuçları, İnternette marka olmak | |
12 | Global markalar nasıl başladılar (Coca-Cola, Nokia, Google, BlackBerry) | |
13 | Global markalar nasıl başladılar (Adidas, KFC, IKEA, Sony) | |
14 | Türkiye’de nasıl marka oldular (Erikli Su, Damat Tween, Sarar Giyim, Mudo, Roman) | |
15 | Türkiye’de nasıl marka oldular (Karper, Penguen Gıda, Dedeman Holding, Kamil Koç, Eti) | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Erhan ARSLAN-Ders Notları | Erhan ARSLAN-Ders Notları | Referans |
2 | Tülin Ural, (2009), Markalamada Yol Haritası, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 178 s. Müge Elden, (2009), Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, İstanbul, 648 s. Michael Moon, Doug Millison, (2003), Ateşten Markalar, Media Cat Kitapları, İstanbul, 374 s. Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, (2011), Pazarlama İletişimi Yönetimi, Media Cat Kitapları, İstanbul, 470 s. Aslı Çayıroğlu, (2010), Markalaşma ve Reklam, Etap Yayınevi, İstanbul, 347 s. David Lester, (2009), Global Markalar Nasıl Başladılar, Dinozor Yayıncılık, İstanbul, 205 s. Eylem Türk, (2005), Nasıl Marka Oldular, Neden Kitap, İstanbul, 205 s. | Tülin Ural, (2009), Markalamada Yol Haritası, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 178 s. Müge Elden, (2009), Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, İstanbul, 648 s. Michael Moon, Doug Millison, (2003), Ateşten Markalar, Media Cat Kitapları, İstanbul, 374 s. Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, (2011), Pazarlama İletişimi Yönetimi, Media Cat Kitapları, İstanbul, 470 s. Aslı Çayıroğlu, (2010), Markalaşma ve Reklam, Etap Yayınevi, İstanbul, 347 s. David Lester, (2009), Global Markalar Nasıl Başladılar, Dinozor Yayıncılık, İstanbul, 205 s. Eylem Türk, (2005), Nasıl Marka Oldular, Neden Kitap, İstanbul, 205 s. | Kaynak |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | 1)Bir marka oluşturup değerini artırır. | 10͵12 | 1 |
2 | 2)Markanın tüketici satınalma davranışlarına etkisini ölçer. | 7͵11 | 1 |
3 | 3) Kuruma ve hedef kitlelere yönelik konumlandırma çalışmalarını yönetir. | 1͵5͵10 | 2 |
4 | 4) Yönetsel bir bakış açısına sahip olur. | 3͵5 | 2 |
5 | 5) Markaların hangi işlevlere hizmet ettiğini bilir. | 3͵5 | 1͵2 |
6 | 6) Bir markanın kimliğini, imajını, değerini oluşturur. | 2͵5͵6͵7͵9͵12 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 25 | 25 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |