Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

REKLAMCILIĞA GİRİŞ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
HIT106 Bahar 3 0 3 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Ön koşulu yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. Erhan ARSLAN
Öğretim Sistemi Uzaktan
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı öğrencileri reklam sürecine ililşkin kavramlarla tanıştırmak, reklamcılık mesleğiyle ilgili bilgileri anlatmak ve bir reklam kampanyasının nasıl planlanıp gerçekleştirildiğini uygulamalı olarak göstermektir.
İçeriği Reklamın tanımı, diğer tanıtım yöntemleriyle kıyaslanması, reklam sürecine katılan meslek mensuplarının tanımı, reklam türleri, pazarlamanın ve pazarlama iletişimi içindeki yeri , reklam araştırması, planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi aşamaları; hedef kitle seçimi, medya seçimi ve planlanması, mesaj stratejileri, konumlandırma, marka imajı ve kimliği, bütçelendirme, vb.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Reklam ve pazarlama iletişimi kavramlarını açıklar.
2 Reklamcılık mesleğinin özelliklerini öğretir.
3 Öğrencilerin reklam projelerini, hayali reklamverenlere brief vererek sunmalarını öğretir.
4 Poster, storyboard, reklam filmi, reklam senaryosu, radyo spotu, web tanıtımı vb gibi uygulamaları yaptırır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş ve ders tanıtımı
2 REKLAM SÜRECİNE İLİŞKİN KAVRAMLAR, MESLEK MENSUPLARININ İŞ TANIMLARI, REKLAM TÜRLERİ-I
3 REKLAM SÜRECİNE İLİŞKİN KAVRAMLAR, MESLEK MENSUPLARININ İŞ TANIMLARI, REKLAM TÜRLERİ-II
4 SEGMENTASYON VE HEDEF KİTLE SEÇİMİ
5 REKLAMDA ARAŞTIRMA, PAZAR ARAŞTIRMASI, DURUM ANALİZİ
6 REKLAMDA PLANLAMA: Reklam kampanyasının hedefleri, hedef kitle, medya seçimi, mesaj stratejileri, konumlandırma, takvimleme, bütçelendirme
7 ARA SINAV
8 REKLAM MESAJI
9 REKLAM BRİFİ
10 MEDYA STRATEJİSİ-1
11 MEDYA STRATEJİSİ-2
12 REKLAM TERİMLERİ
13 YAZILI BASINDA REKLAM
14 TV REKLAMCILIĞI
15 RADYO REKLAMCILIĞI
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Reklamcılığa Giriş-Ders Notları Yrd. Doç. Dr. Erhan ARSLAN Referans
2 Wells, Moriarty, ve Burnett, Advertising: Principles and Practice, Prentice Hall, USA, 2011 Advertising: Principles and Practice, Prentice Hall, USA, 2011 Kaynak
3 Tanıtım ve Reklam Sanatı Herbert N. Casson Toker Yayınları Kaynak
4 Bilinçaltımdaki Reklamlar Robert Heath Mediacat Yayıncılık Bilinçaltımdaki Reklamlar Robert Heath Mediacat Yayıncılık Kaynak

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Reklam ve pazarlama iletişimi kavramlarını açıklar. 1͵3͵10 1
2 Reklamcılık mesleğinin özelliklerini öğretir. 6͵9͵11 1͵2
3 Öğrencilerin reklam projelerini, hayali reklamverenlere brief vererek sunmalarını öğretir. 1͵2͵3͵5͵11 1͵2
4 Poster, storyboard, reklam filmi, reklam senaryosu, radyo spotu, web tanıtımı vb gibi uygulamaları yaptırır. 1͵2͵3͵4͵5 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 3 5 15
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 10 10
7 Ara Sınav 1 2 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 1 1
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 15 15
15 Son Sınav 1 1 1
100